Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

GEODIS, liderul global în transport și logistică, își extinde rețeaua în Asia prin investiții strategice în capacitățile și infrastructura din regiune. Rețeaua rutieră este integrată cu porturile aeriene și maritime, oferind opțiuni multimodale pentru a satisface nevoile clienților în lanțurile de aprovizionare flexibile.

Astfel, compania își consolidează poziția în furnizarea de soluții sigure și eficiente din punct de vedere al costurilor conectând Singapore, Malaezia, Thailanda, Vietnam și China. Totodată, rețeaua dispune de tehnologia IoT pentru siguranța și eficiența transportului de mărfuri în domenii, precum High Tech, Semiconductoare, Automobile, Inginerie, Retail și Bunuri de Consum (FMCG).

GEODIS a investit în creșterea serviciilor sale și în echipele vamale respectând în conformitate comerțul la punctele de trecere a frontierei, pentru a facilita circulația fără întreruperi a mărfurilor.

De asemenea, pe 23 august lansează oficial rețeaua către Shenzhen, urmând să se extindă către Hong Kong și Indonezia în viitorul apropiat, conectându-le printr-un serviciu intermodal rutier-maritim.

În ultimii ani, schimburile comerciale dintre ASEAN și China au crescut rapid, subliniind importanța logisticii în facilitarea comerțului. Chiar și transportul rutier de mărfuri a cunoscut cea mai rapidă creștere pe piața de transport de mărfuri din ASEAN, Thailanda și Vietnam, GEODIS intenționând să investească în continuare în infrastructură pentru a sprijini comerțul transfrontalier. Rețeaua rutieră va permite companiei GEODIS să acceseze în expansiune sectorul logistic din Asia-Pacific, care se estimează că va ajunge la 4,5 trilioane de dolari americani până în 2029, cu o creștere anticipată de 5,24% între 2023 și 2029.

„ASEAN și China sunt două dintre economiile cu cea mai rapidă creștere din lume. Întrucât regiunea rămâne pregătită pentru creștere, GEODIS vede extinderea rețelei noastre rutiere către China ca pe o oportunitate de a ne îmbunătăți soluțiile multimodale și conectivitatea prin intermediul principalelor hub-uri aeriene și porturi maritime pentru a oferi clienților o mai mare flexibilitate și fiabilitate. Am făcut investiții semnificative în securitatea, infrastructura și capacitățile noastre pentru a asigura un flux de mărfuri sigur și eficient pentru clienții noștri. În cele din urmă, dorim să le oferim acestora un avantaj competitiv pentru a-și dezvolta afacerile.”,

a declarat Onno Boots, președintele regional și directorul executiv al GEODIS Asia Pacific și Orientul Mijlociu.

GEODIS a investit semnificativ în echipamente și procese avansate de securitate IoT pentru protejarea transporturilor cu valoare ridicată în întreaga rețea rutieră. Rețeaua rutieră, așa cum containerele, motoarele și remorcile sunt echipate cu senzori care pot fi urmărite prin GPS în timp real, de la un capăt la altul, inclusiv la punctele de trecere a frontierei prin soluția de gestionare a mărfurilor de la GEODIS, astfel clienții pot primi actualizări automate ale transporturilor. De asemenea, se pune accent pe siguranța camioanelor și a șoferilor, utilizând tehnologii, precum asistența la frânare, asistența la controlul stabilității, asistența la deal și monitorizarea oboselii șoferului.

Compania vizează performanță economică, operațională și de mediu sporită, incluzând încărcarea containerelor cu două etaje și reducerea emisiilor de carbon prin flota sa de camioane moderne. Această investiție extinsă face parte din eforturile GEODIS de a-și dezvolta infrastructura și capacitățile pentru a răspunde cerințelor clienților din regiunea Asia-Pacific.

Luni, 8 mai, a început greva națională a lucrătorilor de pe platforma logistică Geodis, declanșată de sindicatul de bază SiCobas. Într-un comunicat, sindicatul explică faptul că toți lucrătorii sunt îngrijorați pentru viitorul lor și pentru salariile lor, după ce Geodis a intrat în lichidare judiciară în urma scandalului de mare amploare în care a fost implicată în decembrie anul trecut. De la preluarea administrației judiciare, lucrătorii își primesc salariile cu întârziere, în timp ce cei care ar trebui să primească primele de performanță îmbunătățite, convenite de SiCobas, așteaptă de trei luni fără să le primească.

În cadrul întâlnirilor cu administratorul judiciar și cu conducerea națională a Geodis, sindicaliștii au cerut garanții pentru continuitatea muncii și a salariilor. „Ceea ce dorim să evităm, este o repetare a faptelor deja constatate în alte situații similare, cum ar fi Gxo, în care lucrătorii au văzut cum, în mod misterios, plata contribuțiilor lor a dispărut peste noapte din cauza unor distorsiuni permise de sistemul contractual și imputabile exclusiv angajatorului”, este explicat în comunicat.

În plus, SiCobas cere ca Geodis să angajeze toți lucrătorii care lucrează pe platformele sale. Același sindicat afirmă că multinaționala „a dat dovadă de deschidere” față de această solicitare, cerând 18 luni pentru a o pune în aplicare. Astfel, sindicatul a redactat un acord-cadru prezentat companiei în urmă cu două săptămâni, care conține un angajament de plată a salariilor până la data de 20 a fiecărei luni și a primelor de performanță, precum și garanții pentru a acoperi orice neplată din partea companiilor contractante. Greva a început pentru că SiCobas nu a găsit un răspuns la propunerea sa În dimineața zilei de 8 mai, greva a început la platformele din Piacenza și Pavia și se poate extinde. “Muncitorii nu intenționează să reia activitatea fără o semnătură negru pe alb în josul acordului prezentat la Geodis și, prin urmare, fără garanții pentru viitorul lor”, conchide sindicatul.