Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Din TOP 500 companii de logistica, in 2019 au inregistrat pierderi 65 de companii, acelasi numar ca in 2018, insa nu si aceleasi firme, unele contabilizand profit, asa cum este cazul speditionerului ADD Cargo, companiei de logistica si curierat Innight sau firmei Atlas Spedition, din Brasov, care are o activitate mixta, transport si logistica, avand un parc auto propriu. In total, cifrele publicate pe site-ul Ministerului Finantelor contabilizeaza o pierdere de 13,7 milioane de euro, deci o pierdere medie de 212.116 de euro per fiecare dintre cele 65 de companii care au inregistrat pierderi in 2019. Daca scadem toate aceste pierderi din profitul total, rezulta un profit net inregistrat de TOP 500 de companii de expeditii si logistica, ordonate dupa cifra de afaceri, de 68 de milioane de euro, ceea ce inseamna un profit mediu pe TOP 500 de 136.000 de euro pentru fiecare companie.

Defalcat, pentru al doilea an consecutiv cele mai mari pierderi le-a inregistrat FM Romania, circa 2 milioane de euro, pierderea adancindu-se cu 16% fata de 2018. Multinationala franceza este urmata de filiala grupului olandez Raben, respectiv Raben Logistics Romania, care a inregistrat o pierdere importanta fata de datele din 2018, de peste 500.000 de euro, ajungand la 1,93 de milioane de euro. Pe locul al treilea din punct de vedere al pierderilor se afla Quehenberger, cu 1,65 milioane de euro, de asemenea in usoara urcare, cu 7%, fata de perioada similara din 2018.

Alaturi Whiteland Logistics, operator specializat in servicii logistice pentru produse alimentare cu temperatura controlata, care se afla pe a patra pozitie, cu o pierdere de 1,1 milioane de euro, cele trei companii enumerate mai sus, contabilizeaza aproape 50% din totalul pierderilor, mai precis 6,7 milioane de euro. Restul de sase companii din Top 10 au inregistrat pierderi in valoare totala de peste 4,2 milioane de euro, deci un total de circa 11 milioane de euro pierderi pentru primele 10 companii aflate in top, ceea ce reprezinta 79% din totalul pierderilor inregistrate de cele 65 de companii din TOP 500.

Interesant este ca ocupantele locurilor al noualea si al zecelea, respectiv companiile DSV Air&Sea (creată din Panalpina Romania și fosta divizie Air&Sea a DSV Solutions) si Gefco Romania, care acum au inregistrat pierderi de 622.897, respectiv 584.695 de euro, in urma cu doi ani, adica in 2018, inregistrau profit si nu pierderi. Restul celor 55 de companii au inregistrat pierderi cumulate de 2,8 milioane de euro, deci o pierdere medie de 51.569 de euro/companie.

Companie Judetul: Pierdere EUR 2019 Pierdere EUR 2018 Pierdere EUR 2017 Pierdere EUR 2016DIF 2019-2018Evolutie %Medie PIERDERE 4 ani 
FM ROMANIA SRL TIMIS1.988.147,471.707.521,5197.303,070,00280.625,960,16948.243,01
RABEN LOGISTICS ROMANIA SRLILFOV1.934.703,801.394.347,96925.558,55371.712,03540.355,840,391.156.580,58
QUEHENBERGER LOGISTICS ROU SRL ARGES1.653.779,751.546.310,9738.196,930,00107.468,780,07809.571,91
WHITELAND LOGISTICS S.R.L.BUCHAREST1.144.676,58717.044,300,00821.821,83427.632,280,60670.885,68
LAGERMAX AEDARAD951.879,32371.439,5725.115,7982.907,57580.439,761,56357.835,56
NORDIC LOGISTICILFOV741.469,41625.115,910,000,00116.353,500,19341.646,33
ARS ALTMANN RO SRLARGEŞ701.720,46341.744,52245.745,830,00359.975,951,05322.302,70
EKOL INTERNATIONAL LOGISTICS S.R.L.MUNICIPIUL BUCUREŞTI627.328,27689.641,720,000,00-62.313,45-0,09329.242,50

De cativa ani incoace, cu precadere in transport, dar si in depozitare si servicii cu valoare adaugata, companiile resimt tot mai mult presiunea pe tot ce inseamna pret. Pe langa asta, sa nu uitam ca anul trecut salariul mediu net a inregistrat cea mai mare crestere din ultimul deceniu, de 15% fata de 2018, dupa cum au aratat datele publicate de Institutul National de Statistica, deci costurile cu forta de munca au crescut si ele. Daca la aceste doua variabile mai adaugam si diversele investitii in echipamente sau chiar depozite, in special cele destinate productiei si retailului alimentar, scaderea profitului este explicabila. Pentru ca da, 2019 a fost un an in care primele 500 de companii au realizat un profit de 81,7 milioane de euro, in scadere cu 3,42 milioane de euro fata de perioada similara din 2018. Daca ne raportam la cele mai profitabile companii, Schenker Logistics Romania inregistreaza o premiera, fiind si aici pe primul loc, cu o evolutie de 35% fata de 2018, pentru un total de putin peste 4 milioane de euro, locul al doilea fiind ocupat de subsidiara locala a expeditorului elvetian Kuehne + Nagel, care inregistreaza un plus ceva mai consistent, de 63%, dar plecand de la un profit mai mic in 2018 si ajungand, astfel, in 2019, la 2,7 milioane de euro. Podiumul este intregit de o alta multinationala, Karl Heinz Dietrich International Exped, si ea in crestere exponentiala a profitului, cu 77% mai mult decat in perioada similara din 2018, valoarea absoluta fiind insa mai mica, 2,5 milioane de euro, dupa cativa ani de investitii si amortizari ai investitiilor in noi capacitati de depozitare.

In tot cazul, primele 50 de companii au realizat impreuna un profit de 50,2 milioane de euro, adica 30,7% din total 500, care au realizat impreuna 2,55 miliarde de euro, in timp ce Top 100 detine 77,2% din profit, pentru un total de 63,1 milioane de euro. Cu alte cuvinte, primelor 100 de companii le revine o medie a profitului de 631.451 de euro/companie, iar urmatoarele 400 impart un profit mediu de 46.691 de euro/companie.

Sursa foto: turdanews.net/