Primul hipermarket 100% online din România, Freshful by eMAG estimează o dublare a vânzărilor pentru produsele alimentare, ajungând până la 5.000 de comenzi pe zi în așteptarea sărbătorilor de iarnă.
De asemenea, Freshful by eMAG precizează că românii se pregătesc în acest an mai temeinic față de anul precedent. Bugetul alocat de clienți pentru masa de Crăciun variază între 500 și 1.000 de lei, cele mai căutate produse fiind carnea de porc, cozonacul, vinul spumant, citricele și diverse brânzeturi.
Oamenii au început pregătirile pentru sărbătorile de iarnă cu aproape 10 zile înainte, cu un trafic în platformă crescut de 15%, comparativ cu o perioadă normală din an. În medie, cei mai mulți dintre clienți plasează câte două comenzi. Cel mai căutat produs este carnea de porc pentru care hipermarketul online s-a pregătit cu o cantitate de patru ori mai mare decât într-o lună normală. Totodată, coșul de cumpărături este completat și cu produse specifice de sezon, așa cum specialitățile tradiționale – mezeluri, jumări, piftie, șorici, urechi de porc, sarmale, tobă de porc și curcan, caltaboș, lebăr sau cozonaci.
În plus, Freshful by eMAG a introdus în ofertă și peste 50 de produse din carne și alimente gata preparate, precum sarmalele, piftia de porc și de curcan, amestecul gata preparat pentru salata de boeuf sau produse tradiționale cum este chișca, carnea sau cârnații la garniță. La categoria produse speciale, s-a adăugat porchetta din purceluș întreg de lapte, rață de curte, curcan sau carne de porc gata de gătit. De asemenea, platforma cuprinde și peste 30 de sortimente de cozonaci și panettone, dar și ciocolată, fructe exotice sau vinuri spumante. Per total, peste 6.500 de kilograme de cozonac într-o sortimentație variată și mai mult de 28.000 de litri de vin și vin spumant. Retailerul online s-a pregătit cu peste 130 de produse dulci de sezon pentru cererea sporită și cu o gamă variată de dulciuri specifice Crăciunului și câteva specialități internaționale cum sunt castanele glazurate.
Anul acesta, românii adaugă și produse exotice pe masa de sărbători, inclusiv pește, fructe de mare (somon, creveți) și fructe exotice (avocado sau mango). Printre specialitățile internaționale se află Jamon Serrano, salam Salchichon sau Fuet ori brânzeturi franțuzești, foie gras, stridii sau melci.
Tendințele indică și interesul crescut pentru cadouri gata ambalate, produse vegane și pachete cadou cu băuturi spirtoase.
În acest an, există o deschidere crescută față de produsele vegane, iar Freshful by eMAG a adăugat în ofertă peste 50 de preparate vegetale alternative pentru cârnați, mici, carne tocată, mezeluri, creme și brânzeturi, dar și patru tipuri noi de cozonaci vegani.
Tendințele evidențiază că, în privința băuturilor spirtoase, consumatorii se îndreaptă către pachetele cadou, preferate fiind cele cu pahare, iar oferta a fost extinsă cu o selecție de 27 de produse, în creștere cu peste 200%, inclusiv cu 30 de noi tipuri de șampanie. În total, peste 1.100 de etichete de vin și spumant, 550 de tipuri de băuturi spirtoase, precum și băuturi non-alcoolice, precum gin, vin sau spumant fără alcool.
În coșurile de cumpărături se regăsesc și decorațiuni de Crăciun, seturi de cadouri cosmetice și jocuri pentru copii.
Freshful by eMAG a extins programul de lucru și a suplimentat flota de mașini și livratori. Comenzile pot fi plasate în toată această perioadă, în zilele 18 – 23 decembrie până la ora 24:00, cu excepția zilelelor de 25 – 26.12 și 01 ianuarie, când nu se vor face livrări.
„Sărbătorile de iarnă sunt pentru noi una dintre cele mai încărcate perioade, tocmai de aceea ne-am pregătit din timp și am diversificat foarte mult oferta. Am luat în calcul atât produsele proaspete, cât și pe cele tradiționale, specifice Crăciunului. Astfel, în platforma noastră, oamenii găsesc în orice moment 18.000 de produse, dintre care 1.000 sunt în ofertă. Am observat că oamenii preferă să facă cumpărăturile de sărbători prin două comenzi: una principală și atent planificată, cu o valoare mare, în care includ cele mai multe dintre produsele necesare, și o a doua, care vine în completare cu produse mai puține, în special cele proaspete. Pentru că ne așteptăm la un vârf de până la 5.000 de comenzi pe zi, am crescut echipa cu 100 de colegi noi astfel încât produsele să ajungă simplu și rapid pe mesele clienților noștri.”,
a declarat Andrei Popescu, General Manager Freshful by eMAG.
Freshful by eMAG, primul hipermarket 100% online din România, a înregistrat peste 1,1 milioane de livrări în primii doi ani de la intrarea pe piață. În această perioadă, clienții Freshful au comandat peste 38 de milioane de produse, cele mai frecvente fiind fructele și legumele proaspete, totalizând 1.850 de tone. În perspectiva anului 2023, compania estimează o dublare a cifrei de afaceri și a numărului de clienți față de 2022.
În doi ani de activitate, Freshful by eMAG a investit în dezvoltarea tehnologiei pentru sistemele logistice, mărindu-și echipa operațională la 550 de angajați responsabili de comenzi și livrări. De asemenea, au crescut capacitatea de lucru în depozit, într-un ritm normal, capabil să asigure 4.000 de comenzi pe zi, cu posibilitate de suplimentare în perioade aglomerate, și în egală măsură, flota de mașini pentru livrări până la 180 de autovehicule.
Comportamentul de consum al clienților s-a schimbat în acești doi ani, plasând comenzi în special dimineața și seara, în funcție de programul acestora. Valoarea medie a coșului de cumpărături cu produse alimentare se ridică la 720 de lei, în timp ce clienții loiali care comandă săptămânal depășesc bugetul lunar de 1.250 lei.
Plata online cu cardul reprezintă peste 65% dintre comenzile plasate, cu mai mult de jumătate dintre comenzile cu plata la livrare achitate la POS, în timp ce 5% plătite cu cardul electronic de tichete de masă. Clienții Genius au fost printre cei mai fideli serviciului, reprezentând peste 75% din portofoliul de clienți activi.
Freshful by eMAG a lansat recent o secțiune specială de rețete, oferind peste 110 preparate ușor de gătit, cu posibilitatea de a adăuga ingredientele necesare direct în coșul de cumpărături pentru fiecare rețetă.
Rețetele sunt împărțite pe categorii, precum salate, supe, feluri principale, deserturi sau băuturi, și includ informații despre costul acestora pentru o porție. De asemenea, fiecare rețetă este marcată cu o etichetă care ușurează și mai mult căutarea, precum internațional, gustos sau econom pentru rețetele care costă mai puțin de 10 lei pentru o porție.
Mai mult, Freshful by eMAG a pregătit oferte foarte bune clienților cu ocazia aniversării de 2 ani de activitate, printr-o campanie specială în care zilnic vor fi prezentate produse la prețuri speciale, timp de două săptămâni, începând cu data de 16 octombrie. Beneficiile din această campanie includ unele dintre cele mai bune oferte din acest an.
„Am intrat pe piață cu intenția de a aduce consumatorilor o experiență facilă de cumpărături, 100% online și ne bucurăm să vedem că după doi ani numărul celor care preferă acest nou obicei de shopping este tot mai mare. Numai în ultimul an au intrat în platformă 100.000 de clienți noi și estimăm că până la sărbătorile de iarnă vom ajunge la 140.000 de clienți. Tocmai de aceea, avem în plan ca în următorul an să ne concentrăm în continuare pe București, dar luăm în calcul și deschiderea unui al doilea depozit în a doua parte a anului. Pentru termen lung, ne dorim să continuăm investițiile în tehnologie și ne propunem să îmbunătățim functionalitățile pe care aplicația Freshful le are, ca să răspundem și mai bine nevoilor clienților noștri.”,
a declarat Andrei Popescu, General Manager Freshful by eMAG.

02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit