Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Oprirea productiei si a activitatilor comerciale din cauza pandemiei de Covid-19 costa mult transportatorii rutieri italieni care, potrivit unui studiu realizat de Conftrasporto, au acoperit cu noua sute de milioane de kilometri mai putin, pierzand 1,8 miliarde de euro. Companiile care si-au oprit complet camioanele, dar si cele care au continuat sa functioneze, au pierdut, nereusind adesea sa isi echilibreze cursele tur-retur. In plus, cei care au lucrat au trebuit sa anticipeze toate cheltuielile, in timp ce numerosi clienti intarziau platile. 
Potrivit Conftrasporto, doua din trei companii intervievate declara intarzieri in primele luni ale lui 2020, in timp ce 60% atesta o lipsa grava de lichiditate. In ceea ce priveste ocuparea fortei de munca, pandemia a provocat o pierdere de 370 de milioane de euro salarii si contributii, acoperita doar partial de asigurarile sociale. Confederatia.Conftrasporto reitereaza cererea catre guvern pentru sprijinirea companiilor. Astfel, vicepresedintele Paolo Uggè cere guvernului „sa ia masuri pentru a se asigura ca plata se face la timp de catre clienti, ca sistemul bancar faciliteaza accesul la credit, ca tarifele nu scad prea mult si, mai ales, sa garanteze forme directe de finantare, inclusiv imprumuturi nerambursabile catre sector.”

Pentru 2020 au fost alocate 2.008 autorizatii CEMT, dintre care 1.300 pentru camioane indeplinind norma de poluare Euro 5 si 708 pentru Euro 6. Doar 394 de operatori de transport au fost insa admisi la alocare, dupa ce in ultimii doi ani numarul acestora a depasit 400. Nu mai putin de 49 de solicitanti au fost respinsi, principalul motiv fiind lipsa raportarilor utilizarii CEMT-urilor in anul trecut. Ca de obicei, transportatorii consacrati din automotive au fost cei mai interesati de CEMT, datorita oportunitatilor oferite pe relatiile Turcia si Serbia, cei din Republica Moldova fiind mai putini decat in trecut printre cei „serviti” cu CEMT-uri.


Transportul catre statele membre CEMT nu a suferit schimbari majore in ultimul an si nici pentru perioada urmatoare nu se prefigureaza acest lucru, in ciuda situatiei incerte cu privire la iesirea Marii Britanii din Uniunea Europeana. Autorizatii CEMT au fost distribuite dupa sistemul bine cunoscut, insa cu o mai mare strictete in ceea ce priveste criteriile de admitere la alocare, astfel incat sa se asigure o mai buna utilizare/valorificare a beneficiilor oferite de CEMT. In acest an, aproape 50 de operatori au fost respinsi de catre comisia CEMT, principalul motiv fiind lipsa raportarii folosirii autorizatiilor in 2019.