Gebrüder Weiss România a testat pentru prima dată un autotractor Volvo FH Electric 4×2, echipat cu un pachet de 6 baterii de 540 kWh, la jumătatea lunii trecute. Timp de zece zile, camionul electric a realizat mai multe curse zilnic, între Brașov și Sfântul Gheorghe plus curse locale în zona Brașovului, fiind monitorizat constant de echipa de proiect. Au fost parcurși în medie 150 km pe zi, fiind transportate materii prime, produse finite, dar și ambalaje destinate industriei auto între diferite puncte de lucru.
„Testarea acestuia ne-a oferit posibilitatea de a înțelege mai bine oportunitățile și constrângerile operării unor unități de transport 100% electrice”, a declarat Viorel Leca, Director General al Gebrüder Weiss România.
„Suntem încântați să vedem un interes ridicat pentru camioane electrice în România. Acest test a relevat că, inclusiv pe rute scurte, prin suprapunerea timpilor de încărcare a bateriei camionului cu încărcarea/descărcarea mărfii, putem atinge un grad de utilizare foarte ridicat adică un rulaj zilnic de 4-500 km, cu un impact favorabil asupra rentabilității camioanelor electrice“, a subliniat Cătălin Enache, Electromobility Key Account, Volvo Trucks România.
În cadrul acestui experiment, Gebrüder Weiss a dorit să testeze și să înțeleagă ce presupune exploatarea noii tehnologii, în contextul unui cost de achiziție superior unui camion convențional și a unei infrastructuri insuficient dezvoltată în România, momentan. S-au avut în vedere considerente precum: fiabilitate, consum, autonomie, timp de încărcare, dar nu numai.
Rezultatele obținute la finalul testelor sunt satisfăcătoare și deschid posibilitatea achiziționării și operării unor astfel de camioane în activitățile zilnice de transport, au arătat reprezentanții Gebrüder Weiss. „În momentul de față, vehiculele electrice se pretează a fi integrate pe distanțe medii, de până la 150-200 km tur-retur, cu condiția existenței unei stații de încărcare la capăt de traseu. În mod cert, eficiența camionului electric, similar ca și în cazul oricărui autoturism, este strâns legată de o multitudine de factori, precum și stilul de condus, gradul de încărcare, condițiile meteo și multe altele.
Totuși, ținând cont de acest aspect, am avut șansa de a testa cum poate fi operat eficient un astfel de camion și care sunt diferențele față de unul convențional/diesel”, a mai spus Viorel Leca.
La nivel de grup, Gebrüder Weiss crește de câțiva ani ponderea motoarelor alternative în transportul de mare tonaj și dezvoltă soluții cu emisii reduse pentru last-mile. Spre exemplu, în zona metropolitană din Viena, un camion electric este utilizat pentru transportul local, iar clienții finali din Austria sunt aprovizionați cu vehicule electrice. În plus, unul dintre primele camioane pe bază de hidrogen (H2) din lume funcționează în mod regulat în Elveția din ianuarie 2021. Mai mult decât atât, implementarea a încă cinci camioane H2 este planificată pentru 2023 în Germania.
Gebrüder Weiss România a dat startul construcției unui nou terminal logistic amplasat în Sud Estul Capitalei, în Popești Leordeni. Compania a achiziționat în acest sens un teren cu o suprafață totală de 70.000 m2 și va derula o investiție de 20 de milioane de euro.
„Dezvoltarea constantă a ultimilor ani și nevoia de a veni în întâmpinarea clienților noștri au contribuit la decizia de a realiza noua investiție. Am ales zona Popești Leordeni, în sud-estul Bucureștiului, deoarece vom fi în vecinătatea autostrăzii A2 și a viitorului inel de centură al Capitalei (A0), beneficiind astfel de infrastructura locală. În plus, prin inaugurarea noului hub, ne vom crește capacitatea de depozitare, ceea ce se va traduce, în cele din urmă, în diversificarea portofoliului și a numărului de clienți”, a declarat Viorel Leca, director general al Gebrüder Weiss România.
„Aglomerația tot mai mare a traficului zilnic din București a făcut necesar un al doilea hub în estul orașului. Noua soluție cu două terminale logistice în Capitală face distribuția în interiorul, dar și în jurul orașului mai eficientă. Construim noul terminal de cross-docking la standarde Gebrüder Weiss pentru a permite creșterea în continuare a afacerii în zona distribuției locale și pentru dezvoltarea în continuare a serviciilor de livrare la domiciliu, oferind o zonă de cross-docking adecvată”, a arătat Thomas Moser, Director and Regional Manager Black Sea/CIS Gebrüder Weiss.
Construcția noului terminal a fost deja începută, acesta urmând să fie dat în folosință la finalului acestui an. Suprafață totală este de circa 17.000 m2, din care 13.500 m2 spațiu de depozitare și 3.400 m2 destinat activităților de cross-docking.
„Suprafața terenului este una generoasă, iar acest lucru ne permite ca, pe termen mediu și lung, în funcție de oportunitățile din piață și de nevoile clienților noștri, să extindem zona de depozitare și cross-docking”, a mai spus Viorel Leca.
Noul terminal va pune la dispoziția clienților toată gama de servicii – FTL (Full Truck Load), LTL (Less Than Truckload), transport în regim de grupaj, depozitare și logistică, vamă și livrare la domiciliu prin Home Delivery. De asemenea, acesta va fi un depozit clasa A, în conformitate cu cerințele ADR – acord referitor la transportul rutier internațional al mărfurilor periculoase. Clădirea va fi una eficientă prin utilizarea panourilor fotovoltaice, climatizarea clădirii cu ajutorul pompelor de căldură și a stațiilor de încărcare pentru mașini și camioane electrice. Noua facilitate va găzdui 90 de angajați, dintre care 60 angrenați în zona de depozitare și 30 în zona de birouri. „Noul terminal din Popești Leordeni este al doilea hub arondat zonei București. Acesta, alături de cele din Arad, Sibiu, Cluj-Napoca, Bacău, Brașov, Constanța și Craiova, cumulează o suprafață totală de depozitare și cross-docking de peste 85.000 m2”, a precizat Viorel Leca.
02.10.2020
Ultimul număr: Aprilie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit