Goodyear Tire & Rubber si-a sporit anul trecut volumul de anvelope de inlocuire si si-a consolidat reteaua de echipare originala prin obtinerea a numeroase colaborari, cu precadere pentru viitoarele vehicule electrice, ceea ce, asa cum declara Richard J. Kramer, membru al consiliului si presedintele companiei, „reprezinta dovada inovatiei din spatele produselor noastre, puterea retelei noastre de distributie si valoarea brandului Goodyear”. Vanzarile in cel de-al patrulea trimestru din 2018 au insumat 3,9 miliarde de dolari, mai mici cu 5% fata de cele 4,1 miliarde de dolari din aceeasi perioada a lui 2017, scadere cauzata de cursul valutar nefavorabil din strainatate si de scaderea volumului – aspecte partial compensate insa de imbunatatirea raportului pret/mix. Volumele unitatilor de anvelope au totalizat 40,7 milioane de dolari, mai putin cu 3% fata de cele 42 milioane de dolari din 2017, iar transporturile de anvelope de inlocuire au ramas aproximativ la fel in comparatie cu aceeasi perioada a lui 2017, cand cresterile din Europa au fost partial compensate de deficientele din Brazilia si China. Volumul unitatilor de echipare originala insa a scazut cu 10%, din cauza declinului productiei auto din China si India.
Venitul pe segmentul operational din trimestrul al patrulea al lui 2018 a fost de 307 milioane de dolari, mai mic decat in 2017, cand fusese de 430 de milioane de dolari, declin ce reflecta cresterea costurilor materiilor prime, rezultatele slabe ale activitatilor conexe, scaderea volumului si impactul nefavorabil al cursului valutar din strainatate – si de data aceasta compensate partial de imbunatatirea raportului pret/mix, de economiile de costuri nete si de absorbtia cheltuielilor.
In total in 2018 vanzarile Goodyear s-au ridicat la 15,5 miliarde de dolari, cu 1% mai mult decat in 2017, iar volumele unitatilor de anvelope au insumat 159,2 milioane de dolari, la fel ca in 2017. Si transporturile de anvelope de inlocuire au crescut cu un procent, in timp ce volumul unitatilor de echipare originala a scazut cu 4%.
Venitul net a inclus un castig net in 2018, dupa impozitare si interesul minoritar, de 207 milioane de dolari, rezultat in urma tranzactiei TireHub, reprezentand costurile nete ale tranzactiei. Asta in timp ce in 2017 venitul net al Goodyear a inclus cheltuielile nete de 292 de milioane de dolari rezultati din elementele de impozit distincte, excluzand interesul minoritar. Venitul net ajustat pe tot anul 2018 a fost de 555 de milioane de dolari, fata de 790 de milioane de dolari in 2017.
|
Cele doua Americi: |
12 luni |
|
|
(in milioane) |
2018 |
2017 |
|
Unitati de anvelope |
70,9 |
|
|
Vanzari |
$ 8.168 |
$ 8.212 |
|
Venitul pe segmentul operational |
654 |
847 |
|
Marginea pe segmentul operational |
8,0% |
10,3% |
|
Europa, Orientul Mijlociu si Africa: |
12 luni |
|
|
(in milioane) |
2018 |
2017 |
|
Unitati de anvelope |
57,8 |
|
|
Vanzari |
$ 5.090 |
$4.928 |
|
Venitul pe segmentul operational |
363 |
367 |
|
Marginea pe segmentul operational |
7,1% |
7,4% |
|
12 luni |
||
|
(in milioane) |
2018 |
2017 |
|
Unitati de anvelope |
30,5 |
31,2 |
|
Vanzari |
$ 2,217 |
$2,237 |
|
Venitul pe segmentul operational |
257 |
342 |
|
Marginea pe segmentul operational |
11,6% |
15,3% |
Goodyear a lansat, la final de noiembrie 2018, gama de anvelope Omnitrac, pentru aplicatii mixte ce presupun atat mers pe santier sau pe alte tipuri de teren dificil, cat si – mai ales – mers pe sosea. Cu alte cuvinte, ele vor echipa camioane cu bena basculabila sau cu mixer/pompa de beton, folosite atat in constructii, cat si la colectarea deseurilor, reciclare si transport de lemn sau de produse agricole. Gama Omnitrac – ca si gama de anvelope resapate la cald TreadMax – este disponibila de la inceputul lui decembrie si se caracterizeaza mai ales printr o rezistenta atat de mare pe teren dificil incat producatorul ofera inclusiv o garantie pentru deteriorari accidentale.
David Anckaert, vicepresedinte Europe Goodyear Tire & Rubber Company pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa, responsabil cu anvelopele destinate vehiculelor comerciale, a aratat ca, desi in ultima vreme conditiile de operare off road – rampele si drumurile de acces la santiere, de exemplu – s-au imbunatatit, ele sunt in continuare dificile, deci anvelopele trebuie sa reziste la deteriorare. In afara de asta, producatorii trebuie sa mai tina cont de reglementarile tot mai stricte de mediu sau legate de performantele pe timp de iarna. Iar in operarea pe sosele clientii continua sa solicite anvelope care sa ajunga la un kilometraj cat mai mare si sa permita un consum de carburant cat mai mic. Astfel ca, pentru a scoate tot ce e mai bun din pneuri din toate aceste puncte de vedere, e nevoie de multa munca de cercetare si dezvoltare.
Anvelopele din gama Omnitrac se caracterizeaza prin robuste sporita si durata de viata mai mare comparativ cu cele din gama pentru aplicatii mixte de pana acum, Goodyear MS II, si tocmai de aceea beneficiaza de garantie in caz de accidente care le ar face imposibil de reparat si de folosit si de garantie suplimentara de acceptare 100% a carcasei pentru resapare, asa cum a punctat Benjamin Willot, director de marketing responsabil cu anvelopele pentru vehicule comerciale.
Noile pneuri au la baza tehnologia noua patentata DuraShield ce include o centura speciala in partea de sus, care creste rezistenta la deteriorare a carcasei, imbunatatind si sansele ei de a fi resapata, deoarece este foarte robusta. Laurent Colantonio, director responsabil cu tehnologia anvelopelor pentru vehicule comerciale, a oferit mai multe detalii despre noul material DuraShield adus pe piata de Goodyear, un material non metalic trecut prin procese specifice care ii sporesc robustetea, beneficiul practic pentru utilizator fiind acela ca, in caz de taiere sau deteriorare a anvelopei din cauza pietrelor ascutite sau a altor provocari intalnite in operarea off road, apa intra in structura anvelopei, ceea ce duce la coroziune si rugina, or, DuraShield, pentru ca nu este metalic, elimina acest inconvenient. In plus, anvelopele Omnitrac au un design care permite eliminarea mai usoara a pietrelor, pentru a nu se produce deteriorari.
In concluzie, asa cum promite Benjamin Willot, noile pneuri ofera in acelasi timp polivalenta pe sosele si rezistenta la conditii dificile de drum.
Noua gama este marcata 3PMSF, deoarece raspunde exigentelor tot mai ridicate privitoare la anvelopele de iarna, si este disponibila cu 10 dimensiuni, din care sase pentru axa de directie (Omnitrac S) si patru pentru axa motoare (Omnitrac D), inclusiv noua dimensiune 315/70R22.5, necesara datorita tendintei de a folosi tot mai multe autotractoare standard in aplicatiile mixte santier sosea sau in industria de reciclare.
Omnitrac S, pentru axa directoare, a fost conceputa pentru a face fata conditiilor de operare din domeniul constructiilor sau altor aplicatii pe teren dificil, astfel ca este rezistenta la uzura si la agresiuni si are o capacitate de resapare foarte buna datorita tehnologiei DuraShield. Deoarece in cazul anvelopelor de pe axa directoare mare parte din cuplu se transmite in centrul designului, daca acesta este foarte robust previne uzura pneurilor si deci creste durata de viata.
Omnitrac D, pentru axa motoare, are un design al benzii de rulare cu trei blocuri de cauciuc directionale si cu lamele, care cresc eficacitatea pe sosele si pe timp de iarna. Si acestea sunt rezistente la uzura pe sosele, ofera tractiune buna pe suprafete diverse pe intreaga durata de viata, kilometraj ridicat si garantie ca pot fi resapate. Datorita tehnologiei DuraShield durabilitatea carcasei si rezistenta la agresiune a benzii de rulate sunt imbunatatite semnificativ, cu un nivel ridicat de rezistenta la taiere.
Iar anvelopele pentru remorca Omnitrac MST II cu dimensiuni 385/65R22.5 si 445/65R22.5 ating un kilometraj ridicat si au o aderenta foarte buna atat pe sosele, cat si pe teren dificil, banda de rulare larga, pentru uzura uniforma, potential kilometric ridicat, rezistenta mare la agresiuni si stabilitate buna.
Calitatea anvelopelor este potentata de servicii adecvate
Anvelopele Omnitrac dispun si de identificare prin radiofrecventa (RFID), pentru conectivitate simpla cu sistemele de management.
Pentru ca operatorii sa beneficieze pe deplin de performantele pe care le pot oferi aceste anvelope este nevoie, mai ales in aplicatii pe sosele si pe teren dificil, de o intretinere adecvata, si de aceea Goodyear le recomanda administratorilor de flote sa apeleze la servicii si solutii adaptate, in conditii de operare mixta fiind de folos in special Goodyear Proactive Solutions, un ansamblu de solutii bazate pe analiza datelor, ce include sisteme telematice avansate si o tehnologie brevetata de analiza predictiva, care permit o gestiune precisa si in timp real a anvelopelor.
Iar Goodyear TPMS (Tyre Pressure Monitoring System), in special in cazul gamei Omnitrac, maximizeaza performantele, datorita unul sistem telematic avansat si algoritmului unic Goodyear, care poate controla in permanenta anvelopele si declanseaza imediat alerte daca presiunea sau temperatura din pneuri nu se incadreaza in parametrii optimi.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit