Expeditorii mari prezenţi pe piaţa locală nu privesc cu atât de mare îngrijoare Pachetul de Mobilitate, despre care afirmă că va „cerne” din competiţie şi va duce astfel la o calitate mai bună a serviciilor. În schimb, transportatorii deja au început să facă eforturi pentru a creşte tarifele astfel încât să poată susţine costurile. În opinia lor, efectul unei concurenţe intensificate va fi unul pe termen scurt, deoarece pe termen lung companiile nu vor putea susţine creşterile de cost şi multe dintre camioane vor ieşi din piaţă.
Opiniile acestora au fost exprimate de către speakerii invitați în cadrul panelului de discuții „Noile realități ale pieței de logistică“ organizat în cadrul Galei Premiilor Tranzit 2020, ediția a XI-a. De exemplu, International Alexander deja se pregăteşte pentru a face faţă efectelor implementării Pachetului de Mobilitate. Compania este prezentăîn Serbia, Ungaria şi Germania, iar la nevoie se va folosi de flota din aceste ultime două ţări, inclusiv de şoferi din aceste zone. Potrivit Loredanei Apreutese, General Manager International Alexander, ieftinirea transportului ar însemna o „sinucidere” pentru cine a mai rămas în piaţă. Pentru a contracare efectele, International Alexander a început deja discuţiile cu clienţii existenţi. „La acest moment primim răspuns prin care suntem informaţi că suntem singurul transportator care solicită o creştere de preţ şi că cererea nu este justificată”, a explicat Loredana Apreutese, care mai spune că partenerii mai afirmă că Pachetul este cunoscut de multă vreme şi astfel costurile trebuiau luate în calcul. „Le-am explicat că discutăm de câţiva ani, dar nu se ştia cum şi în ce formă se va aplica”, a completat directorul companiei arădene. În opinia sa, efectul intensificării concurenţei privind transportul intern va duce la o scădere de tarif, însă efectul va fi pe termen scurt, deoarece pe termen lung „nu cred că cineva va putea susţine aceste costuri”.
La rândul său, Cristian Afrenie, Deputy Country Manager Schenker Logistics Romania, crede că industria de pe plan local – expediţii şi transporturi – nu este suficient de matură şi continuă să primeze preţul, după care calitatea. Pentru a contractara efectele din pachet, oficialul Schenker spune că se bazează pe sinergiile create de reţeaua din care face parte, compania având filiale la nivel european. „Dacă judec Pachetul de Mobilitate ca atare, mi se pare unul cât se poate de subiectiv şi făcut pentru a proteja mai mult transportatorii din vestul Europei.”
Din punct de vedere al volumelor realizate pe Comunitate, aplicarea Directivei Detaşării transnaţionale nu îl sperie foarte tare pe managerul român, deoarece transportatorii care fac acest tip de serviciu „sunt administraţi de entităţile Schenker din regiunile, ţările respective”. Astfel, Schenker Romania nu are decât foarte puţine contracte directe cu transportatori care fac transporturi intracomunitare.
Tot de reţea se foloseşte şi DSV România, după cum a explicat Alexandru Sîntu, Country Sales Director DSV Air & Sea în cadrul companiei. Chiar dacă o mare parte a flotei de pe Comunitate se va întoarce în ţară, lucru care va influenţa negativ tarifele de transport, măsura va avea efectul de a creşte calitatea serviciilor oferite. „În prezent, majoritatea şoferilor şi transportatorilor mici sunt cum sunt, iar cei care lucrează în străinătate şi care s-ar întoarce aici ar putea să crească valoarea serviciilor”.
FAN Courier a primit „Premiul pentru inovație în servicii logistice“ în cadrul Galei premiilor Tranzit 2020, ediția a XI-a.
Deja o tradiţie pentru industria de logistică din România, Gala Premiilor Tranzit, evenimentul anual prin care revista Tranzit desemnează cele mai eficiente companii de logistică, a avut loc în cadrul unei ceremonii LIVE, respectând toate măsurile de protecție impuse de contextul pandemic. Anul acesta, ca o noutate adusă premiilor, a fost introdusă o nouă categorie, respectiv „Premiul pentru inovație în servicii logistice“. Iar câștigătoare a fost aleasă compania FAN Courier.
„Deși trecem printr-un an atipic, curieratul este una dintre industriile cel mai puțin afectate, iar asta înseamnă că noi am putut, și vom putea în continuare, să ducem la bun sfârșit proiectele bugetate la începutul anului. Alături de partenerii noștri, de fiecare dată învățăm, unii de la alții, lucruri legate de tehnologie, cât și de optimizări de procese“, a declarat George Tăchescu, Chief Operations Officer FAN Courier.
FAN Courier este liderul pieței de curierat, însă premiul acordat nu a fost numai pentru dezvoltarea business-ului de bază, ci mai ales pentru inovațiile aduse în sfera logisticii, pornind de la investițiile în zona de depozitare, acolo unde există cele mai moderne tehnologii în domeniu, ajungând la echipamentele oferite curierilor și până la investițiile permanente în eficientizarea flotei. Nu în ultimul rând, compania este prezentă și pe alte nișe de piață, oferind servicii logistice în distribuția de alimente cu temperatură controlată și servicii de fulfillment și 3PL.
Evenimentul poate fi urmărit pe site-ul Tranzit , dar şi pe paginile de Facebook şi LinkedIN ale revistei Tranzit! Mai multe despre gală veţi putea citi în următorul număr al revistei noastre.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit