Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Exporturile românești de sare către Europa Centrală și de Est au înregistrat o creștere semnificativă în acest an, datorită locului lăsat liber de exportul din Donbas (Ucraina).

O dată cu exporturile, Societatea Națională a Sării (Salrom SA) aproape că și-a dublat veniturile. Salrom, singurul producător și exportator de sare din România, este controlat de statul român printr-un pachet de 51%, restul acțiunilor fiind deținute de Fondul Proprietatea.

Cele mai semnificative cantități de sare românească au fost livrate către Ungaria, Slovacia, Republica Moldova, Bulgaria și Polonia, dar și către piața internă cu peste 100.000 de tone mai mult față de anii precedenți.

Ungaria a contractat 200.000 de tone de sare pentru deszăpezire, doar pentru acest an, pentru care va plăti 10,2 milioane de euro. Totalul exporturilor de sare către Ungaria vor depăși 27 de milioane de euro în 2022 cu 10 milioane de euro mai mult decât în 2021, potrivit unui comunicat al societății Salrom. De asemenea, exporturile companiei în Slovacia au crescut de patru ori față de anul precedent.

„Se lucrează, în două, chiar și în trei schimburi, pentru a putea onora contractele pe care le-am încheiat”,

a declarat Dan Dobrea, directorul societății Salrom.

Compania a demarat și o serie de investiții, cea mai importantă fiind o combină automatizată de extracție a sării în valoare de 18,9 milioane de lei care urmează să devină funcțională în scurt timp. O altă combină similară va fi achiziționată pentru Salina de la Slănic Prahova. Alte investiții importante sunt un concasor la Prahova, o centrifugă pulsatorie la Cacica, fiecare în valoare de peste un milion de lei, un nou flux de măcinare la Dej estimat la 2,76 milioane de lei, precum și modernizarea rețelelor tehnologice de transport (12,83 milioane de lei).

Nici turismul în salinele administrate de Salrom SA nu a fost neglijat. Peste 700.000 de turiști români și străini au vizitat cele cinci saline amenajate numai în primele șapte luni ale anului 2022. Veniturile din activitățile turistice au depășit 26 milioane de lei în prima jumătate a anului, potrivit reprezentanților companiei.