Primul tren de containere al companiei METRANS din Republica Cehă a sosit la terminalul polonez DCT Gdansk pe 6 septembrie, potrivit unui comunicat de presă.
Noua conexiune feroviară de containere între DCT Gdansk și METRANS va aduce oportunități de creștere pe piețele din Europa Centrală care nu au ieșire la mare și va asigura o alternativă economică cliențiilor DCT.
Terminalul DCT Gdansk este cel mai apropiat port maritim pentru anumite zone industriale din Republica Cehă și Slovacia. Astfel, transportul intermodal spre Asia sau America vor ajunge la costuri mult mai mici prin noul serviciu feroviar METRANS.
De asemenea, nouă legătură va utiliza pentru prima dată trenuri cu o lungime de 750 de metri, în loc de 650 de metri, ceea ce crește capacitatea de transport pe tren cu 15%.
„Cu noua legătură feroviară, vom avea regulat o conexiune directă într-una din regiunile industriale cheie din Cehia și cel mai mare terminal de containere de pe Marea Baltică. Cu siguranță, această cooperare va aduce un plus de valoare pentru DCT Gdansk și METRANS, precum și pentru economiile țărilor noastre.”,
a declarat Charles Baker, directorul general DCT Gdansk.
Cea mai mare companie poloneză de leasing de locomotive, Cargounit își extinde activitatea pe piața din România, după ce a livrat o nouă locomotivă din clasa Smartron. Mișcarea face parte dintr-un proces mai amplu de extindere al companiei, care își va dezvolta activitățile în toată regiunea Europei Centrale și de Est (ECE).
Cargounit este deținut de Fondul Inițiativei celor Trei Mări (FI3M), ai cărui inițiatori, cofondatori și investitori sunt EximBank, în numele Guvernului României, și Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK), banca poloneză de dezvoltare.
„Suntem încântați că noul nostru client, Unicom Tranzit, a ales oferta de închiriere pentru cele două locomotive Smartron de la Cargounit. Cargounit se numără printre primele entități care oferă închiriere de locomotive moderne pe piața din România. Ne dorim să creștem numărul de locomotive Smartron închiriate atât pe piața din România, cât și în Bulgaria. Pe baza soluțiilor dovedite ale celor de la Siemens Mobility, suntem convinși că locomotiva Smartron este alegerea potrivită pentru transportatorii locali care caută un echipament modern și fiabil, de cea mai înaltă eficiență tehnică”,
a declarat Łukasz Boroń, directorul general Cargounit.
Ceremonia de predare a locomotivei a avut loc în Gara Băneasa din București, în prezența reprezentanților EximBank, BGK și Unicom Tranzit. De asemenea, au fost prezenți și reprezentanți ai administratorului de investiții specializat în infrastructură Amber Infrastructure Group, consultantul Fondului Inițiativei celor Trei Mări (FI3M), proprietarul Cargounit.
„Livrarea de astăzi a locomotivei Smartron către primul nostru partener din România reprezintă un pas important în dezvoltarea Cargounit, odată cu intrarea în sectorul feroviar din România, o piață cheie pentru noi”,
a susținut Cameron Cook, președintele consiliului de supraveghere Cargounit.
Cu o flotă de 185 de locomotive, Cargounit oferă servicii de transport pentru diverse sectoare – produse chimice, materiale de construcții, combustibili fosili, componente auto și altele.
Smartron este prima dintre cele două locomotive închiriate de Unicom Tranzit, compania românească de transport și expediere de mărfuri. Locomotiva are o greutate de aproximativ 83 de tone și un ampatament de 1,435 de mm, este adaptată să funcționeze pe curent alternativ de 15 kV sau 25 kV. Totodată, au o putere de 5,4 MW și poate atinge viteze de până la 160 km/h.
Războiul din Ucraina a determinat reorientarea către transportul feroviar a unor volume semnificative de mărfuri care anterior erau exportate pe rute maritime din Ucraina, potrivit comunicatului de presă. În acest context, Cargounit a decis să își reînnoiască flota și să investească în regiunea ECE.
Inițiativa celor Trei Mări (3SI), creată în 2019, este un grup care reunește cele 12 state învecinate cu Marea Baltică, Marea Neagră și Marea Adriatică. Acestea sunt Austria, Bulgaria, Croația, Republica Cehă, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia, România, Slovacia, Slovenia și Slovacia.
02.10.2020
Ultimul număr: Mai 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit