Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Conform datelor furnizate de TimoCom, în perioada 20 noiembrie-19 decembrie 2022 raportul dintre cantitatea de mărfuri și numărul de camioane pentru export din România a fost aproape la fel ca în luna anterioară (19/81, față de 18/82), după patru scăderi lunare consecutive, în condițiile în care vârful de 37/61 a fost atins în intervalul 20 iunie-19 iulie.

Șase relații au înregistrat creșteri, cele mai multe nesemnificative, în timp ce progresele cele mai mari față de luna anterioară au fost cu Austria (de la 11/89 la 24/76) și Polonia (de la 14/86 la 24/76). Iar cele șase scăderi au fost și ele minime, cea mai mare fiind în relație cu Franța, de la 30/70 la 23/77.

Relațiile cu cel mai mare raport între numărul de mărfuri și cel de camioane la export sunt Italia (pe primul loc și în luna anterioară), cu 42/58, față de 40/60, Ungaria, cu 29/71, față de 28/72, și Austria, Bulgaria și Polonia, toate cu 24/76. Iar relațiile cu cel mai scăzut raport sunt, ca și în luna anterioară, Olanda (6/94 în ambele luni) și Marea Britanie (7/93, față de 8/92), cărora de data aceasta li se alătură Belgia (7/93, față de 9/91).

La importurile în România raportul dintre mărfuri și camioane a scăzut mult, până la cel mai jos nivel din 2022 – 22/78, față de 29/71 în luna anterioară – în condițiile în care în alți ani, în perspectiva sărbătorilor, volumul de marfă importată de țara noastră creștea. Acum fie a crescut și numărul de camioane care vin acasă, și de aceea raportul este și el mai mic deși poate cantitatea de mărfuri nu e mai mică – totuși, probabil nu, deoarece multe firme de transport încă nu respectă prevederile din Pachetul Mobilitate privind aducerea mașinilor acasă după cel mult opt săptămâni în Comunitate – fie depozitele erau deja pline, fie a început să se simtă și la noi scăderea consumului. Fie câte puțin din fiecare.

A fost și o relație unde raportul dintre mărfurile și camioanele pentru import a crescut: Bulgaria, de la 41/59 la 56/44. Iar dintre scăderi, cele mai mari se înregistrează la importurile din Cehia (de la 62/38 la 34/66), Polonia (de la 72/28 la 59/61) și Ungaria (de la 37/63 la 25/75) și Austria (de la 39/61 la 27/73). Relațiile cu cele mai mari rapoarte între mărfuri și camioane sunt, ca și în luna anterioară, dar în ordine diferită, Polonia, Cehia și Bulgaria, iar relațiile cu cele mai mici rapoarte sunt Marea Britanie (2/98, față de 3/97), Italia (cu 8/92, față de 16/84 – luna trecută fusese Franța) și Belgia (8/92, față de 12/88).

Conform datelor furnizate de TimoCom, în perioada 21 octombrie-19 noiembrie 2022 s-a înregistrat a patra scădere lunară consecutivă a raportului dintre mărfuri și camioane pentru export din România, până la 18/82, față de 23/77 cu o lună în urmă, 26/74 cu două luni în urmă, 29/71 cu trei luni în urmă și 37/61 în perioada 20 iunie-19 iulie.

O singură relație a înregistrat o creștere, deși nesemnificativă – Marea Britanie, cu 8/92 față de 7/93 în luna anterioară – și Belgia s-a menținut la 9/91. Iar dintre scăderi, cele mai mari au fost cu Olanda (de la 17/83 la 6/94) și Polonia (de la 25/75 la 14/86) și cele mai mici cu Spania (de la 15/85 la 14/86), Franța (de la 33/67 la 30/70) și Italia (de la 43/57 la 40/60).

Relațiile cu cele mai mari rapoarte dintre mărfuri și camioane la export sunt Italia, Franța și Ungaria (aceasta din urmă cu 28/72). Iar relațiile cu cele mai mici rapoarte dintre mărfuri și camioane la export sunt Cehia (6/94), Olanda și Marea Britanie.

Și la importuri în România raportul dintre mărfuri și camioane a scăzut, până la 29/71, față de 32/68 cu o lună în urmă și 35/65 cu două luni în urmă, fiind la același nivel din perioada 21 iulie-19 august. România este în special o piață de consum și de aceea, mai ales când vine vorba de aprovizionare pentru Black Friday sau pentru Crăciun, asistăm de obicei la o creștere a raportului dintre mărfuri și camioane față de alte luni din an. În 2022 însă fie volumele de mărfuri sunt mai mici din cauza scăderii puteri de cumpărare și a vânzărilor, fie numărul de camioane este mai mare deoarece tot mai multe firme se decid să respecte prevederile din Pachetul Mobilitate și să aducă mai des mașinile acasă. Fie ambele.

Există, totuși, și relații unde raportul dintre mărfuri și camioane a crescut față de luna anterioară: Spania (de la 4/96 la 16/84, această țară fiind un mare exportator de legume/fructe, produse din carne și alte alimente) și Cehia (de la 61/39 la 62/38). În timp ce în cazul Franței și Marii Britanii raportul a rămas neschimbat, de 10/90, respectiv 3/97. Dintre scăderi, cele mai mici au fost pe relațiile cu Austria (de la 40/60 la 39/61), Polonia (de la 75/25 la 72/28) și Belgia (de la 16/84 la 12/88), iar cele mai mari, pe relațiile cu Olanda (de la 33/67 la 22/78), Bulgaria (de la 53/47 la 41/59) și Germania (de la 29/71 la 22/78). Relațiile cu cele mai mari rapoarte între mărfuri și camioane sunt Polonia, Cehia și Bulgaria, iar relațiile cu cele mai mici rapoarte sunt Marea Britanie, Franța și Belgia.