Operațiunile logistice reprezintă cea mai mare provocare pentru fabricile de vehicule din țara noastră, atât pe inbound (importul de piese și componente în România), cât şi pe outbound – exportul vehiculelor finale. Pentru a veni în sprijinul investitorilor strategici este foarte important ca statul român să accelereze proiectele de infrastructură.
„Ritmul proceselor logistice nu ține pasul, din păcate, cu creșterea de la an la an a producției. O parte dintre componente/vehicule sunt transportate cu trenul, altele vin pe rutier, însă unele au pornit inițial pe mare. Toate cele 3 canale de aprovizionare sunt importante și trebuie eficientizate. Dezvoltarea infrastructurii rutiere în România este de o importanță vitală. Finalizarea anunțată în curând a drumului expres Craiova-Pitești este încurajatoare. De asemenea, autostrada A1 prinde contur tot mai mult și avem speranțe și pentru drumul Craiova-Lugoj“, a explicat Josephine Payne, Președintele Ford România, cu prilejul evenimentului de lansare a noului Transit Courier.
Din păcate, la nivelul infrastructurii feroviare nu se vede același progres, iar Ford și-ar dori ca cea mai mare parte a producției să fie exportată cu trenul, mai ales că șina de cale ferată ajunge până în incinta fabricii. Portul Constanța reprezintă un alt centru de interes, pentru că de acolo se trimit autovehiculele asamblate în România către Turcia și Spania. Războiul din Ucraina a aglomerat însă foarte mult portul, astfel că acum este mult mai greu de organizat expediții pe mare.
Nu s-a luat însă o decizie fermă privind o eventuală schimbare drastică de strategie din cauza problemelor de infrastructură.
Peste 250 de specialiști ai industriei de expediții și logistică au participat anul acesta la Gala Tranzit 2023, care a avut loc la București, ieri, pe 23 martie.
Cele 5 paneluri pe facilități la achiziția de autocamioane electrice, raportarea pe sustenabilitate – obligatorie pentru firmele cu peste 250 de angajați din 2025 (pe activitatea din 2024, însă) – evoluția volumelor și prețurilor pe piața de transport rutier, maritim și feroviar în 2022/2023, provocările pieței de curierat ți RO eTransport – au fost completate de un Studiu de Caz prezentat de Alexandru Păun, managerul primei companii de transport din România care operează nu unul, ci trei camioane elecrice.
În paralel, participanții au putut vedea prima expoziție de autovehicule electrice din România: un Renault Kangoo ZE, Renault Master ZE, Ford eTransit, Volvo Trucks FH Electric, Mercedes-Benz eActros și două camioane Scania BEV. Expoziția a fost completată de un Iveco Daily Air Pro, un Iveco S-Way și un autoșasiu Ford Trucks pregătit special pentru activități de curierat și distribuție.
Oferta de autovehicule a fost completată de furnizori de stații profesionale de spălat camioane (Iwash Eurocleaner și Kaercher), burse de transport (TimoCom și Trans.eu), sisteme de fleet management (EuroWag WebEye) și carduri de combustibil (AS24).
Evenimentul s-a încheiat cu o ceremonie de premiere a celor mai eficienți operatori de curierat, distribuție, logistică și expediții și un concert semnat Anna Lesko.
Mulțumim sponsorilor și participanților care au rezistat acestui eveniment maraton!
02.10.2020
Ultimul număr: Iunie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit