Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Acționarii Peugeot-Citroën (PSA) și Fiat-Chrysler (FCA) au aprobat fuziunea propusă pentru a crea Stellantis, care va devein, astfel, al treilea producător auto din punct de vedere al volumelor, după Volkswagen, Renault-Nissan-Mitsubishi și Toyota. Portofoliul ar include unele dintre cele mai populare branduri, precum Fiat, Chrysler, Peugeot, Alfa Romeo, Jeep, Ram, Dodge, Maserati și Citroen.

Fiat Chrysler Automobiles caută de mult timp un partener strategic. A început discuțiile la începutul lui 2019 cu Peugeot S.A., dar ulterior a intrat în negocieri și cu Renault, soldate cu un eșec.

În opinia lui Mike Vousden, analist auto la GlobalData, companie lider în furnizarea de date și analize, “conducerea Stellantis speră că noul grup va putea rezolva unele dintre punctele slabe specifice care au afectat FCA și PSA înainte de acordul de fuziune. Cea mai presantă este poziția neănsemnată a grupului în China – cea mai mare piață auto din lume și un motor vital de creștere pentru orice jucător auto internațional. În ciuda eforturilor continue ale ambilor parteneri, niciunul dintre ei nu a reușit să stabilească o bază de vânzări puternică în țară sau să capteze imaginația pieței cu un model remarcabil. Această slăbiciune este din ce în ce mai exacerbată de ritmul rapid de îmbunătățire arătat de producătorii auto din China, subminând mulți producători auto străini. Estimările industriei pun utilizarea capacității PSA și FCA în Asia-Pacific la doar 8%, cea mai mare parte a capacității fiind concentrată în China. Fuziunea Stellantis le oferă șanse mai mari de succes decât în calitate de concurenți separați. Împărțirea costurilor de rebranding, împreună cu facilitățile de producție și rețelele de distribuție va răspândi povara financiară mai mult la nivelul grupului nou format, reducând riscul pentru ambele părți și sporind șansele de a se stabili pe cea mai importantă piață a vehiculelor din lume “.

În plus, cele două grupuri au șanse să își folosească mai bine resursele împreună pentru a accelera dezvoltarea de autovehicule electrice, autonome și conectate.

In urma informatiilor ca Fiat Chrysler (FCA) va relua productia de Fiat Panda la fabrica sa PomiglianoD’Arco, in afara Napoli, la data de 16 iunie, Calum MacRae, analist auto la GlobalData a spus ca „acesta este un semn foarte bun pentru piata auto italiana. Fiat Panda a fost cel mai bine vandut vehicul de pe piata in ultimii opt ani, cu putin peste 138.000 de unitati in 2019. FCA a afirmat anterior ca productia de Panda nu va reincepe pana cand nu va exista cerere, ceea ce indica faptul ca cererea de masini noi din Italia isi revine."
Italia a fost lovita puternic de Covid-19, iar piata vehiculelor de aici a suferit proportional. Vanzarile de vehicule usoare au scazut cu 84% in martie si cu 97% in aprilie. In mai, acestea s-au imbunatatit oarecum, cu o scadere de la 53% fata de anul trecut. Pentru anul acesta, GlobalData prognozeaza o scadere de 29,5% pe piata italiana a vehiculelor usoare, pana la 1,47 de milioane de unitati. „In timp ce repornirea productiei Panda este un semn de recuperare, FCA va fi, de asemenea, constienta de faptul ca in Italia se pregateste o schema de stimulare a vanzarilor de vehicule noi, ceea ce este o veste foarte buna pentru vanzarile Panda. S-a propus ca Italia sa poata oferi stimulente de pana la 4.000 de euro pentru vanzarea de vehicule noi pentru returnarea oricarui vehicul mai vechi de 10 ani.”