Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Flota globală de camioane electrice Volvo a atins peste 250 de milioane de kilometri de la lansarea primelor sale modele electrice în 2019 până în prezent, reprezentând echivalentul a aproximativ 6.200 de înconjururi ale lumii. Astfel, Volvo a devenit lider în segmentul camioanelor electrice, cu peste 5.700 de vehicule livrate clienților din 50 de țări.

Camioanele reprezintă 5% din emisiile globale de CO₂ echivalente, iar camioanele electrice cu baterii sunt instrumente esențiale pentru reducerea amprentei climatice a transportului de mărfuri. Parcurgerea aceleiași distanțe cu camioane diesel ar fi consumat peste 78 de milioane de litri de motorină. Utilizarea camioanelor electrice a redus emisiile de dioxid de carbon la țeavă de eșapament cu aproximativ 213.000 de tone.

„Este extraordinar să vedem această evoluție și modul în care companiile de transport adoptă beneficiile camioanelor electrice în operațiunile lor zilnice. Aceste vehicule reduc emisiile și oferă șoferilor un mediu de lucru mai confortabil și mai silențios.”, a declarat Roger Alm, președintele Volvo Trucks.

„Totuși, știm cu toții că tranziția către electricitate se desfășoară mult prea lent. Lipsesc condițiile de piață care ar face ca decarbonizarea transporturilor să fie profitabilă pentru toate companiile de transport. Acest lucru trebuie să se schimbe dacă vrem să vedem mai multe camioane electrice pe șosele.”

Principalele piețe pentru camioanele electrice Volvo sunt Germania, Olanda, Norvegia, Suedia și Statele Unite. Gama de camioane electrice a companiei include opt modele care răspunde nevoilor variate de aplicații – de la distribuție urbană și gestionarea deșeurilor până la transport regional și construcții. În cei șase ani de electrificare, Volvo a acumulat o expertiză solidă în optimizarea utilizării energiei, în procesul de încărcare și în întreținerea camioanelor electrice. În 2026, compania intenționează să lanseze un camion electric greu cu o autonomie de până la 600 km cu o singură încărcare.

Modelele de camioane electrice Volvo disponibile sunt: Volvo FL Electric, FE Electric, FM Electric, FM Low Entry, FMX Electric, FH Electric, FH Aero Electric și VNR Electric.

Strategia de decarbonizare a Volvo Trucks include camioane electrice cu baterii și cu pile de combustie, precum și motoare cu ardere internă alimentate cu combustibili regenerabili – în special biogaz și hidrogen.

Volvo Trucks începe producția de serie a camioanelor electrice grele la Gent (Belgia), cea mai mare fabrică a sa, cu o capacitate anuală de circa 45.000 de unități, alături de care mai are trei centre unde se produc camioane electrice în Europa și unul în SUA.

La Gent vor fi asamblate – pe aceeași linie ca vehiculele diesel și pe gaz, într-un sistem care conferă un grad înalt de flexibilitate în gestionarea diferitelor variante – modelele FH, FM și FMX Electric, cu o masă totală de 44 t și adaptate unei game largi de necesități de transport. Iar pachetul de baterii vine de la recent inaugurata uzină de asamblare de baterii din Gent, situată chiar lângă linia de producție.

Prima fabrică Volvo de camioane electrice a fost în Blainville (Franța), unde a început în 2019 producția de modele pentru colectarea deșeurilor și pentru distribuție. Un an mai târziu a început producția de serie a VNR Electric pentru transport regional în New River Valley (SUA). În 2022 a intrat în producția de serie, în premieră mondială pentru un producător de camioane, cea mai grea gamă, la fabrica din Tuve (Suedia).

Până în prezent, Volvo Trucks a primit comenzi, inclusiv scrisori de intenție de cumpărare, pentru aproape 6.000 de camioane electrice, din 42 de țări de pe șase continente. „În urmă cu doar câțiva ani, mulți credeau că electrificarea transportului greu cu camioane este imposibilă. Dar noi am decis de timpuriu că ea este principala noastră cale către emisii zero. Acum, putem oferi o gamă, lider în domeniu, de camioane electrice specializate, aflate în operare peste tot în lume”, reamintește Roger Alm, președintele Volvo Trucks. „Totuși, pentru ca marea trecere la electric să se poată produce, guvernele trebuie să acționeze acum și să ofere programe de stimulare pentru aceia care investesc în noua tehnologie, să dezvolte capacitatea rețelei electrice și să introducă taxe pe CO2, pentru a face transportul sustenabil mai competitiv.”