Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Unul dintre principalii jucători ai pieței locale de transport și soluții logistice, Gebrüder Weiss România și-a majorat cifra de afaceri cu aproximativ 20%, ajungând la 111,75 milioane de euro la finalul lui 2024 (2023: 94,3 milioane de euro). Cu toate acestea, dinamica pozitivă a fost însoțită de o scădere a marjei brute, care a fost influențată în principal de creșterea costurilor asociate categoriilor de cheltuieli într-un mediu economic caracterizat de presiuni inflaționiste, modificări fiscale și perturbări în lanțurile globale de aprovizionare.

„Evoluția cifrei de afaceri din 2024 reflectă implementarea unei strategii axate pe adaptabilitate și eficientizare. Am alocat resurse semnificative pentru digitalizare și dezvoltarea infrastructurii, ceea ce ne-a permis să rămânem competitivi. Totodată, am crescut volumele pentru clienții existenți și am continuat atragerea de noi parteneri, ceea ce evidențiază relevanța soluțiilor oferite de Gebrüder Weiss România într-un climat economic volatil. De asemenea, flexibilitatea operațională și orientarea către soluții sustenabile au avut un impact semnificativ, iar inaugurarea noului hub din Popești Leordeni a reprezentat un punct-cheie al anului.”, a menționat Viorel Leca, Director General Gebrüder Weiss România.

În 2024, compania a efectuat 1,13 milioane de transporturi, în creștere cu 2% comparativ cu anul precedent (2023: 1,11 milioane), deservind în principal sectoarelor de retail, oil&gas, telecomunicații și construcții. Terminalul logistic recent deschis în Popești Leordeni, cu o investiție de 20 milioane de euro, a atins 16% din totalul transporturilor efectuate de companie în primul an, reprezentând aproximativ 185.000 de transporturi. Cu o suprafață de 19.000 mp și o suprafață totală de 70.000 mp, centrul optimizează livrările în București și sudul țării și gestionează comenzile Home Delivery la nivel național.

Diviziile Aerian, Maritim, Rutier și Soluții Logistice au contribuit semnificativ la performanța companiei. Deși sectorul de Transport Internațional a resimțit impactul dificultăților din industria automotive, compania și-a menținut echilibrul în toate liniile de business.

Pentru 2025, Gebrüder Weiss România își propune să continue direcțiile strategice deja inițiate, concentrându-se pe digitalizare, sustenabilitate și consolidarea infrastructurii logistice.

„Tendințele de nearshoring, aderarea României la Schengen terestru și cererea crescută pentru soluții logistice flexibile ne oferă oportunități majore de creștere. Vom continua să inovăm și să ne consolidăm poziția de partener de încredere pentru clienții noștri.”, a precizat Viorel Leca.

“Chiar dacă începutul anului a adus o ușoară scădere în traficul internațional și o contracție în consum și puterea de cumpărare, există un optimism rezervat că lucrurile se vor stabiliza în 2024. Această perioadă presupune adaptare și flexibilitate pentru a gestiona schimbările economice și politice”, se menționează în analiza Gebrüder Weiss România – „Piața de transport și logistică în 2023/2024 – de la provocări, la oportunități”

Astfel, în contextul globalizării economiei și a comerțului internațional, Gebrüder Weiss România preconizează o creștere a cererii pentru servicii de transport și logistică în România. Tehnologiile avansate, sustenabilitatea și adaptarea la schimbările politice vor fi prioritare pentru companiile de profil, iar investițiile în infrastructură vor juca un rol crucial în îmbunătățirea eficienței sectorului.

Așteptările sunt moderat optimiste pe segmentul de transport maritim și aerian, cu conștientizarea că mediul economic va fi strâns legat de cel politic, într-un an marcat și de evenimente electorale majore.

“Ne așteaptă un an greu, cu volume în scădere și marje de profit reduse, similar cu situația din Europa în această prima parte a anului. În fața clientului, diferența o vor face companiile care reușesc să atragă și să păstreze oameni motivați și implicați, care aduc valoare reală prin activitatea lor”, a declarat, la rândul său, Adelina Anghel, Area Manager East, Gebrüder Weiss România.

Provocări globale cu răspuns local

“Piața de transport și logistică a fost profund influențată, anul trecut, de o serie de evenimente semnificative, care au modelat dinamica și au impus noi direcții pentru sector. Printre acestea, conflictele regionale, schimbările climatice și integrarea vehiculelor electrice în lanțurile de aprovizionare s-au remarcat ca fiind deosebit de influente”, a declarat Viorel Leca, Director General al Gebrüder Weiss România.

Conflictele regionale, precum cel continuu din Ucraina și cele izbucnite în cursul anului 2023, inclusiv tensiunile între Israel și Hamas și atacurile din Marea Roșie, au avut un impact direct asupra securității și eficienței lanțurilor de aprovizionare globalizate. Acestea au contribuit la creșterea incertitudinii pe piață, afectând prețurile și disponibilitatea serviciilor de transport, și au necesitat adaptări rapide din partea companiilor, precum rute ocolitoare, pentru a menține fluxurile de mărfuri neîntrerupte.

Pe lângă aceste provocări, schimbările climatice au devenit tot mai evidente, cu efecte directe asupra industriei de transport și logistică. De exemplu, problema secetei și a temperaturii crescute a mării care au afectat traficul prin canalul Panama ilustrează modul în care fenomenele climatice extreme pot perturba traseele comerciale tradiționale și pot genera majorări de tarife de transport.

Un alt aspect relevant pentru 2023 a fost integrarea tot mai accentuată a vehiculelor electrice (EV) în lanțurile de aprovizionare, ca răspuns la nevoia de sustenabilitate și reducere a amprentei de carbon. Acest trend reflectă o schimbare semnificativă în industrie, companiile investind tot mai mult în tehnologii verzi pentru a-și optimiza operațiunile și pentru a răspunde cererilor tot mai mari pentru servicii eco-friendly.”Toate acestea au testat reziliența lanțurilor de aprovizionare, au impus noi strategii de operare și au impus o mișcare accelerată către sustenabilitate și tehnologii verzi, subliniind nevoia de inovație și flexibilitate în fața unui peisaj global în continuă schimbare”, a mai spus Viorel Leca.