Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Obstructionarea si costurile ridicate ale transportului aerian si maritim din China in Italia au relansat trenul si chiar si serviciile de transport rutier, aflate acum pe un trend crescator. Pe 22 aprilie, Fercam a anuntat extinderea serviciului sau euro-asiatic intermodal de transport rutier-feroviar, Landbridge, cu un serviciu exclusiv rutier. Aceasta conexiune este rezervata incarcarilor complete de 20 t, fiind potrivita pentru sectoarele auto, de componente electrice, utilaje si dispozitive medicale. Pentru a efectua serviciul, Fercam foloseste operatorii locali si ofera livrarilor o asigurare completa pentru risc. Durata calatoriei variaza de la 15 la 17 zile, in functie de timpul necesar pentru trecerea frontierelor. Solutia este mai ieftina decat cea cu avionul si mai competitiva fata de tren. "Marfurile trec prin Kazahstan, Rusia, Belarus si Polonia pentru a ajunge in Germania, de unde le preluam pentru Italia, unde are loc vamuirea. Suntem fericiti ca am reusit sa identificam si sa facem aceasta solutie alternativa practicabila intr-un timp foarte scurt, in aceasta perioada de criza economica", explica Hans Splendori, directorul de vanzari Ftl Fercam, subliniind ca multi clienti si-au manifestat deja interesul concret pentru aceasta solutie.

Caile ferate austriece Öbb Rail Cargo, care se angajasera sa creasca treptat capacitatea serviciului RoLa, din Austria prin Pasul Brenner, raporteaza deja cresteri ale volumelor. Astfel, numarul garniturilor complete a inregistrat o crestere accentuata de aproape 32%. In perioada 1 ianuarie – 15 februarie 2020, 21.394 de vehicule comerciale au fost incarcate pe trenuri, comparativ cu 16.165 de unitati in anul precedent. Mai mult, in luna februarie cresterea a fost chiar de 40%. Cresterea traficului e concentrata in principal pe sectiunea centrala, intre Brenner si Wörgl, de-a lungul traseului spre Kufstein si, prin urmare, granita cu Germania. In mod evident, acest lucru inseamna ca nici macar un vehicul nu este luat de pe drum in Italia.
Öbb Rail Cargo estimeaza un potential de mii de vehicule scoase zilnic de pe drumurile care traverseaza Tirolul. De la inceputul lui 2020, caile ferate austriece au oferit 46 de trenuri pe zi pe axa Brenner, din care 42 limitate la relatia dintre Brenner si Wörgl, cu sase trenuri mai mult decat in 2019. In ceea ce priveste capacitatea, linia ar putea garanta transportul a 250.000 de vehicule comerciale pe an, insa, odata cu investitiile si masurile in curs, Öbb Rail Cargo vorbeste despre atingerea unui maxim de 400.000 de vehicule, aproape dublul volumului actual. Testele tehnice ar fi aratat ca obiectivul este realizabil, fara a supraincarca excesiv linia feroviara.