Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Compania Electroputere VFU Pașcani, parte a Grupului GRAMPET, a început testarea primului vagon modernizat cu fonduri din PNRR. Vagonul se află la Centrul de Testări Feroviare Făurei al Autorității Feroviare Române pentru a parcurge teste de traseu, după ce structura sa a trecut de încercările statice.

În 2023, fabrica a câștigat două licitații pentru modernizarea a 42 de vagoane de călători pentru SNTFC CFR Călători SA, contracte finanțate prin PNRR, cu o valoare totală de peste 66 de milioane de euro.

Vagoanele modernizate la Electroputere VFU Pașcani vor circula în România, Austria și Ungaria. Acestea sunt cele mai complexe proiecte de modernizare realizate la Pașcani, respectând Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate și urmând să fie certificate CE după finalizarea testelor. Termenul limită pentru modernizarea celor 42 de vagoane este iunie 2026. Contractele includ și servicii de modernizare a garniturilor, precum și servicii de mentenanță preventivă și corectivă, pe o perioadă de nouă ani după modernizare.

„Industria feroviară este vitală pentru economie. Transportul pe calea ferată este mai sustenabil decât alte tipuri de transport, iar statul român trebuie să sprijine dezvoltarea acestei industrii strategice pentru țară. Vagonul care se află acum în teste este doar primul dintre multe altele și sperăm ca pe viitor să ne putem angaja în numeroase astfel de proiecte, prin care să contribuim la dezvoltarea și modernizarea întregii flote de vagoane de pasageri din România. Starea actuală a rețelei de cale ferată din țară reprezintă pentru noi, companiile din domeniu, o provocare ce odată depășită, va aduce oportunități majore. Pe acestea ne dorim să le putem valorifica în favoarea tuturor, dar mai ales a călătorilor care vor beneficia de condiții de călătorie mai bune.”,

a declarat Gruia Stoica, președintele Grupului GRAMPET.

Ministrul Economiei din Ungaria, Márton Nagy, a discutat cu reprezentanții Bank of China (BoC) și China Construction Bank (CCB) despre posibilitatea utilizării finanțării chineze pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare și a sectorului energetic din Ungaria. Bank of China, activă în Ungaria din 1997, este cea mai veche bancă chineză din țară, în timp ce China Construction Bank, a doua cea mai mare bancă din lume, a deschis o reprezentanță în Ungaria în 2022. Discuțiile subliniază intenția Ungariei de a se baza pe sprijinul financiar chinez pentru îmbunătățirea infrastructurii sale naționale.

Ungaria a devenit principala destinație pentru investitorii chinezi din Europa Centrală și de Est, transformându-se într-un centru financiar regional și consolidându-și rolul de punte economică. Cooperarea dintre cele două bănci chineze este văzută ca o oportunitate pentru companiile maghiare de a accesa piața chineză și de a atrage noi investiții chineze în Ungaria, relatează presa locală.

Băncile chineze partenere cu Ungaria se concentrează pe proiecte mari de infrastructură, inclusiv în domenii, precum energie, digitalizare și e-mobilitate, aprobate de guvernul maghiar și prezentate la Beijing. După finalizarea liniei feroviare Budapesta-Belgrad, programată pentru vara viitoare, viitoarele investiții strategice ce ar putea fi cofinanțate de China includ inelul V0, linia de cale ferată către aeroportul din Budapesta și dezvoltarea punctului de trecere a frontierei cu Serbia. Băncile chineze joacă un rol crucial prin contactele lor extinse, sprijinind deciziile de investiții pentru tehnologii și furnizori cu prezență redusă în Europa, contribuind activ la comerț, integrare financiară și relații bilaterale.