Șeful Autorității Canalului Suez (SCA) a spus că speră că discuțiile purtate de câteva săptămâni cu armatorul japonez, proprietarul Ever Given, vor genera în curând un acord atât cu acesta, cât și cu asigurătorul. Nava este confiscată după ce luna trecută a blocat calea navigabilă timp de șase zile.
Într-o declarație, Osama Rabie, președintele SCA, și-a exprimat speranța că va fi găsită o soluție acceptabilă pentru toate părțile. Nava-container de 400 de metri Ever Given a blocat canalul Suez timp de șase zile luna trecută, oprind traficul de marfă în legătura comercială majoră dintre Europa și Asia. Rabie a negat afirmațiile că echipajul navei ar fi fost arestat și a spus că autoritatea nu are obiecții cu privire la plecarea sau înlocuirea membrilor echipajului, cu condiția să existe un număr suficient de marinari necesari pentru a asigura nava. Totodată a mai spus acesta, căpitanul navei trebuie să rămână pe vas întrucât este responsabil de echipaj și de încărcătura aflată pe navă. Autorităţile egiptene au declarat că nu vor elibera portcontainerul până ce nu vor primi compensaţii de un miliard de dolari. Suma cerută ar acoperi costurile echipamentelor şi utilajelor folosite pentru a readuce nava de 200.000 de tone pe linia de plutire, dar şi pentru a compensa cei 800 de muncitori care au ajutat la deblocarea rutei comerciale. Conform firmei de date financiare Refinitiv, statul egiptean a pierdut taxe de tranzit în valoare de 95 de milioane de dolari. Canalul Suez reprezintă 12% din totalul comerţului efectuat la nivel mondial
După accidentul navei portcontainer „Ever Given” din Canalul Suez, Asociația Germană pentru Protecția Coastei Mării Nordului (SDN) solicită o regândire a transportului în masă de mărfuri.
„Este inevitabil faptul că aceste nave gigant ne pun în pericol din ce în ce mai mult coasta, râurile și porturile”, a declarat, recent, președintele SDN, Gerd-Christian Wagner. În nordul Germaniei, porturile pentru nave portcontainer ar trebui să formeze o rețea, a sugerat Wagner. Până în prezent, Hamburg, Bremerhaven și Wilhelmshaven au concurat pentru acest tip de nave, iar acest lucru înseamnă că cele mai mari nave trebuie să traverseze râul Elba spre Hamburg. „Ever Given”, nava de 400 de metri lungime implicată în incidentul din Canalul Suez a avut un accident în Hamburg în 2019, a spus Wagner. El a reamintit, de asemenea, de „MSC Zoe”, care a pierdut peste 340 de containere într-o furtună pe Marea Nordului la începutul anului 2019. Navele de această dimensiune ar putea „distruge viața și economia de pe coasta Mării Nordului” în cazul unui accident , a mai spus Wagner.
Citește și: Canalul Suez a fost eliberat, dar lanțurile de aprovizionare continuă să se afle sub presiune
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit