FIAT Professional lansează o nouă transmisie automată cu 8 trepte, model AT8, care va echipa noul Ducato, inclusiv în varianta Camper. Una dintre caracteristicile remarcabile ale noii cutii de viteză este reducerea semnificativă a emisiilor de CO2, cu 10% mai puțin față de versiunea automată actuală, grație instalării unui cuplu mai echilibrat, eficient și mult mai controlat. De precizat faptul că încă de la proiectare noul Ducato a fost gândit ca un vehicul cât mai puțin, având o aerodinamică îmbunătățită.
AT8 conferă o experiență generală de conducere foarte bună, cu timpii de schimb îmbunătățiți, calitate și control. Toate aceste caracteristici sunt derivate de la noile ambreiaje, ce conferă manevrabilitate mai eficientă datorită cuplului optimizat, care ajunge până la 450 Nm pentru modelul mare de furgon, cu tracțiune față și motorul Multijet 4.0, de 180 CP.
O altă inovație semnificativă este furnizată de un acumulator hidraulic, o componentă cheie în sprijinul schimburilor de viteză, care reușește să mărească eficiența sistemului, permițând un timp de răspuns mai rapid.
Noua cutie de viteze automată AT8 va fi oferită și pentru Ducato Camper. De menționat că această transmisie este potrivită pentru autocaravane având masa totală maxim autorizată de până la 5 t (6,5 t incluzând remorcarea), cu 600 kg în plus față de modelele anterioare.
Pentru clienții profesioniști, FIAT a introdus echipări dedicate, menite să le crească eficiența. Amintim aici bancheta „Eat&Work”, o autonomie electrică de până la 420 km, cea mai bună din clasă, și capacitatea de încărcare rapidă până la 80% în doar 55 de minute.
Introducerea noii transmisii automate cu 8 trepte îmbunătățește ofertele deja cuprinzătoare ale FIAT Professional cu o nouă gamă de soluții inovatoare.
Fiat Professional revine la vechile sale rădăcini. Între 1994 și 2016, producătorul italian s-a bazat pe cooperarea cu PSA (Citroën / Peugeot) pentru vanul său de dimensiuni medii „Scudo”, care a funcționat mult timp și pentru furgoanele mai mari de 3,5 tone. În prezent, Fiat lucrează în continuare cu Renault pentru autoutilitare de dimensiuni medii, motiv pentru care actualul Fiat Talento este o versiune modificată a Renault Trafic.
Fiat Professional își anunță acum reînnoirea colaborarii cu PSA și în acest segment de vehicule. Denumirea Scudo este reactivată, la fel ca și numele modelului omolog pentru pasageri – „Ulysse”. Este posibil ca ambele să fie în mare parte identice cu actualele autoutilitare Citroën Jumpy/Peugeot Expert, care, pe lângă Opel Vivaro, oferă și baza pentru Toyota Proace. Italienii vor oferi versiuni furgon, combi și modele cu platformă, ambele cu propulsie diesel convențională și electrică, tehnologia de propulsie fiind furnizată, în ambele cazuri, și de la PSA. Noul Scudo ar trebui să fie disponibil pentru comandă cel târziu la începutul anului viitor, iar Ulysse în primul trimestru al anului 2022.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit