La începutul lunii noiembrie, Freshful by eMAG a lansat un serviciu de colectare a ambalajelor cu garanție (SGR) direct de la ușa clienților, simplificând astfel procesul de reciclare al acestora. Potrivit companiei, serviciul este estimat să proceseze peste un milion de ambalaje SGR până la finalul lunii.
Inițial, serviciul de colectare a fost susținut de două aparate RVM instalate în depozitul Freshful. Însă, în primele săptămâni, interesul clienților a depășit toate așteptările, astfel compania a adăugat rapid încă trei noi aparate, suplimentând capacitatea de procesare la peste 50.000 de ambalaje zilnic. Acest volum este gestionat de o echipă operațională care lucrează 24/7.
„De la începuturile Freshful, am oferit o alternativă la timpul pierdut prin magazine, la statul la coadă sau întâlnirea mereu surprinzătoare cu casa de marcat automată, fără un compromis de calitate sau preț. Acum, ne-am asumat și misiunea de a reduce nevoia întâlnirii cu mașinile de reciclare, cozile și problemele aferente. Suntem mândri că serviciul implementat de noi este util, simplu de folosit și ajută clienții să salveze timp, așa cum ne dorim pentru tot ce are legătură cu ecosistemul Freshful. Procesul pentru client e foarte simplu, preluăm ambalajele într-un sac sigilat, direct de la ușă. De acolo, ne ocupăm noi de tot. Simplitatea procesului a dus la o cerere foarte mare, dar într-o săptămână ne-am adaptat și am adăugat capacități suplimentare. Este un proiect complex din punct de vedere tehnic și operațional, lucrăm la el de șase luni, dar avem satisfacția că am găsit și implementat un sistem prin care ne ajutăm clienții să-și recupereze garanția SGR fără efort.”,
a precizat Tudor Mihăilescu, General Manager Freshful.
Serviciul de colectare a ambalajelor cu garanție din cadrul SGR a fost lansat cu o campanie promoțională, astfel clienții primesc 1 leu pentru fiecare ambalaj returnat, dublu față de valoarea standard pentru prima lună de implementare. Ambalajele trebuie predate în sacii speciali dezvoltați de Freshful care au un sistem adecvat de sigilare.
Fiecare client a primit gratuit trei saci de 70 de litri, care pot cuprinde aproximativ 18-20 de PET-uri de 2L. După acest prag de o lună, sacii suplimentari vor putea fi achiziționați cu 1 leu bucata. Clienții pot alege să primească banii pe card din contul de client sau să-i transforme în FreshPoints, utilizabili la urmatoarele comenzi, participând astfel la programul de loialitate al Freshful.
Iată cum funcționează serviciul de colectare
Mașinile de livrare Freshful nu au necesitat modificări speciale pentru transportul ambalajelor SGR. Acestea dispun deja de o zonă ambientală, utilizată pentru depozitarea cutiilor folosite la transportul produselor. După livrarea comenzilor, cutiile sunt strânse, eliberând spațiu suficient pentru depozitarea sacilor cu ambalaje SGR.
Primul hipermarket 100% online din România, Freshful by eMAG estimează o dublare a vânzărilor pentru produsele alimentare, ajungând până la 5.000 de comenzi pe zi în așteptarea sărbătorilor de iarnă.
De asemenea, Freshful by eMAG precizează că românii se pregătesc în acest an mai temeinic față de anul precedent. Bugetul alocat de clienți pentru masa de Crăciun variază între 500 și 1.000 de lei, cele mai căutate produse fiind carnea de porc, cozonacul, vinul spumant, citricele și diverse brânzeturi.
Oamenii au început pregătirile pentru sărbătorile de iarnă cu aproape 10 zile înainte, cu un trafic în platformă crescut de 15%, comparativ cu o perioadă normală din an. În medie, cei mai mulți dintre clienți plasează câte două comenzi. Cel mai căutat produs este carnea de porc pentru care hipermarketul online s-a pregătit cu o cantitate de patru ori mai mare decât într-o lună normală. Totodată, coșul de cumpărături este completat și cu produse specifice de sezon, așa cum specialitățile tradiționale – mezeluri, jumări, piftie, șorici, urechi de porc, sarmale, tobă de porc și curcan, caltaboș, lebăr sau cozonaci.
În plus, Freshful by eMAG a introdus în ofertă și peste 50 de produse din carne și alimente gata preparate, precum sarmalele, piftia de porc și de curcan, amestecul gata preparat pentru salata de boeuf sau produse tradiționale cum este chișca, carnea sau cârnații la garniță. La categoria produse speciale, s-a adăugat porchetta din purceluș întreg de lapte, rață de curte, curcan sau carne de porc gata de gătit. De asemenea, platforma cuprinde și peste 30 de sortimente de cozonaci și panettone, dar și ciocolată, fructe exotice sau vinuri spumante. Per total, peste 6.500 de kilograme de cozonac într-o sortimentație variată și mai mult de 28.000 de litri de vin și vin spumant. Retailerul online s-a pregătit cu peste 130 de produse dulci de sezon pentru cererea sporită și cu o gamă variată de dulciuri specifice Crăciunului și câteva specialități internaționale cum sunt castanele glazurate.
Anul acesta, românii adaugă și produse exotice pe masa de sărbători, inclusiv pește, fructe de mare (somon, creveți) și fructe exotice (avocado sau mango). Printre specialitățile internaționale se află Jamon Serrano, salam Salchichon sau Fuet ori brânzeturi franțuzești, foie gras, stridii sau melci.
Tendințele indică și interesul crescut pentru cadouri gata ambalate, produse vegane și pachete cadou cu băuturi spirtoase.
În acest an, există o deschidere crescută față de produsele vegane, iar Freshful by eMAG a adăugat în ofertă peste 50 de preparate vegetale alternative pentru cârnați, mici, carne tocată, mezeluri, creme și brânzeturi, dar și patru tipuri noi de cozonaci vegani.
Tendințele evidențiază că, în privința băuturilor spirtoase, consumatorii se îndreaptă către pachetele cadou, preferate fiind cele cu pahare, iar oferta a fost extinsă cu o selecție de 27 de produse, în creștere cu peste 200%, inclusiv cu 30 de noi tipuri de șampanie. În total, peste 1.100 de etichete de vin și spumant, 550 de tipuri de băuturi spirtoase, precum și băuturi non-alcoolice, precum gin, vin sau spumant fără alcool.
În coșurile de cumpărături se regăsesc și decorațiuni de Crăciun, seturi de cadouri cosmetice și jocuri pentru copii.
Freshful by eMAG a extins programul de lucru și a suplimentat flota de mașini și livratori. Comenzile pot fi plasate în toată această perioadă, în zilele 18 – 23 decembrie până la ora 24:00, cu excepția zilelelor de 25 – 26.12 și 01 ianuarie, când nu se vor face livrări.
„Sărbătorile de iarnă sunt pentru noi una dintre cele mai încărcate perioade, tocmai de aceea ne-am pregătit din timp și am diversificat foarte mult oferta. Am luat în calcul atât produsele proaspete, cât și pe cele tradiționale, specifice Crăciunului. Astfel, în platforma noastră, oamenii găsesc în orice moment 18.000 de produse, dintre care 1.000 sunt în ofertă. Am observat că oamenii preferă să facă cumpărăturile de sărbători prin două comenzi: una principală și atent planificată, cu o valoare mare, în care includ cele mai multe dintre produsele necesare, și o a doua, care vine în completare cu produse mai puține, în special cele proaspete. Pentru că ne așteptăm la un vârf de până la 5.000 de comenzi pe zi, am crescut echipa cu 100 de colegi noi astfel încât produsele să ajungă simplu și rapid pe mesele clienților noștri.”,
a declarat Andrei Popescu, General Manager Freshful by eMAG.
02.10.2020
Ultimul număr: Iunie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit