Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cub, Sgb, Si Cobas, Usi-Ait și Slai Cobas din Italia au convocat o grevă națională care va afecta personalul din logistică și transporturi (pe lângă lucrătorii feroviari care au început deja greva de două zile).

În ceea ce privește logistica, sunt așteptate garnizoane sau pichete la unele platforme de depozitare și distribuție a mărfurilor. Acest lucru ar putea afecta livrările, potrivit presei locale. Scopul protestului, conform sindicaliștilor independenți, este „apărarea drepturilor muncitorilor împotriva inegalității în creștere și opoziția fată de politicile patronale și guvernamentale”. De asemenea, se denunță Decretul de Securitate, „care lovește puternic și penalizează pichetările și ocupările de case din necesitate, precum și eliminarea protecției umanitare pentru solicitanții de azil, crescând astfel numărul imigranților ilegali forțați să lucreze în condiții de sclavie pentru patroni și micile afaceri, proprietarii cărora guvernul le promite reduceri a taxelor și permiterea evaziunii fiscale”.

Transporturile din China către România în sezonul de vârf din acest an au fost afectate de schimbări semnificative în rutele utilizate. Principalul mod de transport continuă să fie cel maritim, însă ruta directă către portul Constanța a fost anulată. Ultima navă pe această rută directă a plecat în aprilie, iar motivul principal al acestei întreruperi este închiderea Portului Odessa. Odessa, împreună cu Constanța, erau singurele porturi din Marea Neagră care aveau conexiuni directe cu China.

În lipsa acestei rute, livrările din Asia către România trebuie acum să fie transbordate prin porturi intermediare, cum ar fi Pireu, Ashdod, Haifa sau Port Said. Aceste schimbări au dus la prelungirea timpilor de tranzit maritim, care în unele cazuri depășesc 30 de zile. Deși Constanța rămâne un punct logistic esențial, întreruperea rutei directe a complicat și încetinit livrările.

Potrivit expertului Dragoș Boranda, Managing Director România, Rohlig SUUS Logistics, obstrucția rutei principale de transport a condus la dezvoltarea unor alternative noi. Una dintre acestea este transportul feroviar din China, care traversează Polonia sau Ungaria. O altă rută importantă, cu popularitate în creștere, este Coridorul Mijlociu, care trece prin Asia Centrală, Azerbaidjan, Georgia, traversează Marea Neagră și ajunge în România. Creșterea importanței acestei rute este evidentă prin investițiile făcute în porturi-cheie, precum Aktau (Kazahstan) și Poti (Georgia), demonstrând potențialul său pe termen lung.

La SUUS, se recunoaște potențialul Coridorului Mijlociu, dezvoltându-se soluții de transport pentru încărcături parțiale (LCL) pe această rută. Se consideră că extinderea Coridorului Mijlociu va întări poziția României ca un hub logistic pentru transporturile din China către Europa Centrală, de Est și Balcani. Vârfurile de transport din acest an în România evidențiază necesitatea unui suport logistic cuprinzător pentru a menține eficiența și reziliența afacerilor, mai ales în contextul blocajelor de pe rutele tradiționale. Operatorii logistici cu servicii complete sunt cei mai bine pregătiți pentru a face față acestor provocări și a oferi soluții eficiente.