Așa cum informează asociațiile profesionale ale transportatorilor spanioli, această țară a alocat 20 de milioane de euro în 2022, dublu față de 2021, pentru sprijinirea șoferilor independenți de peste 63 de ani care se gândesc să-și înceteze activitatea. Prioritate vor avea cei care au un handicap permanent absolut sau total care îi împiedică să exercite profesiunea de operator de transport și ce mai înaintați în vârstă.
Statisticile arată că în transportul rutier din Spania activează un număr foarte mare de persoane prea în vârstă pentru acest tip de activitate, dar care nu au resurse financiare suficiente pentru a se putea pensiona înainte de 65 de ani.
Asociațiile profesionale care au conexiuni mai puternice cu acești transportatori independenți, mai ales FETRANSA, au pledat mereu pentru păstrarea ajutoarelor, dar sumele au tot fost reduse din 2009 – când era vorba de 120 de milioane de euro – încoace. La acel moment de criză economică suma respectivă a fost suficientă pentru pensionarea a aproape 2.000 de șoferi, dar în 2010 ea s-a redus la 60 de milioane de euro și în 2011 sau acordat doar 42 de milioane de euro, în ciuda situației economice dificile a Spaniei.
Conform acordului încheiat în decembrie cu transportatorii, guvernul Spaniei, prin Direcția Generală de Transport Rutier din cadrul Ministerului de Transport, Mobilitate și Agendă Urbană, pe site-ul ministerului va exista în curând o „cutie poștală“ a departamentului de Inspecție în Transportul Rutier, în care se vor depune plângeri anonime referitoare la încălcări ale reglementărilor din domeniu, pentru a facilita controalele.
La căsuța poștală au acces toți cei care au cunoștință de vreo încălcare a legii și ea se dorește a fi un instrument important în lupta împotriva fraudei din transportul terestru. Caracterul anonim aduce avantajul, explică federația FETRANSA, că expeditorul nu mai este nevoit să furnizeze date cu caracter personal, dar cutia poștală va colecta numai informații despre presupuse nereguli de care se știe.
Datele sunt analizate de Inspectoratul de Transport Rutier, care, atunci când consideră necesar, planifică acțiuni adecvate și le întreprinde mai întâi pe cele care pot provoca perturbări semnificative pe piață.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit