Mai mult de jumătate dintre europeni şi 100% dintre managerii de flote intenţionează să cumpere un vehicul pur electric, potrivit sondajului e-Readiness Report 2021, realizat de departamentul de strategie globală din reţeaua PwC.
„Vânzările de vehicule electrice ar putea atinge 23% (1,7 milioane unităţi) din totalul vânzărilor de maşini noi până în 2024, pe cele mai importante şase pieţe din Europa (Franţa, Germania, Italia, Norvegia, Spania şi Elveţia), evoluţie impulsionată de maşinile cu baterii“, susţin autorii sondajului.
Potrivit sursei citate de Agerpres, segmentul de flotă (B2B) va rămâne cel mai atractiv, cu o cotă estimată la aproximativ 55% din totalul pieţei de maşini electrice, cele mai importante trei criterii avute în vedere pentru aceste achiziţii fiind: imaginea companiei, stimulentele fiscale şi reducerea amprentei de carbon. În următorii doi ani, companiile mari vor deţine cele mai mari flote de maşini electrice, în timp ce firmele medii vor înregistra cea mai mare creştere.
„Piaţa auto are şanse să se redreseze, după criza sanitară, şi printr-o orientare mai mare către vehiculele electrice, mai ales că multe state susţin achiziţia de maşini electrice şi hibride prin stimulente financiare care ajung să reprezinte până la o treime din preţul de vânzare cu amănuntul al acestora pe unele pieţe“, spune Daniel Anghel, Partener, Lider pentru industria auto, PwC România.
În România, autorităţile vor să sprijine cumpărarea autovehiculelor nepoluante prin programul Rabla Plus, oferind un ecotichet de 45.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric şi de 20.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou electric hibrid.
Raportul mai arată că se conturează totodată o piaţă a maşinilor electrice second hand. Astfel, vehiculele electrice uzate sunt căutate în principal de către clienţi mai tineri şi cu venituri mai mici. Două treimi (67%) dintre consumatorii europeni care vor să-şi cumpere un vehicul electric (BEV – cu baterii şi PHEV – hibrid plug-in) în următorii trei ani iau în considerare o achiziţie second hand, arată raportul. În prezent, doar 15% dintre proprietarii de vehicule electrice le-au cumpărat la mâna a doua.
Marea majoritate a utilitarelor ușoare utilizate în scopuri comerciale în Europa ar putea fi înlocuite cu modele electrice. În plus, mai mult de o treime din flotele de autoturisme și autoutilitare ar putea consta numai din vehicule electrice, arată o cercetare Webfleet Solutions, furnizor de servicii telematice din Europa.
Raportul companiei, care face parte din grupul Bridgestone, se bazează pe date anonimizate de la aproximativ 100.000 de vehicule conectate de la mai mult de 5.000 de clienți cu flote din întreaga Europă. În scopul cercetării, s-a ajuns la concluzia că, dacă un vehicul ar călători mai puțin de 300 km pe zi într-o perioadă de 12 luni, atunci ar putea fi înlocuit cu un vehicul electric. Distanța maximă de conducere zilnică de 300 km a fost aleasă pentru a reflecta valoarea medie a autonomiei celor mai comune modele de mașini electrice și vehicule utilitare ușoare disponibile astăzi, mai arată raportul.
Câteva dintre concluzii
02.10.2020
Ultimul număr: Aprilie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit