Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Incarcarea celor 22 de semiremorci pe un tren de marfa care a parcurs in mai 2020 cei 1.500 km intre regiunea metropolitana Rhein-Ruhr (Germania) si Lituania, reprezinta un moment de cotitura pentru o relatie dominata pana acum de transportul rutier. Convoiul, care a parasit Kaldenkirchen, un oras german aproape de granita cu Olanda, a ajuns in doua zile la Šeštokai, in sud-vestul Lituaniei. Particularitatea este ca parcursul trenului nu a suferit intreruperi, reusind sa mearga pe o sectiune a retelei feroviare din Republica Baltica pe ecartament standard international de 1.435 mm, in loc de cel tipic tarilor ex-sovietice (1.520 mm). 
Transportul a fost administrat de LG Cargo (caile ferate lituaniene), cea mai mare companie de servicii de transport si logistica din regiunea baltica, impreuna cu operatorul polonez PKP Cargo si compania specializata CargoBeamer. Semiremorcile, care includeau si unitati Arcese, au fost mutate pe aeroportul Šeštokai pentru a continua pe cale rutiera apoi catre destinatiile finale. Lituania are multe asteptari in ceea ce priveste transportul feroviar. Din acest motiv, reteaua dintre granita cu Polonia si importanta intersectie Kaunas are acum ecartament international, un standard care va fi adoptat pe toate noile linii cu conexiuni europeane planificate sau aflate deja in constructie.

Obstructionarea si costurile ridicate ale transportului aerian si maritim din China in Italia au relansat trenul si chiar si serviciile de transport rutier, aflate acum pe un trend crescator. Pe 22 aprilie, Fercam a anuntat extinderea serviciului sau euro-asiatic intermodal de transport rutier-feroviar, Landbridge, cu un serviciu exclusiv rutier. Aceasta conexiune este rezervata incarcarilor complete de 20 t, fiind potrivita pentru sectoarele auto, de componente electrice, utilaje si dispozitive medicale. Pentru a efectua serviciul, Fercam foloseste operatorii locali si ofera livrarilor o asigurare completa pentru risc. Durata calatoriei variaza de la 15 la 17 zile, in functie de timpul necesar pentru trecerea frontierelor. Solutia este mai ieftina decat cea cu avionul si mai competitiva fata de tren. "Marfurile trec prin Kazahstan, Rusia, Belarus si Polonia pentru a ajunge in Germania, de unde le preluam pentru Italia, unde are loc vamuirea. Suntem fericiti ca am reusit sa identificam si sa facem aceasta solutie alternativa practicabila intr-un timp foarte scurt, in aceasta perioada de criza economica", explica Hans Splendori, directorul de vanzari Ftl Fercam, subliniind ca multi clienti si-au manifestat deja interesul concret pentru aceasta solutie.