Odată cu punerea în vânzare a noilor modele electrice Volvo FH și Volvo FM, transportul electrificat este acum posibil nu numai pentru zonele urbane, ci și pentru traficul regional interurban. În plus, noul model electric Volvo FMX oferă noi posibilități de a transforma operațiunile de transport în domeniul construcțiilor, în soluții mai silențioase și mai curate.
Producția noilor modele electrice pentru Europa va începe în a doua parte a anului 2022. Acestea se alătură modelelor Volvo FL Electric și Volvo FE Electric pentru transporturile urbane, care au intrat în producția de serie din 2019, în Europa. În America de Nord, vânzările modelului Volvo VNR Electric au început în decembrie 2020. Cu începerea vânzărilor noilor modele de autocamioane, Volvo Trucks dispune acum de o gamă formată din șase autocamioane electrice pentru transport de tonaj mediu și greu, devenind cea mai completă gamă de autocamioane electrice comerciale din industrie.
Odată cu punerea în vânzare, în acest an, a trei noi modele de camioane integral electrice, Volvo Trucks consideră că este momentul potrivit pentru o intensificare rapidă a electrificării transportului rutier de mare tonaj. Această perspectivă pozitivă se bazează pe capacitatea autocamioanelor electrice Volvo de a satisface o varietate largă de necesități de transport. De exemplu, în UE, aproape jumătate din transporturile efectuate cu autocamioane ar putea fi deja electrificată în viitorul apropiat.
Clienți și beneficiari majori de soluții de transport, la nivel național și internațional manifestă un interes susținut pentru vehiculele electrice. Acest lucru este determinat de propriile obiective climatice ambițioase, precum și de solicitările consumatorilor pentru reducerea emisiilor de carbon și transporturi mai curate.
Prin adăugarea noilor produse cu capacități de încărcare mai mari, cu lanțuri cinematice mai puternice și cu autonomie de până la 300 km, în prezent, portofoliul electric Volvo Trucks ar putea acoperi aproximativ 45% din totalul transporturilor de mărfuri din Europa, ținând cont de statisticile Eurostat (2018), care susțin că 45% din totalul mărfurilor transportate rutier în Europa au circulat pe o distanță mai mică de 300 km. Acest aspect face posibilă o contribuție importantă la scăderea impactului climatic al transportului rutier, care, potrivit statisticilor oficiale, generează aproximativ 6% din emisiile totale de CO2 din UE.
În viitor, chiar și transporturile de mare tonaj pe distanțe lungi vor putea fi efectuate cu vehicule electrice. Pentru a răspunde acestor solicitări provocatoare atât pentru capacitatea mare de încărcare, cât și pentru o autonomie mai mare, Volvo Trucks intenționează să utilizeze pile de combustie cu hidrogen pentru a genera electricitate.
Oferta de vehicule electrice Volvo Trucks pentru Europa
Date tehnice
LINK către filmul despre noile autocamioane electrice de mare tonaj.
Plasat in categoria 12-18 t, autocamionul Volvo FL are ampatament de 3.070-6.800 mm si este disponibil cu trei variante de sasiu: L 4×2 de 12-16 t pentru distributie sau transport pe sosele bune, M 4×2 pentru constructii (basculante usoare cu suspensie ranforsata), si H 4×2 de 18 t pentru transport pe sosele bune, cu sarcina utila mai mare. Motorul de 7 l dezvolta 240, 260 sau 290 CP si un cuplu generos. Camioanele sunt echipate cu schimbator de viteze manual cu sase sau noua trepte, cu transmisie automata sau I-Sync (disponibila, de altfel, pentru toate camioanele Volvo de distributie cu greutati totale de 18 t), pentru confort ridicat mai ales in trafic aglomerat, cu opriri si porniri repetate.
FL beneficiaza de Cruise-Control, iar frana de motor VEB a fost inlocuita de frana pe evacuare cu trei trepte. Cabina are design aerodinamic si este disponibila in trei variante: de zi, de 2.100×1.600×1.630 mm, confort, de 2.000 mm lungime, cu spatiu pentru odihna, si pentru echipaj, de 2.980 mm lungime, cu spatiu pentru 6-7 pasageri.
Volvo FE este adaptat transporturilor regionale, colectarii deseurilor, aplicatiilor usoare in constructii si transportului bunurilor refrigerate, cu sarcini maxime intre 18 si 26 t. Sasiul este disponibil in patru versiuni de baza: autotractor sau autosasiu 4×2 (cu mase totale maxime autorizate de pana la 19 t sau 26-44 t in combinatii) si autosasiu 6×2 si (22-26 t, respectiv 26-44 t in combinatii) si 6×4 (24-26/32-44 t). Pentru FE, I-Sync este combinata cu motorul Volvo D7 Euro 5, de 7 l si 260 CP, care dezvolta un cuplu maxim de 1.010 Nm. Cabina FE, cu deflectoare pe acoperis si partile laterale si capace aerodinamice pentru roti, este disponibila tot in trei modele: de zi, de 1.600x 2.300×1.620 mm, pentru o lungime maxima destinata incarcaturii, confort, lunga de 2.000 mm, cu spatiu pentru un pat, si de dormit, de 2.200 mm, pentru operatiuni de durata.
FL si FE propun trei pachete de echipare: Distributie (dispune de geamuri actionate electric si inchidere centralizata cu telecomanda), Distributie+ (ofera mai mult confort si siguranta, datorita sistemelor de climatizare, geamului lateral suplimentar de pe usa pasagerului si treptelor iluminate), si Profesional (proiectat pentru servicii de urgenta, dispune de climatizare, covorase de cauciuc si oglinzi reglabile electric).
Din vechea gama Volvo FM s-au desprins in 2010 doua modele de camion: FM, pentru distributie regionala, si FMX, pentru constructii. FM are ampatament de la 3 la 6,7 m si este disponibil ca autosasiu sau autotractor, cu mai multe tipuri de motorizari si cabine. Camionul dispune de schimbator de viteze I-Shift si de motoare D11C de 330, 370, 410 sau 450 CP, D13B de 360, 400 sau 440 CP, precum si D13C de 380, 420, 460 sau 500 CP. Ambele propulsoare sunt disponibile si in variante EEV.
FMX este disponibil cu motor de 11 l si 330-450 CP sau de 13 l si 380-500 CP. Versiunea pentru constructii a schimbatorului de viteze I-Shift ajuta camionul sa iasa din aproape orice situatie, un senzor de incarcare nou trimitand informatii precise despre greutatea incarcaturii catre sistemul I-Shift, pentru a asigura o schimbare optima a treptelor de viteza si o pornire lina de pe loc. Forta foarte mare de franare, de 375 kW la 2.300 rpm, este furnizata de frana de motor VEB+. Camionul are o parte inferioara mai agresiva, bara de protectie din otel din trei parti, cu colturi de otel de 3 mm, scut rezistent de protectie si o bara noua, solida, care protejeaza componentele importante din spatele ei. Iar pentru functionalitate imbunatatita dispune si de o traversa centrala de remorcare robusta, dimensionata pentru sarcini de pana la 25 t, pentru tractare sau manevrare.
Volvo FH si FH16 sunt recunoscute pentru performantele in transportul pe distante lungi. Puternic, dar economic, cu o manevrabilitate foarte buna, FH este un vehicul rapid, eficient si profitabil, disponibil cu cabina de zi, de dormit, Globetrotter si Globetrotter XL, aceasta din urma cu inaltime mai mare, pentru mai mult spatiu de depozitare si de odihna chiar si pentru doi soferi. Camionul este echipat cu motor D13C de 420, 460 sau 540 CP. Volvo FH16 este propulsat, din 2011, de motorul D16G de 750 CP, cu un cuplu foarte mare, de 3.550 Nm, pentru operatiuni grele de transport pe distante lungi. Propulsorul mai este disponibil si cu 540, 600 si 700 CP.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit