Tehnologie, inovatie, colaborare, mobilitate, durabilitate, cultura si mentalitate sunt elementele cheie ale succesului intr-un lant de aprovizionare integrat. Expertii in SCM pot invata cum sa implementeze astfel de calitati in retelele si ecosistemele lor in cadrul celei de-a saptea editii a EXCHAiNGE, din 26 si 27 noiembrie 2019, conferinta desfasurata sub egida „Management 4.0 – New Work & Digital Business“.
EXCHAiNGE este o platforma care reuneste intr-un format interactiv experti care activeaza in supply chain. Evenimentul de la Frankfurt cuprinde patru sesiuni axate pe inovatie, durabilitate, perturbari in activitatile digitale si cultura transformarii digitale.
Intre sesiunile conferintei de anul acesta amintim:
• Ecosistemele si retelele din comunitatea lanturilor de aprovizionare (26 noiembrie), panel moderat deVolker Hillebrand (De Causmaecker GmbH, partner & expert in SC). Speakeri: Johannes Berg (Digital Hub Logistics GmbH, Managing Director), Alexander Hüttenbrink (Kinexon GmbH, Co-Fondator si Managing Director), Thomas Holzner (Siemens AG, Digital Program Manager & Member of SCM MTM & Fondator al DigiNetwork), Harald Kolbe (Lufthansa Technik Logistik Services GmbH, Head of Digital Innovation)
In ceea ce priveste implementarea tehnologiilor si strategiilor organizationale de-a lungul lantului de aprovizionare, Germania este vazuta mai degraba ca un urmaritor, decat ca lider. Companiile, desi constiente de necesitatea integrarii proceselor digitale in lantul de aprovizionare, inca nu au inceput, in marea lor majoritate, sa implementeze astfel de strategii. EXCHAiNGE identifica ceea ce conduce si ce blocheaza desfasurarea tehnologiilor digitale si descopera modul in care se formeaza modelele de parteneriate si de colaborare. Accelerarea controlata este o solutie, pe cand paralizia in fata schimbarii nu este o optiune. Abordarea de tip „asteptam si mai vedem“ pune afacerea intr-o postura reactionara si poate pune in pericol chiar existenta ei.
• Tehnologie si inovatie in SC (27 noiembrie), discutie moderata de Kerstin Höfle (Körber Logistics Systems GmbH, Head of Technology Management). Speakeri: Heiko Hackel (Sartorius Stedim Biotech S.A, Head of Strategic Sourcing), Michael Henke (Fraunhofer Institute for Material Flow and Logistics: Institute Director, Enterprise Logistics Division), Thomas Müller (evan GmbH, CEO si purtator de cuvand al Consiliului de Condiucere al evan.network organization), Jan C. Rode (Logistik-Initiative Hamburg Management GmbH, Project Manager pentru Startup-uri si Networks)
Un mediu de afaceri in care neincrederea este in crestere, puterea este detinuta de cei care controleaza datele. Factorii care determina succesul includ diversi parteneri de retea, date ce pot fi partajate, elaborarea de standarde si structuri de date comune, transparenta, solutii tehnice, bucle de feedback pozitiv. Dar cei care imbratiseaza modele de afaceri „perturbatoare” trebuie sa inspire incredere profunda si sa o mentina pe termen lung. Blockchain-urile au un rol important aici, pentru ca le ofera persoanelor autorizate transparenta in timp real a fluxurilor de bunuri si informatii si se asigura ca platile monetare sunt initiate automat. In acelasi timp, ne imping spre o examinare strategica fundamentala a problemelor viitoare. Echipele de proiect trebuie sa fie proactive in a intelege provocarile fundamentale care apar prin interactiunea diversilor actori de-a lungul unui proces uneori fragmentat si a lantului de aprovizionare.
Agenda EXCHAiNGE mai cuprinde:
• SCM sustenabil (27 nov.)
• New Work – Cultura si obiective (27 nov.)
• Mese rotunde interactive (27 – 28 nov., Hypermotion)
• Prezentarea finalistilor din competitia celor mai bune practici in SC (26 nov.)
• Noaptea premiilor EXCHAiNGE 2019 (27 nov.)
EXCHAiNGE este parte a targului Hypermotion, organizat de Messe Frankfurt. Cei care participa la EXCHAiNGE au astfel oportunitatea de a vizita intre 26 si 28 noiembrie si expozitia Hypermotion, care pune accent pe transformarea digitala a transportului si mobilitatii.
Clientii isi doresc produsele durabile, iar asta se reflecta intr-o mare provocare: peste jumatate din produsele comandate sunt returnate. Etichetele ecologice si optiunile de transport maritim ecologic costa mai mult decat manipularea conventionala, ceea ce ii obliga pe furnizorii de servicii sa adopte o pozitie clara in timp ce ofera solutii practice. Summit-ul EXCHAiNGE din Frankfurt (20-21 noiembrie, Messe Frankfurt) va include o examinare critica a serviciilor B2B si B2C care ar putea satisface cerintele specifice de viteza si durabilitate.
Ce este in spatele vehiculelor cu zero emisii si a optiunilor alternative de livrare la punctele centralizate de colectare? "Serviciile de coletarie inca impiedica progresul propriu, protejandu-si cu incapatanare propriul teren", remarca Markus Ziegler, directorul diviziei Pakadoo LGI Logistics Group International GmbH. Avem nevoie, dupa cum sustine el, de parteneriate pragmatice intre furnizori, alaturi de solutiile logistice stabilite in comun de guvernele federale, de stat si locale. Sesiunea „Lanturi de aprovizionare durabile – pot gasi clientii si jucatorii din logistica un teren comun?“ este cadrul in care Markus Ziegler va fi alaturi de moderatorul Klaus Krumme (Director General, Centrul ZLV pentru Logistica si Trafic, Universitatea Duisburg-Essen), de Martine Bouman (Director Stiintific , Centrul pentru mass-media si sanatate, profesor universitar Erasmus Rotterdam), Matthias Haubenreißer (senior manager pentru ECR & Managementul lantului de aprovizionare, GS1 Germania) si Andreas R. Streubig (director durabilitate globala, Hugo Boss).
02.10.2020
Ultimul număr: Aprilie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit