Noul Renault Master, votat “International Van Of The Year 2025”, a redefinit standardele segmentului datorită unei abordări inovatoare și designului său “Aerovan”, oferind cea mai bună eficiență de pe piață atât în versiunile cu combustie internă, cât și în cele electrice.
Prin noua familie de autoutilitare electrice, dezvoltate de FLEXIS, marca se remarcă prin noua sa abordare, adaptată la constrângerile profesionale actuale.
Trafic, Goelette și Estafette sunt construite pe o nouă platformă complet electrică de tip skateboard, care optimizează capacitatea de încărcare în raport cu amprenta, cu o consolă frontală redusă și un grup motopropulsor montat pe spate, ceea ce face ca raza de bracaj să fie la fel de mică ca cea a unui Clio (10,3 metri).
În conformitate cu obiectivele sale de sustenabilitate, Renault a folosit materiale reciclate în procent de 22,5% atât la exteriorul, cât și la interiorul tuturor celor trei vehicule, în timp ce 80% dintre aceste materiale pot fi reciclate la finalul duratei lor de viață. Cifrele nu includ bateria. Până în 2030, Renault Group plănuiește să atingă 33% de conținut reciclat în vehiculele sale.
Vehiculele Trafic, Goelette și Estafette E-Tech sunt echipate cu două soluții de baterii, precum standard și cu autonomie extinsă pentru o mai mare adaptabilitate în utilizare. Astfel, șoferii care parcurg mai mulți kilometri beneficiază de cea mai mare densitate energetică, având bateria cu autonomie extinsă cu tehnologie NMC (Nichel Mangan Cobalt), și pot atinge autonomia maximă la aproximativ 450 km WLTP* (Trafic). Utilizatorii business care lucrează în principal în zone urbane, folosesc bateria standard cu tehnologia LFP (litiu Iron phosphate), fără metale rare precum cobalt și nichel pentru o ofertă competitivă din punct de vedere al prețului și autonomiei, cu aproape 350 km WLTP* (pe Trafic), care răspunde nevoilor multor profesioniști.
O premieră pentru vehiculele Renault este noua tehnologie de încărcare rapidă de 800 V, ceea ce facilitează organizarea zilnică pentru utilizatorii. Bateria poate fi încărcată, la o stație de încărcare rapidă DC, de la 15% la 80% în mai puțin de 20 de minute.
Noul motor electric cu 150 kW și 345 Nm, proiectat în Europa, se remarcă prin eficiența sa ridicată.
De asemenea, cele trei vehicule beneficiază de arhitectură SDV centralizată, scalabilă și flexibilă, care vor primi o actualizare automată pentru a asigura o durată lungă de viață fără probleme de învechire.
Noile autoutilitare E-Tech de la Renault vor oferi funcționalități Vehicle-to-Load (V2L) și Vehicle-to-Grid (V2G). Astfel, cu V2L vor putea fi încărcate dispozitive externe prin intermediul prizelor din cabină (V2L, de la vehicul la un dispozitiv electric) pentru a conecta dispozitivele (de exemplu, unelte, computere).
Cu ajutorul încărcătoarelor bidirecționale, aceste dispozitive pot fi, de asemenea, integrate în rețea și pot furniza energia de la bateriile lor (funcționalități V2G).
Cele trei autoutilitare Renault vor fi construite la uzina Renault Group din Sandouville, Franța, alături de Trafic ICE. De asemenea, la Sandouville vor fi dezvoltate caroserii personalizate pentru Qstomize, filiala Renault fiind specializată în personalizarea și conversia vehiculelor utilitare, aflată într-o clădire apropiată de fabrica principală.
„Renault își reînnoiește best-seller-ul pe segmentul de furgonete medii și redefinește standardele pieței cu o trilogie de produse electrice aflate în fruntea tehnologiei. Proiectate în jurul software-ului, acestea beneficiază de upgrade-uri software și hardware pe tot parcursul ciclului lor de viață pentru a sprijini profesioniștii și autoritățile locale în tranziția lor energetică în cel mai eficient mod posibil, oferindu-le o mare varietate de soluții eco-responsabile. Datorită formelor compacte, ergonomiei optime și eficienței energetice, acestea sunt perfect adaptate celor mai dificile constrângeri urbane, reducând în același timp costurile de operare.”, a declarat Alessandro de Rinaldis, Renault Trafic, Goelette and Estafette Product Leader.
Trei nume puternice pentru trei personalități diferite, Estafette, Goelette și Trafic sunt cele trei vehicule rezultate din colaborarea cu Flexis, compania independentă fondată de Renault Group, Volvo Group și CMA CGM Group. Această nouă gamă de autoutilitare E-Tech 100% electrice a fost concepută pentru a răspunde unei varietăți de nevoi pentru afaceri.
Bazate pe noua platformă de tip „skateboard” și pe arhitectura SDV, noile autoutilitare compacte, spațioase și adaptabile deschid calea pentru soluții personalizate care vor sprijini clienții în tranziția lor energetică și tehnologică.
Astfel, noua platformă reprezintă un progres major în proiectarea vehiculelor inteligente, oferind flexibilitate, ergonomie și conectivitate, cu opțiuni de personalizare practic infinite și costuri de funcționare reduse, asigurând în același timp niveluri ridicate de siguranță și performanță.
Fiecare dintre cele trei vehicule are propria sa identitate și este proiectat pentru a îndeplini nevoi specifice.
În 1980, Trafic a scris un nou capitol într-o saga care își continuă cariera de mare succes prin această a patra generație, construit în peste 2,5 milioane de unități de la lansarea sa.
Modelul Trafic E-Tech electric are dimensiuni moderne și un design de tip monovolum pentru un profil curat și dinamic. Totodată, deține o consolă față scurtă și un ampatament extins, cu roți poziționate în colțuri pentru a maximiza spațiul interior, menținând în același timp o rază de bracaj similară cu cea a unui Renault Clio.
Înălțimea sa este mai mică de 1,90 m, pentru un acces ușor la parcările subterane.
Aspectul general al vehiculului reflectă noul limbaj de design Renault, cu linii fluide și structurate. Partea din față subliniază aspectul high-tech al vehiculului, o bandă superioară iluminată în partea din spate cu DRL-uri (lumini de zi) laterale subliniind caracterul său de ultimă generație. În centrul benzii, logo-ul iluminat iese în evidență, reflectând atenția generală la detalii. Privită din lateral, centura luminoasă oferă un aspect performant, cu un efect vizual subtil care creează impresia de mișcare și energie chiar și atunci când vehiculul staționează.
Partea din spate prezintă o caroserie înaltă până la nivelul geamurilor laterale, portiere batante asimetrice ce au curbe pronunțate și un spoiler cu deflectoare pentru a optimiza aerodinamica. Stopurile au o semnătură luminoasă unică, îmbunătățită de un design 3D care conferă stilului un accent distinctiv și sofisticat.
Percepția de robustețe este accentuată de partea inferioară neagră a caroseriei, cu bare de protecție față și spate și secțiuni inferioare ale portierelor ce dau impresia de rezistență pentru utilizarea zilnică intensivă.
Goelette, un LCV Renault clasic, rezistent, robust și ușor de transformat, este unul dintre cele mai populare furgonete pentru micii operatori cu cerințe specifice.
Conceput pentru a răspunde unei game largi de nevoi, Goelette E-Tech electric este disponibil în trei versiuni: șasiu cabină, transport acoperit tip box și basculantă, deschizând calea pentru o gamă largă de conversii.
Profitând din plin de arhitectura flexibilă și ingenioasă a acestei noi generații de vehicule, modelul electric Goelette E-Tech dispune de o parte frontală unificată până la stâlpul B, precum Trafic E-Tech electric.
Partea din spate nu este echipată într-un mod specific. Acesta fiind proiectat pentru o gamă aproape infinită de accesorii și funcții personalizate, cu piese structurale capabile să primească o cutie sau alte configurații adaptate cerințelor specifice ale utilizatorului.
Luminile din spate sunt atât funcționale, cât și elegante, îmbunătățind designul general al vehiculului. Disponibil cu sau fără treaptă, Goelette E-Tech electric este un vehicul funcțional și modern care se poate adapta tuturor situațiilor.
Vehiculul electric Estafette E-Tech este o versiune contemporană a furgonetei emblematice Renault din anii 1960, adaptată la cerințele logisticii urbane moderne.
Mai mult de o jumătate de milion de vehicule au purtat numele Estafette între 1959 și 1980. Acest nume iconic simbolizează un LCV care se întinde pe mai multe generații.
Designul este inspirat în mare măsură de conceptul Renault Estafette prezentat în septembrie anul trecut.
Cu doar 5,27 m lungime și 1,92 m lățime, este un vehicul compact care se manevrează ușor în oraș. Are o înălțime de 2,60 m, ceea ce permite unei persoane de până la 1,90 m să se deplaseze cu ușurință în interior, între cockpit și zona de încărcare.
La fel ca Trafic E-Tech Electric, este extrem de ușor de manevrat, permițându-i să circule pe străzi înguste și în zone urbane dens populate.
Inspirată de designul modelului Trafic E-Tech electric, Estafette E-Tech electric are un parbriz panoramic mare din trei părți pentru o vizibilitate mai mare, siguranță și confort la volan. Partea frontală are o semnătură luminoasă distinctivă: o bandă cu lumini de zi perfect aliniate care subliniază identitatea high-tech a vehiculului. Sigla Renault adaugă o notă sobră și elegantă acestui întreg armonios.
Modelul electric Estafette E-Tech are caracteristici concepute pentru utilizatorii comerciali urbani, cum ar fi portiera laterală glisantă cu șină integrată pentru o deschidere lină.
Treptele de pe ambele părți facilitează intrarea și ieșirea pentru o utilizare mai ergonomică.
În spate, o ușă cu rulou dintr-o singură bucată optimizează spațiul de încărcare, în timp ce o treaptă din oțel inoxidabil subliniază caracterul robust și high-tech al vehiculului.
Bara de protecție neagră granulată de pe secțiunile superioare și inferioare ale caroseriei face ca vehiculul să pară mai puțin înalt și îi conferă un aspect modern și dinamic. Aceste elemente negre subliniază, de asemenea, rezistența robustă a caroseriei și oferă protecția necesară pentru utilizarea intensă în mediul urban.
Noua gamă de vehicule va fi construită în Franța, la fabrica Sandouville, și va fi lansată în 2026. Mai multe detalii vor fi anunțate în lunile următoare.
02.10.2020
Ultimul număr: Mai 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit