Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

FAN Courier continua dezvoltarea si consolidarea business-ului si estimeaza pentru anul viitor o crestere a afacerilor cu pana la 15% fata de 2020. Liderul pietei locale de curierat va incheia exercitiul financiar al anului curent cu o cifra de afaceri de aproape 166 de milioane de euro, in crestere cu 15% peste rezultatul din 2018.
„<<Dezvoltare>> este unul dintre cuvintele cheie care descriu cel mai bine activitatea anului in curs. Crestere si investitii sunt alte doua atribute pozitive care au marcat activitatea din acest an, atat in ceea ce priveste FAN Courier cat si piata de curierat pe care activam. A fost un an bun, ne-am continuat dezvoltarea si estimam sa inchidem anul cu o cifra de afaceri mai mare cu 15% fata de anul trecut”, a declarat Adrian Mihai, fondator al FAN Courier.

Compania si-a mentinut ritmul investitiilor de peste 15 milioane de euro asumate la inceputul anului, 11.5 milioane de euro fiind alocate doar pentru dezvoltarea flotei auto. Anul acesta a marcat si o premiera in strategia de business a companiei de la inceputul activitatii FAN Courier prin finalizarea parteneriatului cu compania SLS, afacere detinuta de un antreprenor roman, specializata in servicii de warehousing. Comertul online, unul dintre principalele motoare de crestere a afacerilor din industria de profil, a generat anul acesta intre 40 si 45 de procente din volumul anual al livrarilor, fiind in continuare puternic influentat de Black Friday, cea mai ampla campanie de discount-are din Romania. „Fiecare campanie Black Friday este diferita de anul anterior si cand spunem asta ne referim la multe variabile – durata campaniei anuntata de retaileri, ofertele sau optiunile cumparatorilor. Daca anul trecut, de exemplu, de Black Friday, televizoarele au fost vedetele campaniei, anul acesta cererea s-a modificat si s-au cumparat mai multe produse albe (electrocasnice – n.n.), pampers sau mancare pentru caini, de exemplu. In fiecare an ne pregatim luni de zile si reusim sa fim mai buni. In 2019, cifrele sunt mai bune, am inregistrat crestere pe volum, chiar peste estimarile initiale. Daca in prima zi ne asteptam la o crestere de 15% in volum, in realitate aceasta a depasit 20%”, a declarat Felix Patrascanu, actionarul companiei.

Citeste si: Online-ul incepe sa decida investitiile in logistica

Intr-un top al celor mai aglomerate luni din perspectiva comenzilor, luna noiembrie conduce detasat de mai multi ani, pentru ca este luna in care se organizeaza Black Friday dar si pentru ca are 22 sau 23 de zile lucratoare. Decembrie este insa cea mai aglomerata luna din an dupa activitatea zilnica, pentru ca este luna cu cele mai putine zile lucratoare si, implicit, luna cu cea mai mare presiune pe curieri. Ziua de luni din saptamana Craciunului si toate zilele lucratoare din saptamana care precede aceasta sarbatoare sunt cele mai aglomerate zile din an. Conform statisticilor efectuate de companie, in prima zi de luni dupa Black Friday 2018, curierii FAN au avut de livrat 270 de mii de expeditii, iar in ziua de luni dupa Black Friday 2019, au avut de livrat 340 de mii de expeditii. In ziua de luni dinaintea Craciunului 2018, numarul de livrari a fost de 291 de mii.
Fondatorii companiei spun ca anul care se incheie a fost marcat de o diversificare a provocarilor. Pe langa infrastructura rutiera proasta care franeaza dezvoltarea, creste costurile de transport si timpii de livrare, pe langa criza grava a fortei de munca, generalizata deja la nivelul intregii economii, modificari legislative adoptate peste noapte sau complet nefavorabile mediului de afaceri romanesc precum celebra Ordonanta 114, au constituit un element nefavorabil pentru mediul de business.
„Stabilitatea si strategia prudenta pe care o aplicam de ani de zile ne-au ajutat sa facem fata acestui nou tip de provocari care a bulversat intreaga economie”, a adaugat Adrian Mihai. Planurile companiei pentru 2020 vizeaza continuarea dezvoltarii si a parteneriatului cu SLS dar si finalizarea procedurilor si documentatiei necesare pentru inceperea efectiva a investitiei in HUB-ul de la Cluj, al treilea cel mai important din portofoliul companiei.

Industria de curierat se confrunta, si o va continua sa o faca si in urmatorii ani, cu cea mai mare problema generata de criza de personal, in special curieri, dar si manipulanti marfa sau soferi profesionisti. In opinia lui Felix Patrascanu, Managing Partener FAN Courier, lipsa fortei de munca are mai multe cauze, incepand cu scoala romaneasca care, in mare masura, nu mai are nici o legatura cu cerintele actuale din piata muncii, insa o mare parte o poarta chiar mediul antreprenorial, care, in anii trecuti, nu a dat importanta cuvenita angajatilor.
 

In 2018, compania a incercat sa compenseze criza fortei de munca resimtita la nivelul intregii economii prin deschiderea Scolii FAN , un proiect propriu, „in care s-au inscris peste 200 de doritori, iar primul cursant care a absolvit cursul si a obtinut si permisul de conducere a intrat recent in echipa noastra de curieri”, a explicat Felix Patrascanu. Cu peste 6.100 de angajati la nivel national, o crestere medie de 7,33%, din care aproape 3.000 de curieri, compania romaneasca de curierat a devenit unul dintre cei mai mari angajatori din Romania, iar pentru a-si atrage forta de munca a introdus un sistem de bonusare prin intermediul unor Indicatori de Performanta. Astfel, venitul lunar al unui curier poata sa depaseasca 3.000 de lei. Costul pe salarii al companiei a fost de peste 20%, insa per total cresterile, nu numai pe salarii, au fost de 33%, aici intrand si alte cheltuieli legate de angajati, incepand cu traininguri sau cu transportul acestora la munca.
Dupa cum crede oficialul FAN Courier, lipsa angajatilor a reprezentat principala problema in 2018 a curieratului si a intregii Romanii, iar o parte din vina o poarta chiar mediul de afaceri local. „Toata aceasta criza, din punctul meu de vedere, ni se si datoreaza. In momentul in care aveam nevoie de angajati, erau cinci, zece oameni la poarta. Celor care doreau o schimbare, le spuneam ca pot pleca linistiti la alt angajator, pentru ca are cine sa ii inlocuiasca. Lucrurile s-au schimbat dramatic! Avand acea situatie la momentul respectiv, poate nu ne-am aplecat cum a trebuit asupra oamenilor si nu ne-am dus catre ei sa dialogam, deoarece nu o vedeam ca o problema. Oamenii au realizat foarte repede ca se castiga mai bine in strainatate, nu neaparat sa si traiasca mai bine“, a afirmat Patrascanu, care crede ca trebuie schimbata paradigma „angajator-angajat“.