Goodyear a prezentat la IAA gama de anvelope Fuelmax Performance pentru transportul pe distante lungi, care folosesc in premiera siliciu la constructia profilului si corespund clasei A de eficienta conform standardelor UE. In plus, sunt disponibile si ca anvelope de iarna, avand inscriptia 3PMSF.
Noile anvelope Goodyear au o rezistenta scazuta la rulare, fiind foarte eficiente in obtinerea unui consum scazut de carburant si a unor emisii reduse de CO2. Gama include doua modele pentru axa de directie (315/70R22.5 si 385/55R22.5) si unul pentru axa motoare (315/70R22.5), care se alatura modelului deja existent Fuelmax T, pentru semiremorca.
Tot la IAA au fost lansate noile solutii telematice pentru managementul flotei, cu aplicatii dezvoltate pentru telefonul mobil. In prezent, Goodyear ofera trei programe de monitorizare flota, inclusiv de urmarire a presiunii din pneuri.
Toate anvelopele Goodyear poarta marca RFID, ceea ce le face usor de recunoscut de catre un dispozitiv extern si le conecteaza la sistemul de management de flota.
Vanzarile pe pietele din Europa de Est au crescut semnificativ in ultimul timp, atat procentual (comparativ cu Occidentul), cat si ca volume nete. Acest lucru se datoreaza in special dezvoltarii transportului intracomunitar. Cu toate acestea, piata europeana este privita ca un tot unitar, in conditiile in care camioanele tranziteaza continentul indferent de tara de inregistrare, a explicat Benjamin Willot, director de marketing anvelope comerciale Goodyear EMEA.
Clientii Goodyear sunt impartiti intre segmentul premium (unde activeaza operatorii care acorda o atentie deosebita eficientei, consumului de carburant si profitabilitatii), segmentul orientat spre pretul de achizitie (focus mai mic pe performante) si segmentul mediu (companii care au in vedere raportul calitate-pret). Produsele resapate sunt inca atractive, in special pentru cei care inteleg oportunitatea achizitionarii de anvelope cu mai multe cicluri de utilizare. Evident, nu este cazul transportatorilor care urmaresc doar obtinerea celui mai mic pret de achizitie.
Business-ul principal il reprezinta vanzarile catre firmele de transport cu flote mari, care, pe langa anvelopele propriu-zise, solicita pachete de servicii si sunt orientate spre eficienta. Pentru a veni in sprijinul acestora, Goodyear creste in fiecare an reteaua de service-uri partenere, acest lucru fiind o preocupare permanenta si in Romania.
Vanzarile companiei Goodyear din cel de-al doilea trimestru din 2018 au fost de 3,8 miliarde de dolari, in crestere cu 4 procente fata de aceeasi perioada a anului trecut, datorita cresterii volumelor si raportului imbunatatit pret/mix, anunta producatorul.
„In primul semestru am livrat rezultate operationale excelente, demonstrate de cresterea impresionanta a volumelor in pietele noastre de desfacere mature, unde ne-am recastigat cota de piata, in special la nivelul anvelopelor pe janta de 17 inch si mai mari, cele mai profitabile din Europa si Statele Unite. Mai mult decat atat, am reusit sa atingem obiectivele pentru acest trimestru privind raportul pret/mix si economiile costului net“, a declarat Richard J. Kramer, presedinte, director general si membru al consiliului.
Volumele unitatilor de anvelope au insumat 39 de milioane de dolari, in crestere cu 4% comparativ cu 2017. Livrarile de anvelope de inlocuire au crescut cu 5 procente, datorita cresterii cererii din domeniu si a cotelor de piata din zona EMEA. „Venitul net inregistrat de Goodyear in cel de-al doilea trimestru din 2018 a fost de 157 de milioane de dolari (65 de centi per actiune), crescand de la 147 de milioane de dolari (58 centi per actiune) de anul trecut. Venitul net ajustat pe cel de-al doilea trimestru din 2018 a fost de 150 de milioane de dolari (62 de centi per actiune), iar in aceeasi perioada a anului 2017 acesta a fost de 177 de milioane de dolari (70 de centi per actiune). Sumele exprimate per actiune au fost rotunjite“, mai arata compania.
Totodata, producatorul a raportat pentru cel de-al doilea trimestru din 2018 venituri operationale de 324 de milioane de dolari, in scadere de la 369 de milioane de dolari inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut. Scaderea a fost cauzata de cresterea costurilor materiilor prime, inflatia costurilor in general si de raportul scazut pret/mix, care au reusit sa fie partial compensate de beneficiile aduse de initiativele reducerii costurilor si cresterea volumului de vanzari.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit