In ciuda dificultatilor cu care se confrunta piata de transport din Romania, grupul de firme Van Wijk a sarbatorit 20 de ani de prezenta aici prin anuntarea unei noi investitii, de data aceasta intr-o fabrica de resapat anvelope de camioane, care va intra in functiune in februarie 2013. Investitia, de 1,5 milioane de euro, se adauga celor 56 de milioane investite pana acum in tara noastra in centre de vanzari si service de camioane sau anvelope si in sedii si depozite in noua puncte din tara si in Republica Moldova. Cum se pregatesc clujenii pentru urmatorii 20 de ani am aflat cu ocazia evenimentului de aniversare, sarbatorit alaturi de clienti, furnizori si angajati luna trecuta la Gilau, cel mai recent centru de vanzari si service EVW Holding, abia inaugurat anul trecut.
Fiul unui transportator olandez, Ad van Wijk a venit in Romania imediat dupa 1990 cu ajutoare pentru o casa de copii. Cu aceasta ocazie i-a intalnit pe Gheorghe Chita, iar mai apoi pe Mircea Muresan, asociatii sai si in prezent, care l-au convins ca, decat „sa aduca peste in Romania, mai bine le aduce romanilor instrumentele care sa-i ajute pe ei insisi sa prinda peste”.
Logistic E van Wijk si-a inceput activitatea pe 29 iulie 1992, cu trei oameni, doua camioane, un mic depozit si o statie de alimentare cu combustibil, si a ajuns astazi la 850 de angajati, din care 450 numai in zona Clujului. Toti sunt cetateni romani, pentru ca „este o afacere a romanilor, construita de romani, pentru romani”, a declarat Ad van Wijk. „Este aceeasi politica pe care au dus-o o multime de companii olandeze in Romania, care au creat premisele unor afaceri de succes si i-au lasat pe angajatii romani sa le duca mai departe”, a declarat si Mathijas van Bonzel, ambasadorul Olandei la Bucuresti.
Ulterior, ca urmare a nevoii de camioane de pe piata, Van Wijk a devenit si dealer DAF – unul din cei sapte producatori importanti la nivel mondial – compania furnizand inca din 1996 si servicii de reparatii de camioane in Romania. Pasul a venit cu atat mai firesc cu cat DAF este un producator de camioane cu traditie din Olanda.
EVW Holding este astazi unicul importator de camioane si piese DAF in Romania, avand un portofoliu de circa 5.000 de clienti, atat pentru vanzari de camioane, cat si pentru service si furnizare de caroserii, piese de schimb si anvelope. Singurul importator de camioane care nu are sediul central la Bucuresti estimeaza ca a vandut pana acum circa 10.000 de vehicule noi si rulate.
„EVW Holding este combinatia perfecta dintre realismul olandez si entuziasmul romanesc fata de nou si dorinta de dezvoltare. Evolutia EVW Holding este similara atat cu cea a Romaniei, cat si cu cea a DAF Trucks, care, in mai putin de 10 ani, a crescut de la cel mai mic producator european de camioane la liderul de piata pe segmentul autotractoarelor”, a spus Michiel Kuijs, sales operations manager DAF Trucks.
…
Dupa acordul de colaborare incheiat anul trecut, in urma caruia noile camioane Tatra Phoenix vor fi echipate cu motoare si cabine DAF – EVW Holding, dealerul DAF in Romania, a devenit si distribuitor autorizat Tatra in Romania pentru camioanele Phoenix. Promovarea produselor cehe, ideale pentru exploatarile forestiere si petroliere, cariere de piatra, aplicatii militare si de stins incendii, a inceput printr-un eveniment, organizat luna trecuta la cariera de la Bologa (langa Cluj-Napoca), dedicat clientilor din aceste domenii.
Doua basculante, un ansamblu autosasiu+remorca pentru busteni si un camion de raliu au demonstrat clientilor romani ce poate face suspensia independenta pentru care Tatra detine un patent de peste jumatate de secol.
Dupa pietele de „origine“ – Cehia si Slovacia – Romania este a treia tara unde Tatra a gasit un partener solid in importatorul DAF, EVW Holding. Tatra se afla inca in stadiul organizarii unei noi retele de dealeri in Europa, care se va baza in principal pe dealeri DAF, dat fiind ca Phoenix este echipat cu motor DAF si cabina 85CF. Fostul dealer Tatra, Loreto Impex, inca detine contractul de reprezentare pentru vanzarea vechilor camioane Tatra, pe care insa producatorul ceh isi propune sa le scoata din productie si sa le inlocuiasca cu gama Phoenix, pentru care Tatra are un singur reprezentant de vanzari in Romania: EVW Holding.
Tatra se focuseaza atat pe domeniul constructiilor, exploatarilor forestiere si petroliere, dar acopera, de asemenea, si domeniul stingerii incendiilor. Pentru promovarea camioanelor Tatra in Romania, producatorul ceh a organizat impreuna cu EVW Holding o demonstratie de forta in cariera de piatra de la Bologa, folosita de Bechtel cand lucra la Autostrada Transilvania, eveniment care se va repeta la Bucuresti, la sfarsitul lui septembrie.
Cele patru camioane disponibile pentru test drive au urcat incarcate la capacitate drumurile din cariera, au traversat un parau si au coborat pante acoperite cu grohotis, aratand calitatile deosebite ale sasiului Tatra, disponibil intr-o multitudine de versiuni, de la 4×4 la 12×12. Cel mai spectaculos model disponibil pentru test drive a fost un camion pentru transport busteni, un autosasiu 8×8+remorca. Cabinele sunt insurubate pe sasiu, filetele fiind sudate in interiorul acestuia. Specific pentru Tatra este ca nu exista cadru-sasiu decat pentru cabina si motor. Pentru suprastructura sunt prevazute patru puncte de atasare, astfel ca pe acelasi sasiu se pot monta atat bene, cat si macarale, foreze etc.
Phoenix este disponibil cu motoare Paccar MX Euro 5 cu sase cilindri in linie, de 12,9 l, cu racire pe apa si turbosuflanta cu racire intermediara. Motoarele de 265, 300 si 340 kW dezvolta cupluri maxime de 1.775, 2.000 si respectiv 2.300 Nm.
Motorul de 375 kW, cu cuplu maxim de 2.500 Nm, este montat pe modelele cu axe cu reductie in butucul rotilor. Acestea vin in combinatie cu cutii de viteze ZF manuale sau automate, cu 16 trepte, cu Intarder sau fara.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit