Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Premiul I la categoria Contract Logistics i-a fost acordat firmei Quehenberger Logistics Rou, care în 2021 a înregistrat o  creștere a cifrei de afaceri cu 38% față de 2020 (când a terminat cu 42,7 milioane de euro cifră de afaceri), “datorată creșterii organice pe care majoritatea clientilor noștri au avut-o, cât si obisnuintei cu acest nou mod de a trăi în coabitare cu pandemia”, după cum a declarat Alexandru Catană, Directorul Quehenberger Logistics pentru România, Moldova . Quehenberger Logistics are 1000 de angajați propria și 1.400 prin agenții de recrutare de personal și operează în România circa 270.000 m2 de depozite in toata țara – 220.000 m2 în Bucuresti si zonele limitrofe (Bolintin km 23, Stefanesti, Clinceni), 40.000 m2 Timisoara, 7.000 m2 la Cluj și 3.000 m2 la Arad.

Pe locurile al doilea și al treilea la categoria Contract Logistics s-au situat GebruderWeiss și respectiv IDL Bucharest.

Gebruder Weiss deține suprafața de depozitare cea mai mică dintre cei trei ocupanți ai podiumului – aproximativ 70.000 m2. Cea mai mare suprafata logistica a Gebrüder Weiss Romania este concentrata in apropierea Capitalei, insumand 35.000 m2 in 4 hub-uri. Al doilea centru din punct de vedere al marimii este localizat in Arad, cu cca. 15.000 m2, urmat de hub-ul din Cluj-Napoca, cu 7.000 m2, si cele din Sibiu si Brasov cu cca. 5.000 m2 fiecare. Compania mai ocupa spatii de cca. 3.000 m2 si in Constanta, Craiova si Bacau.

IDL Bucharest operează, în schimb, 180.000 m2 – din care cca 80% sunt ambientali, iar restul temperatura controlata (refrigerate si proaspete) – depozitele fiind pozitionate în jurul Bucurestiului (Ilfov) si Deva (Hunedoara). Și ca număr de angajați IDL Bucharest depășește GebruderWeiss – 1200 vs 770 – activitatea de Contract Logistics fiind activitatea de bază a companiei, cu o pondere de circa 95% din venituri. IDL Bucharest este una dintre firmele cele mai nou apărute pe piața românească, fiind o filială a unei firme nou-înființate și la nivel european, de profesioniști cu experiență în alte companii istorice care activează în logistica contractuală. Cifra de afaceri a companiei a crescut cu aproape 19% față de 2020, nu se ridică la nivelul altor firme cu o prezență constantă în topurile Tranzit, însă rezultatele remarcabile înregistrate într-un timp scurt și într-un segment de logistică unde marjele sunt mai mici decât în expediții au propulsat-o pe podium în primul an de analiză a activității companiilor pe segmente de activitate.

Gebruder Weiss deschide o nouă locație în Mersin, în estul Mediteranei, în contextul în care Turcia devine din ce în ce mai importantă pentru transportul feroviar pe Noul Drum al Mătăsii dintre Asia și Europa.

Activitățile din jurul portului Mersin, al doilea port ca mărime din Turcia, includ servicii de transport aerian și maritim de marfă, precum și transport terestru intermodal. Mersin este un centru logistic central pe Marea Mediterană pentru transporturi către Caucaz, Orientul Apropiat și Mijlociu și Asia Centrală, arată compania într-un comunicat.

„Turcia este o piață în creștere și, cu locația sa la Marea Mediterană, este un punct important de transbord pentru traficul dintre Asia și Europa. Cu Mersin, deschidem o altă regiune pentru clienții noștri, după Istanbul și Izmir“, a declarat Wolfram Senger-Weiss, CEO al Gebrüder Weiss. Mersin are legături cu centrele economice din nordul Turciei, respectiv Kahramanmara, Konya și Kayseri, din care se exportă în principal produse din industria textilă și agricolă, chimică și mecanică.

Turcia este un hub important pe Noul Drumul al Mătăsii către Asia Centrală și China, și are o funcție importantă pe „Coridorul de Mijloc”, oferind o alternativă la transporturile prin „Coridorul de Nord”, adică prin Rusia. „Avem propriile noastre locații în majoritatea țărilor de-a lungul coridorului de mijloc și cunoaștem particularitățile legale și culturale locale din aceste regiuni. Din partea clienților, observăm o cerere crescută de transporturi pe această rută”, a mai spus Senger-Weiss. Timpul de tranzit este în prezent între 35 și 45 de zile, întrucât ruta traversează și Marea Caspică.