Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

MAN va primi o subvenție în valoare de aproape 25 de milioane de euro din partea autorităților în cadrul unui proiect tehnologic mai larg pentru dezvoltarea în continuare a bateriilor de înaltă tensiune pentru camioane și autobuze electrice. Acest lucru înseamnă că patru din cele cinci proiecte de finanțare înaintate de MAN au fost aprobate de guvernul landului Bavaria, restul proiectului fiind încă în faza de solicitare.

Dr. Markus Söder, ministru-președinte al landului Bavaria a declarat cu ocazia înmânării simbolice a documentului privind finanțarea: „Vești bune pentru Nürnberg în cadrul ședinței de lucru de astăzi: MAN se îndreaptă spre viitor și o face cu sprijinul puternic al statului liber Bavaria. Promis – respectat: Investim 30 de milioane de euro în finanțare pentru dezvoltarea și cercetarea tehnologiei bateriilor la MAN. Acesta este semnalul de start pentru o adevărată gigafabrică de tehnologie a bateriilor la Nürnberg. Continuăm politica industrială în Bavaria prin investiții în cercetare. MAN este una dintre companiile mari și de succes care au făcut ca Bavaria și Nürnberg să fie mari și puternice din punct de vedere economic. Pentru a ne asigura că rămâne așa, viitorul începe acum.”

În urmă cu aproximativ un an, MAN Truck & Bus și-a anunțat decizia de a construi baterii pentru vehicule comerciale în producție la scară largă la sediul din Nürnberg începând cu 2025. Pachetele de baterii vor fi utilizate pentru a echipa camioanele și autobuzele MAN cu propulsie electrică. În timp ce autobuzul urban electric MAN Lion’s City E a fost deja produs în serie din 2020 și se bucură de o cerere puternică, livrarea noilor MAN eTrucks va începe în 2024. MAN va investi aproximativ 100 de milioane de euro pentru dezvoltarea și producția pachetelor de baterii la Nürnberg. În plus, se vor face investiții în logistică, infrastructură, clădiri și facilități de producție.

Decizia în favoarea orașului Nürnberg ca locație pentru producția de baterii MAN este rezultatul unei cooperări strânse între reprezentanții angajatorilor și angajaților, precum și politicieni.

„MAN are un viitor – asta a scris ministrul-președinte Söder pe primul pachet de baterii de la Nürnberg în urmă cu un an. Acest lucru este valabil și pentru locația noastră din Nürnberg, pe care o transformăm într-un centru de inovare și producție pentru acționări alternative. Sunt foarte mulțumit că primim sprijinul necesar pe această cale. Aș dori să mulțumesc guvernului landului Bavaria, orașului Nürnberg, dar și părții angajaților și tuturor celorlalte organisme implicate pentru cooperarea pragmatică și constructivă, pentru atmosfera de încredere din cadrul discuțiilor și pentru procesele decizionale rapide. Germania poate avea un viitor – dacă, așa cum se întâmplă aici, politica și mediul de afaceri urmăresc un obiectiv comun.”,

a declarat Alexander Vlaskamp, președintele Consiliului de Administrație al MAN Truck & Bus SE.

Ministerul Transporturilor din Spania a publicat recent actualizarea Observatoarelor privind costurile, prețurile și activitatea de transport rutier de mărfuri pe trimestrul al treilea al anului, în care s-a înregistrat o creștere a costurilor de exploatare (cu excepția motorinei, care a scăzut ușor), o creștere a tarifelor, dar nu și o creștere a volumelor de activitate.

Până în octombrie 2022 a existat o nouă creștere a costurilor, așa cum s-a întâmplat și în trimestrele anterioare, cu excepția motorinei, care s-a ieftinit cu 2,3% în ultimul trimestru, deși continuă să fie cu 42,1% mai scumpă decât în perioada similară din 2021. Alte creșteri importante au fost finanțarea (+33,7%) și anvelopele (+13,5%). Astfel, costul unitar pe kilometrul parcurs de un vehicul articulat care transportă mărfuri generale a ajuns în Spania la 1,37 de euro, iar costul pe kilometrul încărcat este de 1,61 de euro, în medie cu 0,8% mai mult decât în anul anterior pentru ansamblurile care transportă mărfuri generale, cu 0,5% mai mult pentru cele frigorifice și cu 1,9% în cazul vanurilor. Combustibilul a ajuns să atârne mai greu în costul/km, reprezentând acum 37,9% din costurile totale de exploatare pentru un ansamblu articulat care transportă mărfuri generale și depășind costurile cu personalul, care ajung la 28,8%. Astfel, costul anual de exploatare pentru un vehicul spaniol articulat de marfă generală este în prezent de 165.916 euro.

În ceea ce privește tarifele primite de companiile de transport, în trimestrul al treilea din 2022 s-a înregistrat o creștere medie de 17,5%. Pentru curse între 50 și 100 km creșterea a fost de 19,8%, pentru cele de 100-200 km de 18% și pentru cele de peste 300 km de 17,6%. În ciuda acestei creșteri de tarife, ea nu este pe măsura creșterii costurilor. Pe baza sondajului realizat săptămânal de Ministerul Transporturilor din Spania cu participarea a 1.000 de transportatori din toate sectoarele și specialitățile, s-a constatat o stagnare în tone-kilometri și o scădere cu 0,6% a tonelor totale transportate față de aceeași perioadă din 2021, repartizată astfel: o scădere cu 0,1% a volumelor transportate intern pe distanțe scurte, o scădere de 3,9% a volumelor din cursele interne lungi și o creștere cu 6,6% a volumelor de transport internațional.