Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

… mai ales pentru ca in regiunea EMEA numeroase spatii noi s-au alaturat programului asociatiei de sprijinire a transportului rutier, crestere a sigurantei in trafic si reducere a numarului de furturi de marfa.

Cea mai recenta crestere din program se datoreaza SNAP Account, un sistem de plata fara bani gheata care lucreaza cu peste 220 de parcari din Marea Britanie si Europa si care incurajeaza activ operatorii de parcari sa adopte standardul de siguranta TAPA. 19 dintre aceste locatii participa deja la TAPA PSR, cu cele mai recente spatii din Marea Britanie, Franta, Olanda si Slovacia, si sase sunt aproape de asta, ceea ce duce la 10.500 de locuri de parcare pe zi sau 3,7 milioane pe an pentru mai mult de 100.000 de camioane. SNAP, care recruteaza saptamanal 2-3 parcari noi, s-a oferit sa sprijine prin echipa sa de Acces si Securitate un numar cat mai mare de locatii sa respecte cerintele PSR nivelul 3 din standardul de securitate TAPA.
Aceasta expansiune recenta inseamna ca asociatia le ofera membrilor sai, producatori si furnizori de servicii logistice, acces la aproape 7.200 de locuri de parcare in 68 de locatii sigure din 11 tari: Austria, Belgia, Franta, Germania, Olanda, Romania, Rusia, Slovacia, Africa de Sud, Spania si Marea Britanie.

De asemenea, TAPA spera sa beneficieze de parteneriatul incheiat recent intre SNAP si ELVIS (European Cargo Federation of International Freight Forwarders, care include peste 250 de companii ce ar putea intra in schema SNAP, cu peste 10 locatii care urmeaza a fi lansate in curand) pentru a creste numarul de spatii sigure de parcare din Germania.

Extinderea este cu atat mai demna de salutat cu cat atacurile asupra camioanelor reprezinta 53,8% din cele 8.548 de infractiuni ce vizeaza marfurile si care au fost raportate in 2019 la Serviciul de Informatii referitoare la Incidente al TAPA (IIS).

In plus, o ancheta realizata de SNAP in acest an, cu participarea a 350 de respondenti ce lucreaza in transport si automotive in Germania, a aratat ca 46,3% dintre ei au fost afectati de infractiuni legate de marfa sau cunosc pe cineva care a fost afectat.

Membrii TAPA isi protejeaza eficient lanturile de aprovizionare folosind instrumentele digitale oferite de aceasta, printre care identificarea infractiunilor vizand marfa pe anumite trasee din EMEA si accesul la lista cu cele mai apropiate parcari sigure.

Departamentul de marfa al Serviciului inteligent de investigare a infractiunilor asupra vehiculelor (National Vehicle Crime Intelligence Service – NaVCIS) a fost implicat in numeroase cazuri de furt in Marea Britanie, cel mai recent fiind pentru a recupera bunuri furate in valoare de 200.000 de lire sterline. TT Club saluta succesele agentiei in recuperarea marfurilor si urmarirea proprietarilor, succese care reduc semnificativ amploarea pierderii. In perioada recenta de carantina din Marea Britanie a existat o schimbare in comportamentul si tactica organizatiilor criminale implicate in furtul de marfa. Astfel, cazurile de furt raportate au demonstrat o crestere a activitatii locale si au implicat furturi din depozite, care erau mai rare in Marea Britanie. In ultimele saptamani a existat o serie de furturi „cuplate”, prin care hotii fura remorci intregi incarcate. Acest tip de incident subliniaza necesitatea barierelor fizice pentru protejarea marfurilor si a bunurilor companiei. Incuietorile, imprejmuirile cu gard, CCTV si paznicii de securitate ar servi, de asemenea, la descurajarea autorilor. 
In urma recentelor arestari din Marea Britanie, politia a cautat in diverse spatii si a descoperit cateva sute de cutii cu articole de moda. De obicei, aceste marfuri risca sa fie eliminate sau distruse. In acest caz, politia a luat legatura cu Unitatea de marfa NaVCIS pentru a raporta bunurile descoperite. Agentia si-a folosit baza de date extinsa pentru a identifica pierderea raportata a acestor bunuri si, prin urmare, proprietarul de drept.
Departamentul de marfa face parte din NaVCIS, o unitate nationala de politie care actioneaza ca o punte de legatura intre politie si industrie. Diferite sectiuni ale serviciului, din care face parte acest departament, gestioneaza, printre altele, infractiunile care implica porturile, fraudele de finantare a vehiculelor si utilajele agricole.
Clubul TT a sprijinit unitatea de marfa NaVCIS timp de mai multi ani, deoarece considera ca munca lor este cruciala pentru intelegerea si eliminarea criminalitatii din lantul de aprovizionare. Pe langa faptul ca ajuta la recuperarea marfurilor furate si permite politiei sa tina evidenta hotilor, munca lor imbunatateste registrele asiguratorilor si perturba activitatea infractionala din lantul de aprovizionare la o scara mai mare.
Pe masura ce restrictiile de circulatie sunt ridicate in Marea Britanie, companiile trebuie sa fie din ce in ce mai vigilente si sa depuna eforturile necesare pentru a se asigura ca isi mentin conditiile de securitate in ceea ce se presupune a fi o perioada foarte activa de furt de marfa. Covid-19 este putin probabil sa fi diminuat apetitul bandelor criminale organizate de a continua furturile de marfa.