Ad
Ad
Ad
Ad

Gebrüder Weiss România, unul dintre principalii jucători ai pieței locale de transport și soluții logistice, mizează, în următoarea perioadă, pe atragerea a tot mai multor clienți pentru serviciul Home Delivery nișat pe livrarea la domiciliu a comenzilor tip cargo (greutate individuală de minim 25 kg), lansat în urmă cu cca. 5 ani. Astfel, focusul companiei este direcționat în principal către companii din industria „bunurilor albe” (en. white goods) – electrocasnice -, dar și din cea de bricolaj (DIY).

În ceea ce privește perspectiva Gebrüder Weiss România pentru serviciul de livrare la domiciliu, este vizată creșterea portofoliului de clienți în mod sustenabil, fiind targetate companii pentru care contează în principal calitatea serviciului oferit. De asemenea, compania are în plan calibrarea resurselor astfel încât să poată oferi un serviciu adaptat la cerințele clienților.  

În acest moment, serviciul Home Delivery este accesat, mai ales de către clienții din industria de mobilier, deoarece, prin natura volumului și a greutății bunurilor, acestea nu se pretează a fi livrate prin servicii de curierat.

Prin Home Delivery, compania gestionează livrări la nivelul întregii țări și are avantajul de a acoperi principalele nevoi și provocări pe care le ridică transportul de bunuri voluminoase pentru destinatarul final, cum ar fi nevoia ca livrarea să se facă în interiorul locuinței și să fie flexibilă.

„Home Delivery a fost, chiar de la lansare, în 2018, un serviciu foarte bine primit în piață, atât de clienți, cât și de destinatarii finali. Aceștia apreciază faptul că beneficiază de livrare la locul de utilizare/ domiciliu cu doi livratori, livrări expres (24/48h) și în zilele de sâmbătă. În plus, în cadrul serviciului Home Delivery asigurăm, la cerere, și montaj, instalare, precum și gestionarea retururilor”, a declarat Viorel Leca, Director General al Gebrüder Weiss România.

În ceea ce privește performanța serviciului de livrare la domiciliu, reprezentantul companiei a subliniat că, în 2022, a fost atins un volum de 128.000 de transporturi, în timp ce tonajul mărfurilor expediate prin serviciul Home Delivery s-a situat la peste 34.000 de tone (2021: 147.500 de transporturi cu o greutate totală de 33.500 de tone). Livrările au fost efectuate pe întreg teritoriul țării, prin intermediul rețelei de hub-uri logistice poziționate în mod strategic din punct de vedere geografic, și gestionate de o echipă formată din peste 70 de angajați și o flotă dedicată de aproximativ 40 de camioane.

Potrivit lui Viorel Leca, 2022 a fost caracterizat de o ușoară încetinire a livrărilor pe segmentul Home Delivery, aceasta fiind determinată mai ales de o reașezare a comerțului online. Astfel, 2020 și 2021, ani marcați de pandemia de coronavirus, au înregistrat o creștere puternică a segmentului de comerț online, pentru ca în 2022 să se observe o reașezare a pieței și o creștere a atenției clienților în ceea ce privește achizițiile online. „Pe termen mediu și lung, ne concentrăm pe consolidarea portofoliului de clienți, diversificarea industriilor din care aceștia provin și analizăm oportunitățile privind utilizarea de vehicule electrice pentru livrările la domiciliu”, a concluzionat Viorel Leca.

Gebrüder Weiss România preconizează că piața de transport și logistică va fi afectată în acest an de incertitudinile economice și sociale, iar ritmul de creștere va fi mai lent, față de anul 2021. Cu toate acestea, compania și-a menținut estimările privind prima jumătate a acestui an, care a avut un context favorabil pentru dezvoltarea de noi linii de business, cât și pentru accesarea de oportunități suplimentare.

Viorel Leca, directorul general al Gebrüder Weiss România, consideră că cele mai mari provocări ale anului trecut au fost lipsa forței de muncă calificate, creșterea continuă a costurilor, precum și situația pandemică. În contextul conflictului din Ucraina, se adaugă acestui an și incertitudinea economică rezultată de creșterea galopantă, atât a inflației, cât și a costurilor la energie și combustibil. O creștere a cererii pe serviciile de transport multi și intermodal s-a putut observa, încă de la ridicarea restricțiilor.

Raportul global TI Global Freight Forwarding 2022* (Transportul global de marfă 2022) confirmă o creștere impresionantă a pieței globale de transport şi logistică cu 11,2%, datorită creșterii înregistrate de comerțul online, evidentă prin aglomerația portuară și ratele ridicate de transport. Cu toate acestea, raportul arată că va înregistra un avans de 5,7% la nivel global pentru anul viitor.

Potrivit datelor indicate de INSSE**, transportul rutier de mărfuri a marcat un avans de aproximativ 15,1% pentru volumul mărfurilor transportate în anul 2021, comparativ cu anul anterior la nivel național. În timp ce transportul maritim a scăzut cu 11,1%, transportul feroviar şi transportul aerian au crescut cu 15,6%, și respectiv cu 1,9% în volumul mărfurilor, față de anul precedent.

În transportul rutier internaţional de mărfuri, 93,2% din totalul mărfurilor descărcate au provenit din State Membre ale Uniunii Europene şi 95,5% din totalul mărfurilor încărcate au avut ca destinaţie State Membre ale Uniunii Europene. Mărfurile provenite din Germania (21,1%), Ungaria (15,9%) şi Italia (11,3%) au avut cele mai mari cantităţi, iar în privinţa încărcărilor destinaţiile au fost către Germania (18,5%), Italia (16,3%) şi Ungaria (14,9%), conform datelor centralizate de INSSE.

„Datele INSSE confirmă, o dată în plus, creșterea segmentului feroviar în contextul în care tot mai multe industrii își redesenează sursele de aprovizionare și apelează la transportul intermodal. Dezvoltarea infrastructurii feroviare ar putea crește interesul pentru acest tip de serviciu, iar România ar deveni un important hub pe vechiul Drum al Mătăsii, facilitând comerțul dintre Europa și Asia. În plus, transportul feroviar reprezintă un mijloc de transport sustenabil, un deziderat în noul context de business”,

a declarat Viorel Leca.