Ad
Ad
Ad
Ad

Renault Group și Geely Automobile Holdings Limited (Geely) au semnat pe 8 noiembrie un parteneriat în cadru permisiv pentru crearea unui nou lider global pentru dezvoltarea, producția și furnizarea de motoare hibride și termice de înaltă eficiență.

Noua companie va fi deținută în participații de 50% de către Grupul Renault și Geely și are ca scop atingerea obiectivului de a deveni lider în domeniul motoarelor cu combustie internă ICE și hibride. Entitatea specializată pe grupuri motopropulsoare din România va rămâne în continuare Renault Mécanique Roumanie (RMR), fiind funcțională cu o reputație și un istoric de competențe, precum și cu un număr semnificativ de angajați.

Astfel, proiectul devine un furnizor global independent de soluții de sisteme de propulsie și va produce următoarea generație de motoare hibride cu tehnologii fără emisii de carbon și cu emisii scăzute în cinci centre globale de cercetare și dezvoltare. De asemenea, planurile includ furnizarea de soluții către mai mulți clienți industriali, împreună cu Renault, Dacia, Geely Auto, Volvo Cars, Lynk & Co, Proton, precum și cu Nissan și Mitsubishi Motors Company.

Entitatea va opera pe 3 continente în 17 uzine producătoare de motoare și va avea în total aproape 19.000 de angajați. Capacitatea de producție anuală va genera peste 5 milioane de motoare cu ardere internă, hibride, plug-in hibride și cutii de viteze pentru 130 de țări și teritorii.

„În contextul în care Renault Group își accelerează transformarea în cadrul planului strategic Renaulution, ne bucurăm de încheierea unui acord de parteneriat ambițios cu Geely pentru a continua să dezvoltăm tehnologiile pentru motoare termice și hibride care vor rămâne elemente esențiale ale lanțului de aprovizionare din industria auto în deceniile viitoare. Vom fi astfel în măsură să oferim grupuri motopropulsoare și soluții electrificate de vârf pentru numeroase mărci auto din întreaga lume, deschizând astfel potențialul de piață al acestei tehnologii cu emisii scăzute de carbon.”,

a declarat Luca de Meo, CEO Renault Group.

„Acordul încheiat azi cu Renault Group va duce la crearea unui lider mondial în domeniul tehnologiilor hibride, cu scopul de a furniza soluții avansate și de înaltă eficiență energetică constructorilor auto din întreaga lume. Suntem nerăbdători să lucrăm cu Luca de Meo și echipa sa Renault pentru a transpune acest parteneriat în realitate. Acest acord are la bază angajamentul nostru de a profita de expertiza tehnologică și de portofoliul de mărci al grupului nostru pentru a continua demersurile în domeniul dezvoltării durabile și al creării de valoare în beneficiul clienților.”,

a concluzionat Eric Li, președinte al grupului Geely Holding.

Grupul chinez Geely, care deține Volvo Cars, are o ramură dedicată vehiculelor comerciale, numită Farizon Auto. Aceștia dezvoltă în prezent Homtruck, o semiremorcă concepută pentru a-i face pe șoferi să se simtă ca acasă. Acest camion de mari dimensiuni va putea fi comandat “până în 2024”.

Hiperconectat, acesta va putea fi utilizat cu mai multe tipuri de motoare, fie hibrid metanol-electric (cu un prelungitor de autonomie termică), fie 100% electric (cu opțiunea de a schimba bateria în câteva minute pentru a evita să rămână conectat la priză ore întregi la un terminal).

Acesta va avea o baie completă cu duș și toaletă, un pat de o persoană, un frigider, o bucătărie (într-o cutie cu vedere spre exterior) și chiar mașină de spălat mai mică. Pereții sunt tapițați cu țesături naturale moi la atingere, iar elementele din bambus sunt menite să creeze un mediu liniștitor. Starea de oboseală și de concentrare a șoferului va fi monitorizată de o cameră amplasată pe scaunul șoferului, iar acesta va avea o vedere de 360 de grade asupra împrejurimilor vehiculului.

Homtruck-ul este echipat cu un adevărat “creier”, după cum spune producătorul, pentru monitorizarea optimă a livrărilor și calcularea costurilor de exploatare pe tot parcursul acestora, precum și pentru analiza traficului rutier și alegerea punctelor de alimentare (combustibil sau energie).

Cu ajutorul Lidar (radar cu unde milimetrice) și al conectivității 5G, Homtruck va fi capabil să se conducă singur (autonomie de nivel 4) pe anumite rute. Acest lucru ar permite probabil șoferului să se odihnească mai des. De asemenea, se are în vedere și mersul în pluton, cu o viteză și distanțe de siguranță optime.

Deocamdată, au fost prezentate doar imagini 3D ale unui prototip Homtruck, deși producția este planificată pentru 2024, bineînțeles, în China.