Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pentru anul acesta au fost alocate 2.008 autorizatii CEMT, dintre care 1.300 pentru camioane indeplinind norma de poluare Euro 5 si 708 pentru Euro 6. 394 de operatori de transport au fost admisi la alocare, numarul acestora fiind in scadere in ultimii doi ani. Nu mai putin de 49 de solicitanti au fost respinsi, principalul motiv fiind lipsa raportarilor utilizarii CEMT-urilor in anul trecut. Comisia CEMT doreste eficientizarea folosirii autorizatiilor CEMT, precum si o mai mare transparenta din partea operatorilor, fiind stiut faptul ca in anii trecuti au fost mult situatii in care transportatorii au cerut si primit autorizatii fara sa aiba contracte acoperitoare, iar in final CEMT-urile au ramas nefolosite.

Dintre cele 394 de companii care vor beneficia de autorizatii CEMT in 2020, 30 au primit 15 sau mai multe autorizatii. Pe primul loc intr-un top al numaului de CEMT-uri primite se situeaza firma cu capital belgian H.Essers, cu 70 de autorizatii, toate primite pentru camioane Euro 6. Pozitia secunda revine grupului Com Divers, din Arges, care a primit in total pe cele doua firme – Com Divers Auto si Com Divers Logistic – 69 de CEMT-uri, iar pe locul al treilea este Ravitex, din Timisoara, cu 49 de autorizatii.

Dupa un 2018 caracterizat de tranzitia catre o noua generatie completa de camioane, prima jumatate a anului trecut s-a remarcat printr-un avans pentru Scania Romania, franat insa in cea de a doua jumatate a anului, cand clientii si au luat un timp pentru a Incerca sa se lamureasca asupra posibilelor dificultati generate de adoptarea Pachetului Mobilitate in ciuda scaderii cu 2% a cotei de piata din Romania, pentru Benoit Tanguy, managing director Scania Black Sea Unit (Romania si Bulgaria), partea plina a paharului a constat in oportunitatea de a se focusa pe o serie de solutii „verzi“ si, mai ales, in comutarea focusului dinspre vehiculele pentru transport international catre cele pentru distributie, transport regional si chiar si spre sectorul agricol, zone care vor putea compensa eventualele scaderi din 2020. Rezultate similare celor din 2018 sunt asteptate in bilantul Scania din 2019 si pe sectorul vehiculelor uzate, domeniu care insa are potential pentru 2020, in special datorita disponibilitatii vehiculelor Euro 6 second hand.

Dupa o prima parte a lui 2019 care depasise rezultatele din 2018, volumele au stagnat, clientii fiind in expectativa, cu ochii pe Pachetul Mobilitate. „Situatia ne a fost insa favorabila prin faptul ca am introdus o serie de solutii verzi, in special pe gaz, cu comenzi venite dinspre domeniul de colectare a deseurilor municipale“, a punctat Benoit Tanguy, completat de Andreea Dumitrescu, director de vanzari al Scania Romania: „anul trecut am vandut in principal modelul nou. Tot anul a fost dinamic, dar in fiecare luna din perspective diferite, astfel ca, per total, au fost inregistrate 376 de comenzi si au fost livrate 535 de unitati. Cota de piata s-a redus cu 2% in Romania si cu 1% in Bulgaria, lucru cauzat in principal de clientii cu flote care au luat decizia fie de a stopa achizitiile, fie de a cumpara alte marci.“