Flexis, producătorul european de soluții digitale și de electrificare, a prezentat în cadrul Solutrans noul serviciu de gestionare a operațiunilor flotei, o componentă centrală a strategiei sale de soluții. De asemenea, compania a anunțat încheierea unor parteneriate tehnologice cheie cu Geotab, lider global în soluții pentru vehicule conectate și gestionarea activelor, și cu AMPECO, furnizor global de platforme de gestionare a încărcării vehiculelor electrice.
Prezentând o gamă completă de vehicule și o platformă digitală, Flexis a expus în premieră prototipul de dubă cu panou, precum și cea mai recentă machetă a dubei step-in. Testele în condiții reale de operare sunt deja în derulare, iar producția este preconizată să înceapă în 2026.
La Solutrans au fost făcute și demonstrații cu platforma deschisă a Flexis, Interface, care integrează analiza datelor, serviciile digitale și consultanța operațională pentru clienții B2B. Flexis a prezentat pentru prima dată funcția sa de urmărire a coletelor și funcționalitatea de blocare-deblocare fără cheie, ca parte a viitoarelor sale soluții digitale pentru îmbunătățirea eficienței operaționale a flotei.
Nu în ultimul rând, Flexis Fleet, un produs dedicat operatorilor de „last-mile” și logisticienilor, ajută companiile să se concentreze pe operațiunile de livrare de bază, externalizând în același timp sarcini complexe și critice, cum ar fi întreținerea flotei, încărcarea și managementul digital. Conceput ca o soluție flexibilă, multi-marcă, se adaptează la orice configurație de flotă de vehicule comerciale, combinând monitorizarea flotei în timp real, bazată pe date, cu suportul uman dedicat din partea consultanților Flexis Fleet, care vizitează depozitele în mod regulat pentru a asigura excelența operațională.
„Am creat acest serviciu după ce am ascultat clienții care doreau să extragă valoare reală din datele existente ale flotei lor. În primele etape pilot, un operator care opera 25 de vehicule a economisit peste 20.000 de euro în doar trei luni, optimizând încărcarea și crescând timpul de funcționare. Aceasta este o dovadă că serviciile sunt piatra de temelie a misiunii noastre și ne oferă oportunitatea de a oferi o primă mostră a Flexis, adică vehicule plus servicii cu valoare adăugată în viața reală”, a declarat Philippe Divry, CEO al Flexis.
După un parteneriat important cu Prologis Mobility anunțat la începutul lui 2025, Flexis a anunțat acum două parteneriate majore cu Geotab, lider global în soluții pentru vehicule conectate și managementul activelor, și AMPECO, furnizor de platforme de management al încărcării vehiculelor electrice. Parteneriatul cu Geotab va oferi clienților soluții de transport pentru livrarea pe ultimul kilometru, împreună cu un ecosistem de servicii cuprinzător, conceput pentru a optimiza utilizarea flotei, profitabilitatea și eficiența operațională.În același timp, platforma AMPECO va permite Flexis să ofere încărcare fiabilă, critică pentru misiune, în depozit, integrată perfect în ecosistemul său complet de servicii.
„Flotele de livrare pe ultimul kilometru necesită o infrastructură de încărcare scalabilă și interoperabilă, pe care să se poată baza în fiecare zi. Prin fiabilitate dovedită și capacități flexibile de integrare, platforma noastră permite Flexis să integreze încărcarea direct în operațiunile complete ale vehiculelor sale. Parteneriatele de acest gen, în care platformele tehnologice deschise permit inovarea serviciilor, sunt esențiale pentru accelerarea electrificării flotei în Europa”, a declarat Orlin Radev, CEO al AMPECO.
Prin parteneriatul AMPECO, Flexis este pregătit să sprijine operațiunile de încărcare integrate care reduc costul total de proprietate, îmbunătățesc predictibilitatea operațională și oferă scalabilitatea necesară pentru a susține extinderea rapidă a flotei pe piețele europene.
Viața profesională a șoferilor de camion și vanuri din Europa devine tot mai dificilă, arată un sondaj recent realizat de compania Geotab, specializată în soluții pentru vehicule conectate. Chestionarul, aplicat unui eșantion de 3.500 de șoferi din șapte țări europene, arată o tendință alarmantă: presiunea tot mai mare de la locul de muncă crește riscul de accidente și împinge mulți conducători auto să adopte comportamente riscante în trafic pentru a-și respecta termenele de livrare.
Potrivit datelor colectate, 95% dintre șoferii europeni sunt de părere că riscul de accidente rutiere a crescut în ultimii cinci ani, iar 61% consideră această creștere „puternică” sau „clar vizibilă”. În Germania, 94% dintre șoferii intervievați confirmă această percepție, iar 90% declară că stresul afectează comportamentul lor la volan. Pentru 62% dintre respondenți, stresul este identificat ca un factor direct de risc pentru siguranța rutieră.
Depășirea vitezei – o consecință directă a presiunii
Unul dintre cele mai concrete efecte ale acestei presiuni este tendința șoferilor de a depăși limitele de viteză. În medie, jumătate dintre participanții la sondaj recunosc că încalcă regulat limitele legale de viteză pentru a termina cursele la timp. Fenomenul este cel mai prezent în Irlanda (64%), Țările de Jos (62%) și Germania (59%).
La această realitate se adaugă și factorii externi de stres, cum ar fi traficul intens sau lucrările rutiere, considerate obstacole majore în activitatea zilnică de către 64% dintre șoferi. În Germania, procentul ajunge la 60%.
Telefoanele mobile și bicicliștii – riscuri suplimentare
Printre cele mai frecvente pericole observate în trafic, șoferii indică distragerea atenției cauzată de telefoanele mobile (42%), în special în Italia și Spania. Alte riscuri semnalate sunt comportamentul periculos al altor participanți la trafic (37%) și viteza excesivă a acestora (36%). În Germania, șoferii remarcă în mod particular comportamentul riscant al bicicliștilor, menționat de 36% dintre respondenți.
Stresul nevăzut: lipsa de sprijin și gânduri de renunțare
Poate cel mai îngrijorător aspect al sondajului este legat de sănătatea mintală și sprijinul (sau lipsa acestuia) oferit de angajatori. 55% dintre șoferi nu se simt confortabil să ceară ajutor pentru stres sau alte probleme psihologice, cu vârfuri semnalate în Irlanda (66%) și Germania (60%).
Mai mult, 37% dintre șoferi spun că angajatorii lor oferă puțin sau deloc sprijin, cu cele mai mari nemulțumiri înregistrate în Spania (50%) și Italia (44%). În Germania, un sfert dintre șoferi afirmă că primesc sprijin insuficient.
Această lipsă de sprijin se reflectă într-un risc crescut de abandon al profesiei: 47% dintre șoferii europeni s-au gândit să-și dea demisia în ultimul an. În Irlanda, procentul atinge 66%, iar în Germania – 54%.
Un semnal de alarmă pentru întreaga industrie
„Rezultatele sondajului nostru arată clar că presiunea la care sunt supuși șoferii profesioniști are un impact asupra siguranței rutiere în general. Economia europeană depinde de șoferi, însă prea mult stres îi îndepărtează de industrie și pune în pericol siguranța pe drumurile noastre”, avertizează Edward Kulperger, vicepreședinte senior al Geotab pentru regiunea EMEA.
Într-o perioadă în care sectorul transporturilor se confruntă deja cu un deficit acut de forță de muncă, apelul Geotab este clar: companiile de transport trebuie să investească mai mult în sprijinirea sănătății șoferilor și în îmbunătățirea condițiilor de muncă, dacă vor să păstreze șoferii în sistem și să asigure un transport rutier sigur și sustenabil.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit