Joi, 7 noiembrie, la 19:30 începe premierea celor mai eficienţi operatori de transport din România.
Vor fi premiate 10 companii de transport cu capital românesc şi 3 cu capital străin. Topul de eficienţă Tranzit ia în considerare doar firmele de transport care au peste 60% din venituri provenite din transport rutier de marfă, fiind eliminate astfel firmele cu venituri preponderente din construcţii, balastiere, trading de cereale, dezvoltatori imobiliari şi chiar expediţii, servicii logistice sau service, ultimele activităţi frecvent întâlnite în cazul transportatorilor care doresc să îşi asigure o marjă de profit mai mare şi o stabilitate mai bună a business-ului. Deşi întotdeauna am încurajat firmele de transport să îşi extindă activitatea pe mai multe linii de business şi să se specializeze pe mai multe tipuri de transport, atunci când veniturile din alte activităţi le depăşesc cu mult pe cele din activitatea principală trebuie să analizăm aceste firme în altă „ligă”, lăsând competiţia de eficienţă pentru firmele care obţin rentabilitate chiar din transporturi, ceea ce nu este deloc uşor.
Astfel, în competiţia din acest an, veţi găsi firme de transport cu 300 de camioane şi altele cu 100, cu 70 sau chiar 50 de camioane. Şi asta pentru că pe lângă EBITDA şi EBIT, am luat drept criteriu de departajare veniturile obţinute raportate la parcul de camioane, profitul operaţional raportat la numărul de angajaţi, marja operaţională, lichiditatea curentă, rentabilitatea folosirii activelor sau a capitalurilor proprii şi alţi indicatori, precum şi îmbunătăţirea lor de la un an la altul.
Indiferent de dimensiunea investiţiilor făcute, firmele care au raportat pierdere financiară în 2023 nu au fost selectate printre finaliste şi nici cele care au obţinut mare parte din profit din vânzarea de active, fie că vorbim de autocamioane, terenuri sau clădiri.
Astfel, firmele aflate în topul naţional de eficienţă în transporturi în 2023 sunt (în ordine alfabetică):
A & C International Road Cargo
Agexim
Blue River București 78
Com Divers Auto Ro
Dumagas
Express Euroscan
Filip
Kalomin Impex
Laguna Technology
Speedline Impex
De menţionat este că International Alexander împreună cu celelalte firme de transport din grupul de firme Alexander – AS Line Spedition şi Vio Transgrup – nu au fost incluse în clasament, deoarece realizează un EBITDA cumulat foarte mare comparativ cu celelalte companii de transport, care operează flote mai mici.
Şi chiar dacă nu lucrează cu aceleaşi marje precum firmele cu 50-70 de camioane, resimţind mai dur schimbările bruşte ale pieţei decât firmele mai micuţe care nu au neapărat cele mai stabile contracte, însă sunt mai agile şi performează mai bine pe piaţa spot, profitând de fiecare vârf al pieţei, o firmă de asemenea dimensiuni îşi păstrează eficienţa datorită faptului că pot controla mai strict costurile de exploatare şi fiecare dezvoltare poate fi scalată la nivelul grupului.
Pe lângă analiza financiară făcută de revista Tranzit, am vrea să aflăm şi părerea cititorilor privind buna reputaţie a firmelor candidate la titlul de „cel mai eficient operator de transport rutier de marfă din România”.
Puteţi să vă votaţi favoritul mai jos
Rezultatele vor fi făcute public mâine seară la prele 20:00 printr-o transmisie live pe pagina de Facebook a Tranzit, revista de transport si logitica
Decebal Popescu, alături de directorul general al Volvo România, Per Forsberg
După ce v-am prezentat toate noutățile deosebite pe care Mercedes-Benz, Renault Trucks, Iveco, MAN Truck & Bus, DAF sau Ford Trucks le vor aduce la Cluj, a venit rândul Volvo să își prezinte noutățile pe care le aduce la Gala Tranzit de joi, 7 noiembrie. Și, sincer, nu știu care noutate este mai mare: prezentarea noului FH Aero, care deja a început să fie livrat flotelor din România care doresc să reducă consumul de combustibil, sau noul director de vânzări de la 1 ianuarie 2025, în persoana lui Decebal Popescu?
Noul FH Aero este un autocamion extraordinar: aerodinamica îmbunătățită, noile funcții de asistență și de siguranță și mai bine calibrate și noul sistem I-See optimizat pentru reducerea consumului de combustibil. Puteți citi testul de consum efectuat de revista Tranzit luna trecută pe traseul București-Constanța și returi, pe care am consumat 21 l la 100 km, cu tot cu porţiuni de autostradă (unde consumul a coborât şi sub 18 l la 100 km), cât şi cu opriri şi frânări şi mers la ralanti. Și asta în condiții de încărcare a semiremorcii până la o greutate totală de 36,4 t.
Dar pe lângă produs, întotdeauna vânzările s-au bazat pe relațiile interpersonale și pe încrederea oferită de oamenii care sunt interfața cu produsul și aici cred că numirea lui Decebal Popescu în funcția de director de vânzări este o mare lovitură de piață pentru Volvo Romania. Fost transportator, antreprenor în servicii pentru firmele de transport, consultant, adevărat influencer și prieten al unui număr foarte mare de jucători din industrie, Decebal are avantajul de a cunoște business-ul din toate unghiurile… poate mai puțin din postura de vânzător de camioane. Poate tocmai de aceea noul rol îl va captiva la fel ca multe altele, pentru că are posibilitatea de a învăța lucruri noi și de a le transmite mai departe în stilul cu care ne-a obișnuit la atâtea conferințe Tranzit, unde ne-a fost moderator, speaker sau entertainer… după ce a urcat pe scenă de câteva ori ca să ne cânte.
Felicitări Decebal Popescu, pentru noul rol, și Felicitări Volvo, pentru puterea de convingere și curajul de a face astfel de schimbări.
Și, bineînțeles, felicitări lui Alexandru Sântămărian pentru dedicarea față de brandul Volvo și față de industria transporturilor în general!
Și chiar dacă numărul de participanți înregistrați la Gala Tranzit de la Cluj a ajuns deja la 750, suntem siguri că noutățile pe care le vom prezenta vor mai aduna cel puțin încă o sută în următoarele zile. Vă așteptăm pe toti cei care sunteți în Cluj pe 7 noiembrie!
Dar nu uitați să vă înregistrați în avans pe pagina evenimentului:
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit