Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

La categoria expediţii rutiere, premiul Tranzit de eficiență a fost câştigat de Schenker Logistics România, cu un punctaj urmat de DSV Road, şi Gebruder Weiss. Transmec este pe locul al patrulea la partea de expediţii ruiere, având şi o componentă importă de transport cu flotă proprie.

Imediat după plutonul de expeditori rutieri consacraţi se clasează DGH Log &Spedd, Atlas Imobiliare, Romfracht şi All Cargo Expres.

La Total primele patru firme sunt  Schenker Logistics România, Kuehne+Nagel,  Gebruder Weiss şi Transmec. Clasamentul continuă cu încă 4 firme cu punctaje apropiate:  Quehenberger Logistics ROU, Yusen Logistics, IB Cargo şi Cargo-Partner Expediţii.

Prin spargerea activităţior în trei companii separate, DSV Solution, DSV Road şi DSV Air&Sea, grupul danez se clasează în bloc cu cele trei companii, după Top 10, însă dacă am aduna punctajul realizat de fiecare dintre acestea DSV ar ocupa locul al doilea după Schenker Logistics România. 

Gala Tranzit Logistică 2023 a debutat cu un forum de sustenabilitate care a adus laolaltă autorități, reprezentanți ai industriei de vanuri și camioane, transportatori care folosesc deja și pe piața românească camioane electrice, cât și auditori specializați pe ESG și companii multinaționale care și-au asumat un angajament de sustenabilitate, înainte ca legislația europeană să inițieze controale și să aplice sancțiuni.

Reprezentantul departamentului Transporturi din cadrul Primăriei Municipiului București, Victor Tărtăcuță, a confirmat că de la 1 mai intră în vigoare scutirea de taxe de acces în Capitală pentru autovehiculele de transport grele cu propulsie electrică, ceea ce înseamnă o economie de circa 5.000 de euro pe an/autovehicul.

În schimb, vicepreședintele AFM, Andrei Leonte, a precizat că bugetul de 250 de milioane de lei pentru constituirea unui fond care să fie acordat ca ajutor de stat pentru achiziția de flote comerciale electrice, anunțat de ministrul Mediului, Tanczos Barna cu ocazia primei livrări de camion electric, nu a fost aprobat de Ministerul de Finanțe. Se așteaptă un nou fond după rectificarea bugetară, însă în urma discuțiilor purtate până acum de autorități cu ACAROM și APIA, asociații din care distribuitorii de camioane nu fac parte, intenția este de a se finanța flotele de autoturisme – car-sharing, taxi, companii care acționează în sectorul de rental – nicidecum camioane, pentru că “camioanele sunt scumpe și nu le ajută o subvenție de 10.000 de euro la un preț de peste 300.000”. Reprezentanții industriei de camioane, Valeriu Zaharia (CEO Mercedes-Benz Trucks & Buses România) și Cătălin Enache (Product Manager Volvo Trucks) au explicat că în mai toate țările europene firmele de transport beneficiază de scheme de facilități la achiziția de camioane electrice și, în plus, au subliniat importanța luării în calcul a finanțării cu prioritate a autovehiculelor responsabile de cantitățile cele mai mari de noxe. Un camion electric folosit 24 h/24 cu siguranță economisește mai multe emisii decât un parc de 100 de autoturisme electrice disponibile într-un parc de car-sharing care au multe ore de parcare pe zi.