Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Așa cum v-am informat deja, din cauză că noul semnal de securitate (OSMNA), care trebuie furnizat de EUSPA (Agenția Spațială Europeană), nu este gata la timp, Comisia Europeană a propus „tahograful de tranziție“, ca soluție intermediară până când se va putea folosi noul tahograf inteligent obligatoriu de la 21 august 2023.

Asociația olandeză de transport și logistică TLN arată că după apariția acestei informări transportatorii au început să se intereseze dacă noul „tahograf de tranziție“ marchează automat trecerea frontierelor. Iar răspunsul este că da, de îndată ce un vehicul este echipat cu tahograf de tranziție trecerea unei granițe va fi înregistrat automat. Șoferul nu trebuie să oprească pentru a introduce manual acest lucru. Componenta care lipsește pentru moment este semnalul suplimentar de securitate (autentificarea OSMNA), care este o autentificare suplimentară a poziției.

Reamintim că propunerea CE referitoare la „tahograful de tranziție“ va face obiectul unui proces decizional final al statelor membre în cadrul Comitetului pentru transport rutier, la începutul lui martie.

Noul serviciu inovator al sistemului de poziționare al UE este acum disponibil, așa cum a anunțat comisarul european pentru piața internă, Thierry Breton, în cadrul Conferinței spațiale europene anuale de la Bruxelles, Belgia. Punerea în funcțiune a Serviciului de mare precizie (HAS) Galileo aduce sistemul de sateliți al Uniunii Europene la un nivel fără precedent, oferind utilizatorilor o precizie sub 1 m în majoritatea părților globului.

Tehnologiile emergente, cum ar fi vehiculele aeriene fără pilot și vehiculele autonome, necesită niveluri stricte de precizie pentru o mai bună experiență de navigație, siguranță și gestionarea eficientă a traficului. În plus, o poziționare mai precisă va alimenta aplicații inovatoare în transporturi, agricultură, geodezie, divertisment și multe alte sectoare existente. Cunoscând aceste tendințe ale pieței și pentru a consolida economia digitală a Uniunii, Agenția UE pentru Programul spațial, împreună cu Comisia Europeană (DG DEFIS și JRC) și Agenția Spațială Europeană, au dezvoltat și testat serviciul de mare precizie Galileo.

Sistemul HAS Galileo va deveni un pilon pentru aplicații care necesită informații precise și fiabile despre poziție. Aici sunt incluse politicile sectoriale ale UE, precum și politicile naționale ale statelor membre ale UE. „Acest nou serviciu a devenit posibil datorită cooperării remarcabile și angajamentului de echipă din partea tuturor partenerilor implicați”, a declarat directorul executiv al EUSPA, Rodrigo da Costa.

Serviciul de mare precizie (HAS) Galileo este un serviciu nou și îmbunătățit al sistemului global de navigație prin satelit al UE, care oferă o precizie tipică sub câțiva decimetri (orizontal <25 cm) în condiții nominale de utilizare. Serviciul este transmis direct prin semnalul în spațiu al Galileo (E6-B) și prin internet. Odată cu HAS, Galileo devine prima constelație din lume capabilă să furnizeze un serviciu de mare precizie la nivel mondial și direct prin semnalul în spațiu.

Serviciul este accesibil gratuit tuturor utilizatorilor cu receptoare capabile să prelucreze corecțiile HAS transmise în semnal E6-B și prin internet. Corecțiile precise furnizate de Serviciul de mare precizie Galileo vor permite utilizatorilor serviciului să reducă eroarea asociată orbitei și ceasurilor furnizate prin mesajele de navigație transmise prin serviciul deschis Galileo și prin datele de navigație ale Serviciului de poziționare standard GPS.

„Cu ajutorul sistemului HAS Galileo, suntem pregătiți să valorificăm întregul potențial al noilor tehnologii, de exemplu dronele, și să aducem condusul autonom mai aproape de realitate”, afirmă directorul executiv al EUSPA, Rodrigo da Costa. „În cadrul EUSPA, rolul nostru este de a corela spațiul cu nevoile utilizatorilor. Odată cu lansarea acestui nou serviciu, am satisfăcut o cerere clară de pe piață pentru o navigație precisă, solidă și fiabilă,” conchide acesta.

Toate documentele referitoare la HAS și informațiile suplimentare cu privire la serviciile Galileo se găsesc pe site-ul Centrului european de servicii GNSS. Faceți clic aici pentru a afla mai multe despre sistemul HAS Galileo.