Operatorul britanic de feribot P&O Ferries a înregistrat anul trecut pierderi de circa 119 milioane de euro și pentru a-și reduce costurile și a-și asigura supraviețuirea pe piață nu va mai oferi acest serviciu în următoarele zile, așa cum informează asociația olandeză de transport și logistică TLN, și va concedia imediat cel puțin 800 de angajați. Feriboturile Rotterdam-Hull și Dover-Calais nu mai fac traversări, astfel că TLN monitorizează atent situația și se arată îngrijorată de consecințele acestei decizii asupra transportului între Regatul Unit și Țările de Jos.
Pentru importuri (expedieri care se află deja la terminal) procesul normal poate fi continuat până la o notificare ulterioară, iar exportul depinde de expediere, dacă a ajuns sau nu deja la terminal.
Sindicatele din Marea Britanie au anunțat acțiuni de protest și pe cel puțin o navă din Hull echipajul refuză să debarce.
Multe lucruri legate de alte posibile consecințe ale acestei decizii sunt încă neclare, dar există temeri că vor fi perturbări ale transportului către și dinspre nordul Regatului Unit, precum și congestii la Eurotunnel între Calais și Dover.
Alte servicii de feribot, cum ar fi DFDS, Stena Line și CLDN (conexiune Rotterdam-Hull sau Rotterdam-Killingholme), pot prelua parțial marfa, deci timpii de așteptare vor crește.
De la 1 ianuarie, Marea Britanie înăsprește cerințele vamale, toate mărfurile trebuind înregistrate în avans prin intermediul sistemului vamal britanic, pentru import și export. De aceea firmele care fac transport spre/dinspre această țară trebuie să se pregătească din timp.
Operatorii care merg în Regatul Unit trebuie să folosească GVMS (Goods Vehicle Movement Service) pentru a-și înregistra cursele și mărfurile, în caz contrar neputând să urce pe feribot, să treacă granița dintre UE și Marea Britanie și să treacă bunurile prin vamă.
Tot de la 1 ianuarie 2022 vor mai apărea și alte modificări în relația cu Regatul Unit, printre care schimbarea modelului de depozitare temporară și de completare a documentelor de import/export înainte de plecarea vehiculelor din port, încetarea amânării declarațiilor de import și cerințele noi pentru operatorii de feribot.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit