Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Gebrüder Weiss a achiziționat un pachet majoritar de acțiuni în Sienzi Lojistik, un important furnizor de servicii de logistică vamală și de depozitare cu sediul în Istanbul. Compania va continua să funcționeze ca o entitate independentă sub denumirea Sienzi Lojistik – a Company of Gebrüder Weiss. Tranzacția va fi finalizată în ianuarie 2026, sub rezerva aprobărilor din partea autorităților de reglementare. Murat Doğan va continua să fie director general al Sienzi Lojistik și va rămâne acționar al companiei.

„Această investiție ne consolidează poziția pe piața turcă și integrează expertiza partenerului nostru în domeniul depozitării vamale în rețeaua Gebrüder Weiss pe termen lung. Este un pas strategic pentru a oferi soluții logistice integrate, dintr-o singură sursă, clienților cu cerințe exigente de gestionare a lanțului de aprovizionare.”, a declarat Wolfram Senger-Weiss, CEO al Gebrüder Weiss.

„Unirea forțelor cu Gebrüder Weiss, una dintre companiile cu tradiție din industria logisticii, ne consolidează avantajul competitiv. Acest parteneriat ne permite să ne extindem portofoliul de servicii și să promovăm rolul Turciei în comerțul internațional.”, a completat Murat Doğan, care este și vicepreședinte al Asociației Turce a Depozitelor Vamale.

Gebrüder Weiss colaborează cu Sienzi Lojistik pe piața turcă de aproape zece ani, iar depozitul vamal al companiei joacă un rol esențial în gestionarea operațiunilor de import, export și transbordare.

„Avem posibilitatea de a depozita mărfurile până la achitarea taxelor vamale sau până la finalizarea procedurilor de tranzit și de a consolida transporturile provenite din diverse țări de origine. Această soluție oferă companiilor cu nevoi logistice complexe mai multă flexibilitate, eficiență în costuri și predictibilitate în planificare.”, a precizat Mişel Yakop, Country Manager Gebrüder Weiss Turcia.

Prin această achiziție, Gebrüder Weiss își consolidează poziția hub-ului său din Istanbul ca centru logistic complet și deschide noi segmente de business, inclusiv clienți industriali și clienți de pe piața de produse textile.

„Poziția geografică a Istanbulului – la intersecția dintre Europa și Asia – îl transformă într-o poartă strategică către numeroase piețe. Vedem oportunități semnificative de creștere în această regiune.”, a adăugat Thomas Moser, Director și Manager Regional Marea Neagră/CIS la Gebrüder Weiss.

Conform Oficiului Federal de Statistică (Destatis), volumul schimburilor comerciale (importuri și exporturi) dintre România și Germania în perioada ianuarie – iunie 2025 a totalizat 21,1 miliarde de euro, în scădere cu 1,9% față de aceeași perioadă a anului precedent.

Exporturile către Germania au însumat 9,7 miliarde de euro în prima jumătate a lui 2025, reprezentând o scădere de 4,7% față de aceeași perioadă a anului trecut, a punctat AHK România. Importurile au stagnat, urcând cu doar 0,5%, la 11,4 miliarde de euro.

Cu toate acestea, România se află pe locul 18 pentru exporturile germane și pe locul 19 pentru importuri.

„După ani de creștere continuă a comerțului bilateral, ne așteptăm la o scădere a schimburilor comerciale pentru întregul an. Faza de încetinire economică și reducerea activităților industriale din Germania își lasă amprenta și asupra schimburilor economice bilaterale. Dar și dinamica economică în scădere din România are impact negativ asupra comerțului bilateral. Cu atât mai mult este necesar ca în România măsurile fiscale să fie orientate astfel încât să nu mai reprezinte o povară pentru companii. În special, decizia recentă de a continua impozitarea pe cifra de afaceri (IMCA) are un impact negativ asupra companiilor. Acest tip de impozitare reduce disponibilitatea de a investi, punând în unele cazuri sub semnul întrebării chiar baza afacerilor și, prin urmare, veniturile fiscale viitoare, care sunt însă extrem de necesare din cauza situației bugetare precare. Acest impozit contrazice însăși dorința guvernului de a implementa politici economice care să stimuleze creșterea economică.”, a detaliat Sebastian Metz, director general și membru în Consiliul Director al AHK România.

Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România) este reprezentantul oficial al economiei germane. Înființată în 2002, AHK are peste 670 de companii membre și oferă companiilor o platformă importantă de networking, schimb de informații și experiențe. Prin serviciile pe care le oferă și evenimentele pe care le organizează, AHK România sprijină în mod activ companiile germane la intrarea lor pe piața românească și este, de asemenea, un partener pentru companiile românești interesate de această piață. De la 1 ianuarie 2020, AHK România funcționează și în Centrul de competență pentru Republica Moldova. Scopul fiind intensificarea relațiilor de afaceri dintre companiile din România, Republica Moldova și Germania și de a aduce o contribuție semnificativă la dezvoltarea economică a Republicii Moldova.

Tema acestui an, People.Skills.Competitiveness, subliniază rolul central al angajaților în succesul unei companii. Angajații și competențele lor reprezintă coloana vertebrală a fiecărei întreprinderi și contribuie semnificativ la competitivitate. Angajații calificați și valoroși sunt baza inovării, a productivității și a creșterii. Investind în competențele acestora, companiile pot crea un mediu de lucru dinamic care încurajează creativitatea și angajamentul. Prin urmare, companiile membre AHK se concentrează pe gestionarea strategică a talentelor și pe bunăstarea angajaților, nu numai pentru a îmbunătăți performanța afacerii, ci și pentru a promova un mediu de afaceri durabil și competitiv în România și Germania.