Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

BMW Group a pus în funcțiune linia de asamblare a fabricii din orașul maghiar Debrecen, marcând astfel atingerea unei noi etape.

“Linia noastră de asamblare extrem de eficientă și ergonomică a început să funcționeze imediat, fără nicio problemă”, a precizat Hans-Peter Kemser, Managing Director BMW Group Plant Debrecen. “Am reușit să facem acest lucru datorită planificării și testării virtuale, precum și cooperării excelente dintre noii angajați motivați din Debrecen și experții din rețeaua globală de producție a BMW Group.”

În timpul asamblării, componentele individuale și sistemele sunt instalate în caroseria vopsită – la finalul procesului, de pe linia de producție iese o mașină capabilă să intre în circulație. Construcția inovatoare a vehiculelor Neue Klasse deschide noi posibilități complete pentru asamblare: modularitatea crește eficiența, reduce numărul de elemente diferite de conectare și simplifică instalarea cablajelor. De asemenea, ansamblul inovator al cockpitului accelerează procesul de asamblare.

Neue Klasse permite procese de asamblare simple și rapide

Multe caracteristici ale sistemului Neue Klasse sunt un teritoriu complet nou pentru toți cei implicați. Spre deosebire de modelele anterioare, fasciculul de cabluri este împărțit în secțiuni pentru o instalare mai ușoară și mai ergonomică. Construcția hamului zonal necesită cu 600 de metri mai puține cabluri decât predecesorul său și este cu 30% mai ușoară.

Pe de altă parte, o serie de componente au fost modularizate, un modul fiind format din mai multe piese mici, independente. De asemenea, noua gamă reduce radical variația elementelor de conectare. Acest lucru optimizează la rândul său numărul de fișe, șuruburi și cleme diferite. Toate acestea simplifică foarte mult asamblarea. 

În plus, noua serie permite efectuarea digitală a diferitelor verificări ale calității pe linia de producție. După prima utilizare la Debrecen, procedura va fi implementată și în alte fabrici. Următorul punct de dezvoltare va fi fabrica principală din München, care va produce modelul de berlină Neue Klasse în 2026.

Asamblarea inovatoare a cockpitului accelerează procesul de producție la fabrica din Debrecen. Aceasta este una dintre cele mai compacte fabrici din rețeaua de producție a BMW Group, dar oferă totuși flexibilitate și diversitate completă. Ca și la fabrica Lydia din China, preasamblarea cockpitului este amplasată chiar lângă linia principală de producție. Odată ce preasamblarea cockpitului este finalizată, acesta poate fi montat direct pe vehicul, cu câțiva metri înainte.

Fabrica de asamblare din Debrecen utilizează inovațiile din fabricile deja existente

La planificarea noii unități de producție din Ungaria, BMW Group a folosit un proces de proiectare complet virtual. În conformitate cu principiul “BMW iFACTORY”, standardele testate și soluțiile de înaltă tehnologie din fabricile existente au fost menționate de mai multe ori. Spre exemplu, multe idei și structuri dovedite de la fabricile din Lydia, China și Leipzig pot fi regăsite în ansamblul din Debrecen.

Așa-numitele structuri finger sau structuri pieptene, au fost dezvoltate de BMW Group special pentru fabrica din Leipzig, care a fost deschisă în 2005. Această structură permite ca piesele de aprovizionare și modulele preasamblate să fie livrate direct la linia de asamblare. La Debrecen, o proporție record de 80% din piese vor fi livrate direct, deoarece pentru prima dată acestea vor beneficia de aprovizionare logistică din ambele părți.

Procesele de producție la fabrica Lydia din China

Fabrica Lydia din China este, de asemenea, sursă de inspirație pentru multe structuri și procese de asamblare. Uzina, care s-a deschis în 2022, este prima fabrică a BMW Group care a fost complet planificată și simulată în lumea virtuală încă de la început. Atelierul liniei de asamblare și sistemul complet de transportoare din Debrecen sunt identice. Ca urmare, tehnologia a fost pusă rapid în funcțiune și a fost deja testată pentru a simplifica punerea în funcțiune a liniei de producție nou-nouțe. Producția în serie a noului BMW iX3 va începe la finalul lui 2025 la fabrica BMW Group din Debrecen. Aceasta este proiectată pentru producția de vehicule pur electrice. La fel ca în cazul demarării oricărui alt model sau fabrică nouă, capacitatea de producție va fi mărită treptat după începerea producției. Fabrica din Debrecen va fi prima fabrică auto a BMW Group care nu va utiliza deloc combustibili fosili.

*Cifrele de consum pentru noul BMW iX3 nu sunt încă disponibile deoarece acesta este un model pilot de producție.

Monsson, unul dintre cei mai mari dezvoltatori locali de proiecte eoliene şi solare, va construi o fabrică pentru realizarea și asamblarea de componente din industria regenerabilă, lângă fosta mină Petria, înainte de finalul acestui an.

Investiția se ridică la 10 milioane de euro, din care 70% este  cofinanțare prin Programul Just Transition, potrivit lui Sebastian Enache, head of M&A Monsson, citat de zf.ro.

În plus, Monsson și Wind Power Energy vor completa suplimentar două investiții. Un BESS de 20 MWh pentru faza 1 și un BESS mai mare de 50 MWh ca fază 2.

„Pentru 2025, avem în plan să construim o fabrică pentru realizarea şi asamblarea de componente din industria regenerabilă lângă fosta Mină Petrila. Am accesat Programul de Tranziţie Justă şi cu o cofinanare de 70% vom construi această fabrică începând de anul acesta, din iulie/iunie. Valoarea totală a învestiţiei se ridică la 10 milioane de euro.”, a precizat Sebastian Enache.

„Este un proiect în jurul căruia am reunit mai multe companii din industrie. Noi venim cu know-how-ul, noi venim cu investiția și sper ca până la finalul anului să avem ceva funcțional pe zona industrială. În prima fază, vom avea probabil 50-70 de noi locuri de muncă, iar zona se va dezvolta. Investiția este de 10 milioane de euro. Am încercat să facem o investiție mare care va revitaliza zona. Vom realiza trei concepte – vom construi fabrica – contractul de finanțare a fost semnat, iar autorizația de construcție va fi obținută în iunie. După aceea, vom construi un hub unde autoritățile din zonă să aibă un sediu.”