Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ford Motor Company a anunţat modernizarea şi creşterea capacităţii de producţie la fabrica sa din Silverton, Africa de Sud, unde se produce noua gamă Ranger. Lucrările vor începe din 2022, iar investiţia este estimată să se ridice la un miliard de dolari.

„Ranger este una dintre gamele cu cel mai mare volum de vânzări din portofoliu. Această investiţie va permite echiparea fabricii cu tehnologie de ultimă oră, robotizată pentru anumite tipuri de operaţiuni, astfel că vom putea oferi clienţilor produse de o calitate ridicată”,  a declarat Dianne Craig, preşedintele Ford International Markets.

În urma investiţiei din Africa de Sud, numărul angajaţilor la fabrica din Silverton va creşte cu 1.200, urmând să ajungă astfel la 5.500. În plus, creşterea producţiei – de la 168.000 la 200.000 de vehicule pe an

– va determina înfiinţarea a 10.000 de locuri de muncă noi în total la furnizorii locali ai Ford. Pe lângă Ford Ranger, la Silverton urmează să fie fabricate şi pick-up-uri Volkswagen, parte din alianţa strategică Ford-VW.

Silverton va fi una dintre primele fabrici Ford din lume care vor atinge statutul „Island Mode”, îşi va asigura singură necesarul de energie (din surse regenerabile) şi va deveni neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2024.

Parte din investiţie, Ford a va construi şi o linie nouă pentru producţia de şasiuri, situată în Zona Specială Tshwane (TASEZ), care concentrează industria automotive din Africa de Sud. Atât fabrica Silverton, cât şi linia de şasiuri din TASEZ vor avea avea conexiune cu Portul Elizabeth, pentru a asigura fluxuri logistice optime.

Volgswagen AG si Ford Motor Company au anuntat astazi, 15 ianuarie a.c., incheierea unei aliante la nivel global, cu scopul cresterii competitivitatii, inovarii si asistarii mai bune a clientilor, intr-o perioada de schimbare accelerata a industriei. CEO Volkswagen, Herbert Diess, si CEO Ford, Jim Hackett, au confirmat faptul ca cele doua companii intentioneaza sa colaboreze la dezvoltarea gamelor de vehicule comerciale usoare si pick-up-uri de capacitate medie incepand din 2022. Ambii constructori estimeaza alianta isi va produce primele rezultate financiare imbunatatite (inainte de impozitare) incepand cu 2023.
 

In plus, Volkswagen si Ford au semnat un memorandum in vederea investigarii oportunitatilor de colaborare pentru dezvoltare de vehicule autonome, servicii de mobilitate si vehicule electrice. Nu este exclusa dezvoltarea, pe viitor, si a altor game de vehicule.
„De-a lungul timpului, aceasta alianta va ajuta ambele companii sa creeze plusvaloare si sa vina in sprijinul clientilor si ai societatii“, a explicat Hackett. „Nu numai ca va determina o crestere semnificativa a eficientei pentru ambele companii, dar ne va da si posibilitatea colaborarii in vederea modelarii noii ere a mobilitatii“.
Diess a adaugat: „Volkswagen si Ford isi vor pune in comun resursele, capacitatile inovatoare si pozitiile complementare pe care le ocupa pe piata in vederea cresterii competitivitatii produselor si a serviciilor oferite”.
Alianta, care nu prevede transfer de actionariat intre cele doua grupuri, va fi condusa de un comitet alcatuit din reprezentanti ai ambelor companii, in fruntea caruia se vor afla Herbert Diess, si Jim Hackett.
Ford si Volkswagen sunt foarte puternice la nivel global pe segmentul vehiculelor comerciale usoare, cu familiile Ford Transit si Ranger si respectiv VW Transporter, Caddy si Amarok. Volumele de vanzari realizate in total de cele doua companii se ridica in 2018 la aproximativ 1,2 milioane de unitati. Asta face ca noua alianta intre Volkswagen si Ford sa fie cea mai mare de acest gen de pana acum.
Cererea de pick-up-uri de capacitate medie si de vehicule comerciale usoare se asteapta sa creasca in toata lumea in urmatorii 5 ani. In cadrul aliantei, companiile vor imparti costurile de dezvoltare de produse, isi vor optimiza capacitatile de productie si vor spori competitivitatea propriilor vehicule, pastrand, in acelasi timp, elementele de identitate ale fiecarui brand in parte. In cadrul aliantei, Ford va proiecta si construi pick-up-uri de capacitate medie pentru ambele companii, primele produse urmand sa iasa pe piata in 2022. Pentru ambele parti, Ford va proiecta si construi utilitarele grele destinate clientilor europeni, in timp ce Volkwagen intentioneaza sa dezvolte si sa construiasca un van de oras.