Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Dezvoltarea infrastructurii, vitală pentru industria auto din România

Operațiunile logistice reprezintă cea mai mare provocare pentru fabricile de vehicule din țara noastră, atât pe inbound (importul de piese și componente în România), cât şi pe outbound – exportul vehiculelor finale. Pentru a veni în sprijinul investitorilor strategici este foarte important ca statul român să accelereze proiectele de infrastructură.

„Ritmul proceselor logistice nu ține pasul, din păcate, cu creșterea de la an la an a producției. O parte dintre componente/vehicule sunt transportate cu trenul, altele vin pe rutier, însă unele au pornit inițial pe mare. Toate cele 3 canale de aprovizionare sunt importante și trebuie eficientizate. Dezvoltarea infrastructurii rutiere în România este de o importanță vitală. Finalizarea anunțată în curând a drumului expres Craiova-Pitești este încurajatoare. De asemenea, autostrada A1 prinde contur tot mai mult și avem speranțe și pentru drumul Craiova-Lugoj“, a explicat Josephine Payne, Președintele Ford România, cu prilejul evenimentului de lansare a noului Transit Courier.

Din păcate, la nivelul infrastructurii feroviare nu se vede același progres, iar Ford și-ar dori ca cea mai mare parte a producției să fie exportată cu trenul, mai ales că șina de cale ferată ajunge până în incinta fabricii. Portul Constanța reprezintă un alt centru de interes, pentru că de acolo se trimit autovehiculele asamblate în România către Turcia și Spania. Războiul din Ucraina a aglomerat însă foarte mult portul, astfel că acum este mult mai greu de organizat expediții pe mare.

Nu s-a luat însă o decizie fermă privind o eventuală schimbare drastică de strategie din cauza problemelor de infrastructură.

Articole similare

Ad