Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Desi planuieste sa se intoarca la un moment dat in tara sa natala, Christophe de Korver, director general Gefco Romania, este pentru moment in elementul sau aici, intr-o tara in care, din punct de vedere profesional, sunt multe lucruri de dovedit, logistica noastra neaflandu-se inca la nivelul de maturitate din partea occidentala a continentului. Pasionat de gatit, francezul duce in special dorul restaurantelor si magazinelor specializate de acasa, unde se gasesc „de toate“, astfel ca weekendurile sunt impartite intre Paris si Praga, unde locuiesc copiii sai. Seful Gefco se declara „foarte european“ si nu ar vrea sa locuiasca pe niciun alt continent.
 

Christophe de Korver a venit pentru prima data in Romania in iunie anul trecut, cand s-a si stabilit aici, dupa ce a preluat functia de director general al filialei Gefco din tara noastra.
„Desi cunosc foarte bine regiunea, Romania este una din tarile pe care nu le-am mai vizitat niciodata inainte. Pentru mine, venirea aici a fost o decizie foarte usoara, de ce nu as fi venit intr-o tara pe care nu o cunosteam? Mie imi plac surprizele. Poate fi si foarte riscant, intr-adevar, dar am luat-o ca pe o aventura“, a spus directorul Gefco Romania, care, desi s-a nascut la Paris, a trait o buna perioada din copilaria sa la Londra, dupa care s-a reintors in Franta, unde si-a continuat studiile, devenind inginer dupa absolvirea facultatii la Marseille si urmand apoi un masterat in domeniul logisticii la Paris. Dar multinationalitatea lui De Korver se intinde chiar mai departe de atat, fiind pe jumatate belgian. In plus, acesta a locuit timp de aproape 15 ani la Praga. „Am trait mai mult in afara Frantei“, spune De Korver, ai carui prieteni l-au crezut „un pic nebun“ cand a decis sa vina in Romania, mai ales ca se intorsese in Franta doar de doi ani si jumatate.
„Motivatia mea principala a fost ca, din punct de vedere profesional, reprezenta o provocare interesanta. Nu a fost neaparat prima optiune, dar mi-au placut oportunitatile pe care aceasta tara le ofera. La sosire insa, a fost foarte ciudat, pentru ca ma asteptam sa fiu intr-o tara central-europeana, si mi-am dat seama ca m-am inselat total“, povesteste De Korver, care a mai spus insa ca, de fiecare data cand merge in Banat, regaseste acea atmosfera, cu oameni mai putini deschisi, care ii amintesc foarte mult de cehi si de polonezi.
In schimb, „Bucurestiul seamana foarte mult cu sudul Italiei sau cu sudul Spaniei, oamenii sunt foarte deschisi, foarte prietenosi, dar nu neaparat foarte rigurosi, si nici nu respecta prea mult legile. Functioneaza mai degraba pe principiul «daca merge, hai sa o facem»”, a mai spus De Korver.
Romanii sunt deschisi catre idei noi
Cu toate acestea, expatul crede ca sunt mai multe parti bune decat rele in ceea ce priveste colaborarea cu romanii. Astfel, francezul este de parere ca, pe o piata noua, asa cum este Romania, oamenii sunt mult mai deschisi catre idei noi si accepta mult mai usor sa lucreze cu cineva care ii stimuleaza. „Este destul de complicat sa-i impingi de la spate pe francezi. Pentru moment, cred ca imi pot satisface mai bine dorinta de a creste din punct de vedere profesional intr-o piata in curs de dezvoltare”, a spus De Korver care, desi a calatorit pe toate continentele, nu s-ar vedea lucrand nicaieri altundeva decat in Europa, unde statele au, in culturile lor diferite, si foarte multe puncte comune. „Ma consider foarte european. Pot folosi experienta pe care am acumulat-o in celelalte tari in care am lucrat atat timp cat raman pe continent, pentru ca va fi intotdeauna o intelegere intre toate statele europene, care au o istorie comuna. Nu ma pot imagina luand in piept asemenea provocari in SUA, America de Sud sau Asia”, a spus De Korver, care insa stie de pe acum ca isi va incheia cariera in Franta, chiar daca pentru moment nu intentioneaza sa se intoarca.

Ar vrea sa ajunga in Delta
In putinul timp liber pe care il are, francezul spune ca ii place sa asculte muzica si sa mearga la cinema, ceea ce face cel putin o data pe saptamana. I-ar placea sa mearga si la teatru, dar spune ca deocamdata nu cunoaste limba romana suficient de bine incat sa se bucure de o asemenea experienta. Insa prioritatea francezului o reprezinta copiii sai, care locuiesc in Praga, si pe care ii viziteaza de cel putin doua ori pe luna, in weekenduri.
„Imi mai place si sa calatoresc, desi inca nu am apucat sa fac acest lucru foarte mult de cand sunt in Romania, dar cred ca sunt multe locuri in aceasta tara care merita vizitate si sper ca voi gasi timpul sa le vad”, spune francezul, adaugand ca intotdeauna este vorba de aceeasi problema, timpul. De Korver lucreaza de la 8 dimineata la 8 seara, chiar 9, si nu a ajuns iarna trecuta nici la schi in Romania, desi este un impatimit al sportului. Totusi, directorul Gefco planuieste sa ajunga in Delta Dunarii, unul din locurile pe care vrea neaparat sa le vada in Romania. „Nu pescuiesc, dar imi place foarte mult sa admir peisaje si imi plac foarte mult si animalele, asa ca abia astept sa ma duc. In acest moment, din tot ce am vazut in Romania, si trebuie sa marturisesc ca nu este prea mult, cel mai mult mi-a placut Sibiul, care insa este cam mic”, a mai spus francezul.

Cu atitudinea potrivita, sofatul in Capitala poate fi chiar distractiv
De Korver spune ca sofatul in Bucuresti este groaznic.
„Ma distrez, e adevarat, dar una din cele mai mari provocari apare atunci cand nu mai sunt in Romania si trebuie sa ma readaptez la stilul vest-european de condus, pentru ca nu este prea usor sa treci inapoi la ce este acceptabil in Europa Occidentala din acest punct de vedere“, a spus francezul care, in urma discutiilor pe aceasta tema pe care le-a avut cu mai multi romani, a ajuns la concluzia ca lor nu le este teama de politisti si, din acest motiv, „fiecare conduce cum il taie capul si, daca se intampla un accident, spun «Opa! Scuze! C’est pas grave»“, spune amuzat francezul, care insa subliniaza ca soferii din Romania nu sunt agresivi, spre deosebire de cei din Europa Centrala, lucru ciudat, tinand cont de faptul ca acestia sunt, in general, foarte calmi. „In Bucuresti“, este de parere francezul, „toti sunt atenti, pentru ca este un lucru stiut ca oricine poate face cam orice in trafic. Unul dintre prietenii mei germani care venise de cateva zile in Romania si pe care-l duceam cu masina mi-a zis sa-i dau o arma sa-i impuste. L-am intrebat de ce, ca doar nu se intamplase nimic. Nu ma enervez cand vad oameni care nu respecta regulile de circulatie“, a mai spus De Korver, adaugand ca nu ii pare rau decat ca nu este suficient de rapid sa faca poze cand se intampla lucruri neobisnuite in trafic, pentru ca ar fi foarte amuzante. „De exemplu, zilele trecute, probabil in urma unui camion sau a unei masini care a lovit semaforul, acesta ramasese indoit la 90o. Si am vazut muncitori care incercau sa-l faca sa functioneze din nou, dar semaforul era complet indoit. Iar ei lucrau cu zel sa-l repuna in functiune, indoit.“
Pentru evitarea traficului de varf insa, francezul mai apeleaza si la metrou, mai ales ca biroul sau se afla in apropierea unei statii. „Cand ma duc la o intalnire in oras iau metroul, nu masina. Oricum, mi se pare mult mai sigur aici decat in alte tari europene. Consider ca, in general, Romania este o tara in care te simti mult mai in siguranta decat in Franta sau Cehia, de exemplu.“
Insa De Korver recunoaste totodata ca nivelul de trai din Romania este mai scazut decat in tara in care a locuit timp de 15 ani, Cehia, si compara centrul vechi al Capitalei, proaspat renovat, cu Praga anului 1995. Insa cehii au inceput renovarea cladirilor si reconstructiile imediat dupa caderea comunismului, pentru a atrage turisti, in timp ce la noi autoritatile s-au trezit abia acum 5-6 ani.

„Pot sa fiu amuzant, dar ma si enervez foarte repede“
De Korver se afla inca la inceputul dezvoltarii unei retele sociale in Romania, fiind doar de un an aici.
„Nu am avut timp suficient. Ma duc la Praga o data la doua weekenduri si mai merg si la Paris. Dar tot mai ramane un pic de timp si pentru socializare, pentru ca ma duc la diferite petreceri de companie, insa de cele mai multe ori tot cu straini ma intalnesc. Singurii romani pe care ii cunosc si cu care ma inteleg bine sunt cei cu care lucrez“, spune francezul, care crede ca romanii il percep ca pe o persoana deschisa si amuzanta, insa sunt intotdeauna surprinsi de viteza cu care isi poate schimba dispozitia.
„Pot sa fiu amuzant, glumesc despre diferite lucruri, dar, cand ceva nu se face cum trebuie, ma enervez foarte repede si cred ca cei din jurul meu sunt surprinsi, pentru ca nu se asteapta la asta“, spune De Korver, care crede ca romanii apreciaza transparenta sa.

Romanii cheltuiesc bani pe haine, francezii, pe mancare
In opinia lui De Korver, aceasta este o trasatura a romanilor in general, in special la femei, si declara ca a fost o mare surpriza sa vada cat de mult au grija localnicii de modul in care arata, cu atat mai mult cu cat cunoaste nivelul salariilor din Romania.
„Sunt intotdeauna foarte surprins de eforturile pe care le depun pentru a arata cat mai bine, ordonat, cu minimum de bani, o surpriza foarte placuta. Intr-adevar, vin din Paris, capitala mondiala a modei, dar acolo este de inteles cum de oamenii arata asa, pentru ca noi avem bani“, spune francezul pe un ton glumet, subliniind ca multe marci de imbracaminte sunt mai scumpe la noi decat in afara, ceea ce face ca efortul romanilor de a arata bine sa fie si mai apreciat. „Daca e vorba de irosit un pic banii, francezii ar cheltui pentru o cina buna, un pranz bun, pe cand aici, oamenii cheltuiesc foarte multi bani doar pentru a se imbra-ca frumos“, a spus De Korver, adaugand ca si in Cehia oamenii se concentreaza mai putin asupra modului in care se imbraca.
De asemenea, francezul crede ca masinile din Capitala nu sunt reprezentative pentru situatia intregii tari.

Radacinile nu se uita
„Imi lipseste mancarea din Franta. Cea de aici nu este la fel de buna. Chiar si cand te duci la magazin, optiunile sunt limitate aici comparativ cu Franta, iar legumele si fructele nu sunt foarte proaspete, imi lipsesc pietele de acasa“, spune De Korver, care obisnuieste sa gateasca si sustine ca un francez care nu face asta nu este francez adevarat. Totusi, se consoleaza cu faptul ca vinurile din Romania sunt foarte bune.
De asemenea, francezul s-a aratat cu totul impresionat de Afi Palace. „Nicaieri in Franta nu se intalneste ceva asa de nebunesc. Iti ia jumatate de zi doar sa treci din magazin in magazin, dar este o constructie impresionanta“, a spus acesta.
Expatul s-a aratat incantat de vremea din Romania, spunand chiar ca iarna trecuta, de care s-a plans toata lumea, a fost o nimica toata in comparatie cu vremea din Praga, unde timp de 4-5 luni temperaturile se mentin sub zero grade, iar alte sase luni cerul este acoperit de o masa de nori gri.
Unul din lucrurile cu care De Korver nu se poate obisnui insa este prezenta abundenta a cainilor comunitari pe strazile Capitalei. „Merg destul de mult pe jos si mi-ar placea sa si alerg, dar nu pot sa o fac, pentru ca, daca treci pe langa un caine, te va urmari cu siguranta“, a spus acesta.

Dupa ce in 2009 au falimentat multi transportatori mici, in sfarsit a venit si vremea sa le fie simtita lipsa. Ultimele luni ale anului trecut au adus mult asteptata relansare a transporturilor, odata cu o crestere a cererii de bunuri pe piata interna, caracteristica fiecarui sfarsit de an, in general, dar, mai ales, o imbunatatire considerabila a exporturilor, care s-a mentinut pana in prezent. Operatorii gasesc acum foarte greu subcontractanti pentru a-si acoperi necesarul de transport, iar carausii care au rezistat pe piata si s-ar bucura de o asemenea ocazie intampina dificultati cand vine vorba de investitiile necesare pentru prinderea unui contract, pentru ca bancile nu mai sunt dispuse sa riste si sa le acorde imprumuturi pentru masini noi si, oricum, costurile legate de leasing s-au marit foarte mult. In aceste conditii, unii operatori logistici se gandesc la investitii in flota proprie, iar Gefco Romania va face miscarea chiar in aceasta luna, cand va inchiria pentru inceput 5-6 camioane.

 
Potrivit directorului general Gefco Romania, Christophe de Korver, tendinta de la sfarsitul anului trecut s-a mentinut si in primele luni din 2011, iar operatorul logistic se pregateste sa isi mareasca flota de camioane inchiriate pentru distributia in sectorul transportului de masini, care va ajunge in aceasta luna la 12 vehicule. Camioanele operatorului sunt insa concentrate in principal pe transportul international, ceea ce ridica problema retururilor, in prezent fiind inca foarte greu sa se gaseasca marfa pentru intoarcerea in tara, din cauza cererii interne scazute.
Ca atare, pana la gasirea unor solutii in acest sens, cresterea numarului de camioane achizitionate va fi guvernata de precautie.
Cu subcontractantii insa situatia este mai dificila. „Inca ii cautam, dar sunt greu de gasit acum. Si cei cu care vorbim ne cer ajutorul in legatura cu partenerii lor financiari, pentru a le da niste confirmari ale comenzilor pe care le vor avea din partea noastra, pentru ca acum ei au nevoie sa dovedeasca in fata bancii ca vor avea activitate si, deci, vor avea cum sa inapoieze banii. Este mult mai greu pentru ei sa obtina un leasing, au nevoie de mai multe documente. Bancile sunt bine voitoare, dar cu multe garantii”, a declarat directorul Gefco Romania, adaugand ca acum sunt dispusi sa ofere si contracte pre-semnate pentru banci, pentru ca au nevoie de sprijin pentru transport, iar una din conditiile impuse partenerilor este ca acestia sa detina o flota din care cel putin 50% sa aiba motorizare Euro 5.

Criza s-a incheiat, dar in Vest
In ciuda semnelor bune, directorul Gefco este retinut in afirmatiile referitoare la criza din Romania. „Voi spune ca s-a terminat atunci cand voi simti intr-adevar ca piata interna va creste. Consumul Romaniei nu pare sa fi crescut prea mult, insa intr-adevar, este mai multa activitate in tara”, a spus De Korver, care a mai adaugat insa ca, desi nu a auzit de noi companii doritoare de a intra pe piata din Romania in acest an, trebuie sa ne asteptam la o intensificare a activitatii celor existente, care isi vor creste productia, aceasta fiind directia principala pe care se va merge in acest an la noi.
„Ultima parte a anului a fost nebuneasca, unii dintre clientii nostri au inregistrat boom-uri foarte mari in acea perioada, astfel ca au avut si multe exporturi de efectuat, iar noi am reusit sa le indeplinim prin cateva solutii inteligente pe care le-am propus pentru volumele mari, ceea ce s-a tradus prin obtinerea unei cifre de afaceri foarte mari”, a declarat directorul Gefco Romania, care a adaugat insa ca profitul nu a fost pe masura, deoarece compania a refuzat sa opereze concedierile dictate de scaderea masiva a volumelor din 2009 si de la inceputul lui 2010, astfel ca performantele realizate in cea de-a doua jumatate a anului au reprezentat o echilibrare a pierderilor din primele luni.
„Este insa multumitor pentru noi sa vedem ca am avut dreptate sa investim in oameni, pentru ca atunci cand volumele clientilor au crescut, am avut personalul necesar pentru a ne pune in practica operatiunile”, a spus directorul Gefco Romania, dand ca exemplu Electrolux, Carrefour si Kiabi drept clienti care au inregistrat cresteri semnificative la finalul anului trecut si pentru care s-au implementat solutii speciale pentru satisfacerea cererii la export.

In 2011, Romania se va concentra pe productie
In opinia lui De Korver, una din cele mai importante tendinte ale Romaniei in acest moment este transformarea tot mai mult intr-o tara de productie, companiile producand aici pentru export in Europa, in special in vest. Astfel ca, in cazul bunurilor de consum, anul trecut, inaintea Craciunului, se cautau solutii pentru a scapa de acestea, iar Gefco a trecut la metode alternative, folosind calea ferata, maritima, orice era disponibil si se preta la volumele mari.
„Fie le ofeream un flux continuu de transport prin camioane mici, fie efectuam livrari de volume mari cu trenul sau pe vas. In ceea ce priveste livrarea cu vasul, de exemplu, am facut niste afaceri cu Turcia, care, in mod surprinzator, a fost o piata foarte buna, care nu a facut cunostinta cu conceptul crizei, asa ca toata marfa care avea aceasta destinatie era trimisa pe mare. Si asta nu neaparat pentru ca era cea mai rapida metoda, dar se preta la cantitati mari”, a mai declarat directorul Gefco.
Probleme au aparut insa in Turcia, unde nu existau suficiente camioane disponibile pentru satisfacerea unor cereri mari la distributie, dat fiind faptul ca acolo criza nu s-a simtit in aceeasi masura ca la noi, iar flota tarii era prinsa in alte angajamente de transport. „Nu exista o solutie cu adevarat in Turcia pentru aceasta situatie, iar camioanele au trebuit sa ruleze zi si noapte pentru a raspunde acestei nevoi. Insa clientii au fost satisfacuti de faptul ca marfa a fost cel putin mutata din Romania in Turcia”, a declarat reprezentantul Gefco.

Drumurile proaste obliga la gasire de solutii alternative
In mod evident, in tara, principala problema a transportatorilor si logisticienilor ramane infrastructura. Calitatea slaba a soselelor din Romania determina timpi de livrare foarte mari, astfel ca un operator nu isi poate alege transportatori din Bucuresti, de exemplu, pentru a aduce marfa de la Satu-Mare, pentru ca drumul pana acolo inseamna o zi pierduta, iar aceasta situatie reduce numarul de parteneri cu care se poate colabora.
„Daca infrastructura ar fi mai buna, camioanele ar ajunge mai repede, ar petrece mai putin timp pe drumuri si ar costa mai putini bani la rulaj, astfel ca ne-am permite sa luam transportatori din mai multe zone ale tarii”, a spus De Korver, adaugand ca aceasta ramane una din marile probleme pentru companie si este unul din motivele pentru care Gefco se concentreaza serios si spre alternative, nu doar pe utilizarea de camioane, ci, in special, pe solutii care vizeaza transportul pe calea ferata. O alta latura a problemei este ca, atunci cand volumele vor incepe sa creasca serios, se vor mari si intarzierile din cauza blocajelor de trafic foarte dese.
Ca solutie de evitare a traficului catre Constanta, Gefco a trecut la transportul pe barja al containerelor care pleaca din Oltenia. Acestea sunt aduse pe camion pana la Giurgiu si apoi trimise intr-un mod mult mai ieftin si, asa cum spune seful Gefco, „aproape la fel de rapid” catre port. „Am testat aceasta solutie in toamna si avem confirmarea ca functioneaza foarte bine. Avem acum 20-30 de containere care pleaca in fiecare luna din Oltenia catre Constanta cu barja. Transportam in acest fel orice tip de marfa”, a declarat De Korver, care crede ca solutia este transportul combinat, mai ales ca, in Romania, transportul feroviar prezinta foarte multe avantaje datorita numarului mare de operatori, spre deosebire de Franta, de exemplu, unde exista un monopol puternic detinut de operatorul de stat. Totusi, pentru ca solutia feroviara sa fie intr-adevar buna, sunt necesare atat volume foarte mari, cat si regulate. „Dar nu se poate incepe direct pe calea ferata. Noi intotdeauna incepem cu solutii rutiere si apoi, cand afacerea devine regulata si creste, vedem daca putem schimba catre solutii alternative, ca feroviarul, transportul cu barja, pentru a putea compensa problemele legate de infrastructura. Dar utilizarea de solutii alternative nu inseamna neaparat ca se imbunatateste timpul de transport, ci ca, pentru acelasi timp de transport, se pot gasi solutii mai ieftine, iar acesta este un aspect pe placul clientilor, in special in acest context al cresterii constante a pretului la carburanti”, a explicat seful Gefco, subliniind totodata deschiderea romanilor fata de idei noi in acest domeniu.
„Romanii sunt oameni care se adapteaza foarte repede. Am fost in alte tari in care, daca vii cu o idee noua, prima lor reactie este sa-ti spuna «nu este posibil!» Aici nu mi se prea intampla”, a mai spus De Korver, care crede ca transportul combinat reprezinta solutia pe termen lung pentru Romania.

Crestere organica de 20% in acest an
Pentru 2011, Gefco Romania si-a propus o crestere organica de 20%, daca tendintele de la sfarsitul anului trecut se vor mentine si in lunile urmatoare. Obiectivul din acest an se bazeaza pe cresterea volumelor clientilor deja existenti, iar directorul Gefco estimeaza ca o alta crestere de 10 procente ar putea fi realizata prin obtinerea de clienti noi. De asemenea, Gefco isi propune ca dupa 2012 sa reinvesteasca in piata romaneasca, prin completarea infrastructurii cu depozite in zone in care operatorul nu este inca prezent, in special in centru-nord (Sibiu sau Cluj) si in Moldova, Iasi fiind una din locatiile vizate in aceasta regiune.
Un alt obiectiv al companiei in acest an a fost obtinerea certificarii ISO 14001. „Avem clienti foarte mari, precum PSA Peugeot Citroën, care ne cereau lunar sa obtinem aceasta certificare. Filialele din Romania ale companiilor mari din afara mentin aceeasi politica in acest sens”, a mai spus De Korver

„Ne concentram pe Rusia”
Directorul Gefco este de parere ca Rusia va cunoaste anul acesta un nou boom, in principal datorita banilor care vor proveni din vanzarea petrolului, in conditiile cresterii semnificative a pretului acestuia. Impulsionati de aceste castiguri, rusii vor vrea sa cheltuiasca, iar productia interna nu poate face fata cererii proprii, astfel ca exporturile catre Rusia vor creste foarte mult in perioada urmatoare. „Ne concentram, din punct de vedere geografic, pe anumite zone, de exemplu, Rusia, pentru ca eu, personal, cred ca aceasta tara va avea parte de o noua crestere si va fi multa activitate pe aceasta directie”, a spus seful Gefco. El a adaugat ca problemele determinate de restrictionarea autorizatiilor CEMT de catre rusi vor fi depasite printr-o colaborare mai stransa cu Gefco Ucraina pentru gasirea de parteneri de transport pentru Rusia. Astfel, marfurile vor fi transportate de firme romanesti pana in Ucraina si de acolo vor fi preluate de ucrainieni sau rusi. Chiar daca manipularea suplimentara presupune costuri in plus, acestea vor fi atenuate de volumele mari.

Gefco Romania se orienteaza catre transportatori bulgari
Gefco a deschis de curand o filiala si in Bulgaria, care va avea rolul de furnizor de capacitate de transport, dat fiind faptul ca, spre deosebire de Romania, tara vecina nu prea dispune si de o piata interna puternica, principalul rol al acesteia fiind cel de tara de tranzit.
„Pentru noi va fi important sa avem niste depozite in Sofia sau poate la mare pentru tranzit. De asemenea, pentru ca ducem lipsa de camioane, putem lucra cu transportatori bulgari. De aici ne e destul de dificil sa ne intelegem cu acestia cand nu vorbim aceeasi limba, nu stim cum lucreaza si care sunt obiceiurile in tara lor, astfel ca una din marile sarcini ale Gefco Bulgaria este sa ne ajute si sa devina un furnizor de capacitate de transport”, a mai spus directorul Gefco Romania, adaugand ca sarcina filialei din tara noastra este sa ofere volumele necesare. Insa, chiar daca nu este o piata mare, De Korver spune ca sunt si clienti interesati de solutii pentru Bulgaria, ca distributie din Bucuresti catre restul Romaniei si tara vecina.

Din Vest lipseste marfa la retur
Cea mai mare problema in privinta Europei Occidentale consta in exporturile foarte mari care nu sunt compensate cu importuri pe masura, ceea ce inseamna retur cu masini goale, situatie deloc buna atat din punct de vedere al profitabilitatii, cat si al politicii environmental friendly.
„Din aceste motive ne gandim la solutii care implica trenul, iar in prezent avem o solutie pentru un client care implica transportul pe vas din Constanta catre Barcelona, de unde se va distribui in Franta si Spania”, a declarat directorul Gefco, subliniind insa ca momentan este vorba doar de un proiect si explicand ca a fost aleasa Barcelona deoarece porturile franceze, in special Marseille, „sunt o catastrofa”, in principal din cauza grevelor constante.
Proiectul a fost conceput pentru transportul bunurilor de consum si, desi este mai scump decat cu camionul, in principal din cauza ca piata nu este prea competitiva pe acest segment, totusi, aceasta optiune ofera garantia ca intregul volum va ajunge la destinatie in timpul estimat.
„Clientii pentru care dezvoltam proiectul economisesc atat de multi bani producand in Romania, incat isi pot permite un pret mai mare, dar cu garantia ca marfurile vor fi acolo la timp si in siguranta. In plus, cu siguranta vor sa evite situatiile de genul celei de la sfarsitul anului trecut, cand erau atatea incarcaturi disponibile, dar insuficiente camioane pentru a le transporta”, a mai declarat De Korver, adaugand ca si clientii trebuie sa fie pregatiti sa priveasca transportul catre Europa de Vest dintr-o perspectiva mai larga.