Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pilotul olandez al echipei Boss Machinery Team De Rooy Iveco a fost urmat la mare distanță, 1H14’34”, de Martin Macik (MM Technology), și la 2H40’22” de Martin van den Brink (Eurol Team De Rooy Iveco). Este prima victorie a unui olandez după cea din 2016 a lui Gerard de Rooy, întrerupând astfel șirul Kamaz, care nu a participat la ediția din acest an, și a treia victorie pentru Iveco.

Martin Macik a câștigat primele două speciale, dar o problemă de frânare în etapa doua l-a costat în final titlul, în timp ce Van Kasteren a avut un incident în etapa a 4-a, când a pierdut aproape o oră și a fost al cincilea în clasamentul general, dominat de cehul Ales Loprais, care nu urmărea neapărat victorii de etapă, ci să meargă constant bine și să profite de astfel de probleme ale rivalilor. A fost însă și el nevoit să se retragă înainte de etapa a 10-a din cauza implicării într-un accident în care a decedat un spectator italian.

235 din cele 355 de vehicule care au început Dakar 2023 au ajuns la final: 80 de motociclete (din 121), 10 quad-uri (18), 46 de mașini T1 și T2 (67), 38 de prototipuri ușoare (47), 39 de SSVs (45) și toate cele 22 de camioane, împreună cu 80 din cele 88 de echipaje din cea de-a treia ediție a Dakar Classic, cursa pentru vehiculele din secolul al 20-lea .

În etapa a 12-a, de la Empty Quarter Marathon la Shaybah, cu o lungime totală de 376 km, din care 185 km de cursă specială și 191 km de legătură, echipajele au continuat să meargă prin Empty Quarter (cea mai mare „mare de nisip“ din lume), cu întinderile sale de dune care nu seamănă cu cele din alte părți ale lumii. Dar programul de 185 km de cursă specială nu s-a limitat la acestea, ci, atunci când traseul a traversat chott-uri, le-a permis concurenților să crească viteza. În cursa pentru camioane, liderul clasamentului general după 11 etape, Janus Van Kasteren, a obținut o nouă victorie, la 18’38” de Mitchel Van Den Brink (Eurol Team De Rooy Iveco) și la 31’51” de Martin Van Den Brink.

Etapa a 13-a, de la Shaybah la Al-Hofuf, a măsurat 675 km, din care 154 km de cursă specială și 521 km de legătură, și a marcat despărțirea de Empty Quarter și intrarea într-o zonă vastă și frumoasă de nisip cu lanțuri de dune. Victoria i-a revenit lui Martin Macik, la 3’25” de Janus Van Kasteren și la 10’31” de Jaroslav Valtr (Tatra Buggyra Zm Racing). În această zi Martin van den Brink a ieșit din cursa pentru titlu din cauza unor probleme mecanice, lăsându-l pe Martin Macik drept cel mai apropiat urmăritor al lui Van Kasteren, dar la o distanță destul de mare, de o oră și 16 minute.

Etapa a 14-a, ultima din acest an, de la Al-Hofuf la Dammam, a totalizat 417 km, din care 136 km de cursă specială, și i-a adus victoria lui Vaidotas Paskevicius (Fesh Fesh Team), la 7 secunde de Mitchel Van Den Brink și la 1’46” de Jaroslav Valtr.

Etapa a 11-a a raliului Dakar s-a desfășurat între Shaybah și Empty Quarter Marathon, pe un traseu total de 427 km, din care 274 km de cursă specială și 153 km de legătură. A fost ziua mult așteptată a plonjării în Empty Quarter (cea mai mare „mare de nisip“ din lume) și a apropierii de tabăra pregătită pentru etapa maraton, în care se știe că piloții nu au lângă ele echipele de asistență și sunt nevoiți să rezolve singuri orice problemă tehnică ar avea. Prin dunele și chott-urile gigantice din această etapă, concurenții au avut ocazia să atingă limitele maxime autorizate de viteză de 170 km/h pentru autovehicule și 160n km/h pentru motociclete.

În întrecerea camioanelor, victoria i-a revenit lui Martin van den Brink (Eurol Team De Rooy Iveco), la 18’08” de Martin Macik (MM Technology) și la 18’18” de Pascal de Baar (Riwald Dakar Team). Iar liderul clasamentului general după 10 etape, Janus van Kasteren (Boss Machinery Team De Rooy Iveco) a fost la și la 21’29” de învingător.

În urma acestor rezultate, în clasamentul general conduce în continuare Janus van Kasteren, la diferență infimă, de 1’12”, de Martin van den Brink și la 47’46” de Martin Macik. Iar al patrulea clasat, Jaroslav Valtr, este deja la peste două ore și jumătate de lider.