Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Printre soluțiile de contracarare a deficitului de șoferi de vehicule comerciale este adesea menționată creșterea salariilor acestora, care au stagnat practic de zeci de ani și care astăzi nu compensează angajamentul necesar în toate aspectele legate de conducerea vehiculelor comerciale.

O modalitate de a face acest lucru, potrivit președintelui uneia dintre asociațiile patronale din Italia, Fai Conftrasporto, Paolo Uggè, este de a extinde limita de scutire a indemnizației de călătorie pentru personalul mobil.

Într-o scrisoare adresată premierului Mario Draghi, Uggè explică faptul că „o astfel de măsură, care se află în centrul unei reforme pe care sectorul nostru o așteaptă de ceva timp, ar permite întreprinderilor să le plătească angajaților un salariu mai mare, oferind astfel lucrătorilor un stimulent economic important, util pentru a remedia lipsa acum cronică de personal, în special de șoferi de vehicule grele, de care suferă transportul italian”. El adaugă că această măsură are și acordul sindicatelor.

Confederația italiană Fai Conftrasporto își continuă campania împotriva  restricțiilor impuse vehiculelorcomerciale de Austria de-a lungul axei Brenner. Pe 19 martie 2021, asociația de transport rutier s-a apropiat de Bruxelles, vorbind cu Walter Goetze, șeful cabinetului comisarului pentru transporturi, Adina Vălean. La videoconferință au participat președintele Paolo Uggè, secretarul național Andrea Manfron și oficialul Confcommercio Stefano Spennati.

Primul punct abordat de Uggè este introducerea unilaterală de către Germania a obligației prezentării unui certificat negativ la Covid-19 celor care intră din Tirolul austriac, Republica Cehă și regiunea franceză Moselle, ceea ce a determinat Austria să impună această certificare cu Italia la frontiera Brenner. Această măsură, explică Uggè, nu garantează echilibrul dintre nevoile sanitare și nevoile economice. „Orice intervenție adusă trebuie să minimizeze impactul asupra transportului și, în special, asupra șoferilor. Controlul trebuie să aibă loc aleatoriu.”

Fai Conftrasporto a vorbit și despre celelalte limitări impuse de Austria vehiculelor comerciale, justificate de „un fals ecologism” care limitează și circulația pe timp de noapte a vehiculelor cu motoare Euro 6. „Aceasta este o pagubă pentru piața unică europeană și o frână pentru redresarea italiană”, spune Uggè. „Libera circulație a mărfurilor și a persoanelor pe piața unică este o forță esențială a economiei europene și constituie un principiu fundamental al Tratatului care nu poate fi călcat în picioare. În plus, măsurile prevăd un avantaj concurențial nejustificat, pentru operatorii austrieci.” Apelul către comisarul Vălean este „să continue, chiar și cu o forță mai mare, în activitatea de protejare a liberei circulații a mărfurilor pe piața unică europeană”.