Impactul financiar al pandemiei a făcut ca mulți operatori de transport să se lupte pentru a supraviețui.
Potrivit secretarului general al IRU, Umberto de Pretto, se estimează că pierderile din transportul de mărfuri la nivel global vor depăşi 550 de miliarde de euro, ca urmare a reducerii cu 18% a cifrei anuale de afaceri. De asemenea, estimările arată că pierderile din transportul de călători, doar în Europa, vor depăși 80 de miliarde de euro, cu venituri anuale în scădere cu 57%.
„Sprijinul guvernamental este esențial pentru a evita falimentele și pentru a permite industriei să își joace rolul central în redresarea economică globală. S-a făcut prea puțin pentru transportul rutier”, este de părere Umberto de Pretto.
Parchetul din Livorno a incheiat ancheta desfasurata impotriva unei companii de transport rutier care a realizat o frauda cu privire la restituirea accizelor la motorina. Dupa cum explica anchetatorii, „verificarile au confirmat falsitatea cererilor de restituire si, prin urmare, utilizarea de catre societate a unor credite fiscale false pentru a compensa in mod nejustificat aproximativ 400.000 de euro TVA si alte taxe, in doi ani.
Anchetele au scos la iveala modul in care compania de transport rutier, in ciuda prezentei unor acte specifice de negare a Biroului Vamal, a procedat la compensarea nejustificata, afectand atat activitatea Trezoreriei, cat si a operatorilor onesti din sector, prin concurenta neloiala.”
La finalul anchetei, procurorul a dispus confiscarea bunurilor si a banilor pentru un total de 400.000 de euro. In timp ce ancheta era in curs de desfasurare, compania a inceput procedurile de faliment, arata Trasporto Europa.
02.10.2020
Ultimul număr: Mai 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit