Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Kuehne + Nagel a anunțat că înființează la Piscataway (New Jersey) o nouă platformă logistică pentru marca franceză din industria fashion Sézane, aflată în creștere rapidă pe piață, pe care își propune să o sprijine printr-o soluție inovatoare, care să-i eficientizeze operațiunile și să permită gestionarea eficientă a stocurilor și a retururilor.

Această investiție a reprezentat o adevărată piatră de hotar pentru divizia de Contract Logistics a Kuehne + Nagel din SUA – care are, ca parte a obiectivelor sale până în 2026, angajamentul față de comerțul electronic – și reprezintă cea mai recentă extindere a rețelei companiei pentru a sprijini clienții din comerțul electronic cu produse de lux și fashion, inclusiv să se extindă în mai multe zone din lume.

Chiar și cu această investiție și cu aceste planuri de dezvoltare, comentează analiștii Ti Insight, Kuehne + Nagel este încă precaută cu privire la comerțul electronic cu randament mai scăzut, chiar dacă acesta reprezintă majoritatea exporturilor din Asia.

Tonajul transportat aerian de companie a crescut cu 3,4%, până la 491.000 t în primul trimestru din 2024, iar divizia de transport maritim a gestionat un milion de TEU, cu 1,5% mai mult decât în perioada similară din 2023. Deși K+N prezice că expansiunea volumului de marfă transportată aerian și oceanic va continua în a doua jumătate a anului, perturbarea traficului din Marea Roșie nu va avea un impact favorabil asupra tarifelor din următoarea parte a lui 2024. De aceeași părere este și Dimerco, un transportator din Taiwan citat de Ti Insight, care a declarat într-un raport de piață că giganții chinezi de comerț electronic Temu și Shein au fost în mare parte responsabili pentru cererea masivă de comerț electronic din Asia de Nord către Statele Unite și Europa și că piața transportului aerian de mărfuri ar putea cunoaște un boom determinat de comerțul electronic, dar că industria se află pe punctul de a se confrunta cu o limitare de capacitate pe termen lung și ar putea avea dificultăți în a absorbi volumele în creștere.

Sursă foto: Kuehne + Nagel

Modivo a deschis relativ recent în România, în ianuarie 2022, primul său centru de e-fulfillment din afara Poloniei, astfel că acesta a avut de la început un nivel înalt de tehnologie. De altfel, compania se mândrește, așa cum a declarat Oana Ciortea, Contract Manager Modivo, cu ocazia Conferinței anuale Arilog, cu faptul că „are tehnologia gravată în ADN și că este revoluționară în multe domenii.“ Oricum în industria fashion inovația și tehnologia sunt obligatorii și pentru a avea performanță în operațiuni trebuie să folosește tehnologie avansată în transport și depozitare.

Centrul din România a beneficiat de experiența din Polonia, „unde depozitele au un nivel de echipare SF“, dispunând de conveioare, sortere, roboți care fac picking sau mașini automate de ambalare, „pe care sper să le avem și noi în România“. Chiar în perioada conferinței, la început de iunie, Modivo punea în funcțiune în România un conveior care ajută la eficientizarea operațiunilor de picking și sortare. Proiectul a fost coordonat de echipa de IT și de departamentul tehnic din Polonia, iar întârzierea în implementare a fost de cel mult o lună față de timpul estimat inițial, deoarece s-au făcut multe teste pentru a se asigura că la intrarea în exploatare totul funcționează bine din prima zi, „ceea ce s-a și întâmplat. Iar acum, la o săptămână de la Go-Live, facem doar mici ajustări și ne pregătim pentru faza a doua a implementării.“ Pentru a se ajunge ca totul să meargă atât de bine au fost numeroase întâlniri în care s-au evaluat fazele proiectului și a fost nevoie de susținerea operatorului care se ocupă de logistica din depozit, care a venit, la rândul său, cu sugestii, și a pregătit personalul pentru noua tehnologie. Și, pentru că un astfel de conveior se instalează în timp, angajații s-au putut obișnui cu el încă din timpul testelor, ceea ce a simplificat procesul.