Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Producția din Belgia scade rapid, numărul falimentelor din transporturi este acum mai mare ca oricând în ultimii 10 ani și companiile au obligații de raportare sufocante, care le cresc și mai mult costurile și a căror valoare adăugată se pierde, este de părere Philippe Degraef, directorul federației operatorilor belgieni de transport FEBETRA.

Acesta constată că euforia de după alegerile din 13 iunie 2024 a dispărut și că, deși antreprenorii din Belgia sperau să se formeze repede guvernul și să se lucreze la reforme structurale de anvergură, după opt luni discuțiile nu au putut fi finalizate și există prea puține semne de schimbare față de ce a fost anterior. Asta în condițiile în care, pentru ca o țară să-și asigure nivelul actual de prosperitate și în viitor, mediul de afaceri trebuie tratat cu seriozitate.

Philippe Degraef este de părere că politicienii belgieni nu par să aibă sentimentul urgenței și că la fel de îngrijorător este faptul că din ce în ce mai multe decizii politice nu se bazează pe dovezi și că nimeni nu verifică dacă reglementările nou introduse au dat rezultatele scontate.

Rareori a fost nevoie atât de mare de oameni de stat cu prestigiu care să reformeze structural Belgia și să facă din nou din competitivitatea companiilor de acolo o prioritate de top, consideră directorul FEBETRA. Însă deocamdată nu se văd astfel de lideri, nici reformele necesare, ceea ce este cu atât mai trist într-un moment în care toți indicatorii economici indică furtuni severe.

Începutul de an reprezintă pentru mulți un moment al bilanțului, dar și al prognozelor referitoare la ceea ce vine în perioada imediat următoare, astfel că Philippe Degraef, directorul federației transportatorilor belgieni FEBETRA, amintește în primul rând de tensiunile geopolitice din ultimul timp, care au afectat economia și despre care nimeni nu știe cum vor evolua, și estimează că 2025 va aduce o creștere economică modestă, mai ales din cauza incertitudinilor de tot felul.

Deci nici pentru industria transporturilor nu urmează o perioadă bună, cu atât mai mult cu cât continuă criza de șoferi, tranziția energetică nu este accesibilă, iar canalele tradiționale de aprovizionare nu mai sunt suficiente pentru a compensa fluxurile mari cauzate de îmbătrânirea populației, deci trebuie explorate căi alternative. Companiile mici și mijlocii – care constituie majoritatea în Belgia – privesc cu teamă tranziția energetică dacă ea nu este însoțită de măsuri adecvate.

În aceste condiții, directorul FEBETRA este de părere că, pentru a asigura prosperitatea firmelor de transport pe termen lung, sunt necesare intervenții și reforme structurale decisive care să le ajute să se pregătească mai bine să facă față concurenței internaționale. Și mai ales este nevoie ca pentru noul federal competitivitatea firmelor belgiene să fie o prioritate de top, astfel încât acestea să poată rezista din nou la nivel internațional.